Gå til innhold

Til alle gutter/menn som har vært sammen med drittsekker

Anbefalte innlegg

Vold er ikke det verste eller eneste ondskap. En blåveis blir bra igjen (spør meg), mens et helt eller deler av et liv kan ødelegges uten vold.

Forstår godt hva du mener.

Og det finnes både det ene og det andre blant kvinnene også. Men det er noe med antall drap utført av ekser...der er menn i flertall...er du uenig i det?

En mann som er i stand til å gå så langt som helst, kan forvolde større skade enn en kvinne med samme intensjon.

Fortsetter under...

• Svar 55
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Ulv I Faarikaal

18

• Eteti

14

• favn

4

• naiv

3

Mest aktive i denne tråden

Ulv I Faarikaal

Hmmm, ikke rart du går i selvforsvar.

Vel, den gangen kunne jeg ta baklengs salto stående, og jeg er nok enda en hard nøtt å knekke.

Jeg har aldri vært så sint at jeg ville kunne gjøre dama noe, selv om et par _faktisk_ kunne erte stein på seg. Jeg er i stand til å le av grinete og urimelige folk og snu ryggen til og gå uten å vinne, det er nyttige egenskaper.

Ulv I Faarikaal

Forstår godt hva du mener.

Og det finnes både det ene og det andre blant kvinnene også. Men det er noe med antall drap utført av ekser...der er menn i flertall...er du uenig i det?

En mann som er i stand til å gå så langt som helst, kan forvolde større skade enn en kvinne med samme intensjon.

Det er 800.000 voksne menn i dette landet, og menn er mer handlekraftige og aggressive av natur enn kvinner. Det er sant. Det er ikke menn krisesentrene fylles av, men i Oslo er det mest innvandrerkvinner, et par steder er det _bare_ innvandrerkvinner og deres barn. Norske menn er snille i forhold til mange andre lands menn.

Vel, den gangen kunne jeg ta baklengs salto stående, og jeg er nok enda en hard nøtt å knekke.

Jeg har aldri vært så sint at jeg ville kunne gjøre dama noe, selv om et par _faktisk_ kunne erte stein på seg. Jeg er i stand til å le av grinete og urimelige folk og snu ryggen til og gå uten å vinne, det er nyttige egenskaper.

Ja det er bra egenskaper det: Humor og tålmodighet. Bra for deg! Og for de du er sammen med.

MEN alle er ikke utrustet med full pakke på det området...Dessverre.

Det er 800.000 voksne menn i dette landet, og menn er mer handlekraftige og aggressive av natur enn kvinner. Det er sant. Det er ikke menn krisesentrene fylles av, men i Oslo er det mest innvandrerkvinner, et par steder er det _bare_ innvandrerkvinner og deres barn. Norske menn er snille i forhold til mange andre lands menn.

Det kan også hevdes at norske kvinner er slemmere enn innvandrerkvinner...

Neida, det er klart det stemmer. Mannskulturen har fått et solid grep om balla på de damene der.

Ja jeg kan jo faktisk fatte at du GIDDER å snu det hele på hodet på den måten når jeg leser den siste setningen din. Du har tydeligvis misforstått meg. Jeg er da fullstendig klar over at langt i fra alle menn er drittsekker :-) - nei gud hjelp det finnes mange herlige menn. Men les her inne hvor mange som plages med (og AV) en viss type menn - det er DE jentene jeg prøver å nå fram til!

hjelp meg heller da vettu :-) Start en "menn mot drittsekker og vold og helvete"-forening,link det gjerne opp mot en dating service ;-)

Jeg vil gjerne date en mann som er med i en forening av den sorten! Menn mot drittsekker etc! Kjempebra!

Men hvordan sikre seg at de virkelig mener det? Kan jo bli et sjekketriks det som alt annet?

Annonse

Ulv I Faarikaal

Det kan også hevdes at norske kvinner er slemmere enn innvandrerkvinner...

Neida, det er klart det stemmer. Mannskulturen har fått et solid grep om balla på de damene der.

Jeg er misunnelig på en bekjent fra India, kona hans barberer han hver morgen, og følger han til bussen sammen med den minste. Og møter han når han kommer hjem. Han er flau, mens hun er stolt av mannen sin, og vil han skal se fin ut på jobben. Han skal føle seg velkommen hjem, derfor pynter hun seg før han kommer. :-) Hun sier hennes mor gjorde det med faren og hun er svært fornøyd med tilværelsen. Hun er streng med penger og huset, og lærte godt norsk på 3 mnd uten hjelp.

Rødstrømpene ville påstått at hun er underkuet. Men han har aldri bedt henne gjøre noe.

Ulv I Faarikaal

Jeg vil gjerne date en mann som er med i en forening av den sorten! Menn mot drittsekker etc! Kjempebra!

Men hvordan sikre seg at de virkelig mener det? Kan jo bli et sjekketriks det som alt annet?

Der har vi det:

Gjør vi noe positivt er det baktanker.

Gir vi blomster, så pønsker vi på noe.

Prøver vi å være sympatiske er det sjekketriks.

Hva er galt med å sjekke forresten ?

Jeg er misunnelig på en bekjent fra India, kona hans barberer han hver morgen, og følger han til bussen sammen med den minste. Og møter han når han kommer hjem. Han er flau, mens hun er stolt av mannen sin, og vil han skal se fin ut på jobben. Han skal føle seg velkommen hjem, derfor pynter hun seg før han kommer. :-) Hun sier hennes mor gjorde det med faren og hun er svært fornøyd med tilværelsen. Hun er streng med penger og huset, og lærte godt norsk på 3 mnd uten hjelp.

Rødstrømpene ville påstått at hun er underkuet. Men han har aldri bedt henne gjøre noe.

Kjærlighet er vel et ønske om det beste for noen andre enn seg selv, gjerne på bekostning av seg selv.

Selvoppofring, er det ikke det det heter?

Kunne aldri gjort det. Men så kunne jeg heller aldri fallt for en mann som forventet selvoppofrelse.

Ville du ha likt at hun svinset omkring deg hele tiden? Å nei så klart! Bare når det passer deg!

Der har vi det:

Gjør vi noe positivt er det baktanker.

Gir vi blomster, så pønsker vi på noe.

Prøver vi å være sympatiske er det sjekketriks.

Hva er galt med å sjekke forresten ?

Vanskelig?

Det med blomstene- feil! Da har dere gjort noe gærnt, og føler skyld ( i den grad dere er i stand til å føle skyld)...

Sjekking er vel så mangt. Men (sjekke)triksing er en spsiell nisje innen sjekking. Ingrediensene i en vellykket sjekking blandes best ubevisst. Og består av ærlighet fremfor alt. Ikke spekulative fasader for å gjøre seg attraktiv, eller skamløs benyttelse av metoder som har vist seg å funke tidligere.

Gjest KappaGamma

De må jo såklart ha REFERANSER fra ekskjærester :D

Neida, de går faktisk an å gjennomskue. Det er bare å presse på litt, og ikke bortforklare for seg selv de "glippene" de kommer med underveis. Høre på ordvalg, etc. Det kan faktisk gi en indikasjon.

Gjest KappaGamma

Vold er ikke det verste eller eneste ondskap. En blåveis blir bra igjen (spør meg), mens et helt eller deler av et liv kan ødelegges uten vold.

Delvis uenig. Vold kuer, skremmer, ydmyker - og gjentatt vold eller trusler om vold har minst like stor skadevirkning som psykisk mishandling alene.

Hørt om PTSD? Learned helplessness? Prøv å være redd for å virkelig bli drept et par ganger, så skjønner du nok hva jeg mener. Ikke kom å si at en mann på 100 kg kan bli like redd for ei dame på 50.

Vold er ikke det verste, sier du. Så rart at menn 'glemmer' at vold i høyeste grad også impliserer psykisk terror.

Annonse

De må jo såklart ha REFERANSER fra ekskjærester :D

Neida, de går faktisk an å gjennomskue. Det er bare å presse på litt, og ikke bortforklare for seg selv de "glippene" de kommer med underveis. Høre på ordvalg, etc. Det kan faktisk gi en indikasjon.

Du har så rett, så rett!

Vi lurer oss selv like grundig som de gjør...

Håp er oppskrytt i denne sammenhengen. En løgn...og ut med dem!

Gjest KappaGamma

Eneste grunn til at krisesentre gjerne har fler innvandrerkvinner enn "innfødte norske", er at norske har et større nettverk og heller tyr til venner og bekjente i en slik krise. Dermed blir de heller ikke registrert - og dermed går det feilaktig frem at utenlandske menn er verre.

Feil. De er ikke verre. Men norske normer gjør til at det skjer i det skjulte istedet for åpent, som det gjør i mange land der dette er "tillatt".

HVOR mange norske kvinner og jenter har jeg ikke snakket med som har opplevd vold og andre former for mishandling.

MYE over halvparten av dem sier at verken familien eller kameratene til kjæresten/mannen deres, hadde en eneste anelse om at han var sånn.

Det er fordi slike menn har to sett med normer. Ett som de viser til andre. Det andre, som bare en person får se..

Hvor godt kjenner DU dine kamerater? For alt du vet skjer det med dem og. Uansett hvor lykkelig et par virker. Jenter er flinke til å skjule slikt. Delvis fordi det er forbundet med skam og svakhet - for vi må jo være dumme hvis vi går tilbake til noen sånne?!, og delvis fordi vi blir så jævlig manipulerte. REtt og slett hjernevasket. I offentlighet er de snille, og da kan vi endelig puste lettet ut, da er vi "lykkelige". Derfor ser det ut som om vi har det bra sammen.

Ulv I Faarikaal

Kjærlighet er vel et ønske om det beste for noen andre enn seg selv, gjerne på bekostning av seg selv.

Selvoppofring, er det ikke det det heter?

Kunne aldri gjort det. Men så kunne jeg heller aldri fallt for en mann som forventet selvoppofrelse.

Ville du ha likt at hun svinset omkring deg hele tiden? Å nei så klart! Bare når det passer deg!

He-he.

Denne damen kommer fra em helt annen kultur.

Her pynter damene seg når de skal ut i butikken. Hjemme sitter de med joggedress med fett hår og beina på bordet. Veninnene pynter de seg for, men ikke mannen.

Ulv I Faarikaal

Vanskelig?

Det med blomstene- feil! Da har dere gjort noe gærnt, og føler skyld ( i den grad dere er i stand til å føle skyld)...

Sjekking er vel så mangt. Men (sjekke)triksing er en spsiell nisje innen sjekking. Ingrediensene i en vellykket sjekking blandes best ubevisst. Og består av ærlighet fremfor alt. Ikke spekulative fasader for å gjøre seg attraktiv, eller skamløs benyttelse av metoder som har vist seg å funke tidligere.

Kan ikke huske jag har gitt blomster på grunn av skyld, men som regel er det fordi jeg er fornøyd med meg selv og vil glede andre. Men jeg har sett uttrykket: hvorfor ? i ansiktet, ja.

Gjest innskutt bisetning

Eneste grunn til at krisesentre gjerne har fler innvandrerkvinner enn "innfødte norske", er at norske har et større nettverk og heller tyr til venner og bekjente i en slik krise. Dermed blir de heller ikke registrert - og dermed går det feilaktig frem at utenlandske menn er verre.

Feil. De er ikke verre. Men norske normer gjør til at det skjer i det skjulte istedet for åpent, som det gjør i mange land der dette er "tillatt".

HVOR mange norske kvinner og jenter har jeg ikke snakket med som har opplevd vold og andre former for mishandling.

MYE over halvparten av dem sier at verken familien eller kameratene til kjæresten/mannen deres, hadde en eneste anelse om at han var sånn.

Det er fordi slike menn har to sett med normer. Ett som de viser til andre. Det andre, som bare en person får se..

Hvor godt kjenner DU dine kamerater? For alt du vet skjer det med dem og. Uansett hvor lykkelig et par virker. Jenter er flinke til å skjule slikt. Delvis fordi det er forbundet med skam og svakhet - for vi må jo være dumme hvis vi går tilbake til noen sånne?!, og delvis fordi vi blir så jævlig manipulerte. REtt og slett hjernevasket. I offentlighet er de snille, og da kan vi endelig puste lettet ut, da er vi "lykkelige". Derfor ser det ut som om vi har det bra sammen.

Det høres ut som om du mener menn er ondere mennesker enn kvinner?

Ulv I Faarikaal

Vold er ikke det verste, sier du. Så rart at menn 'glemmer' at vold i høyeste grad også impliserer psykisk terror.

Da trekker du inn flere ting: gjentatt vold, psykisk terror, trusler osv. og da begynnner det å bli alvorlig. Da snakker vi om å ødelegge et liv.

Ulv I Faarikaal

Jeg er enig i alt det du sier, og har sett mishandling blant venner/ ektefeller. Forsvarer ikke det, og har selv grepet inn flere ganger, også mot fremmede.

Naiv er jeg ikke og menn med personlighets-forstyrrelser er like vanlig som hos kvinner. Menn setter sine forstyrrelser ut i livet, det har ikke kvinner så ofte makt og krefter til.

Vi tror så mange som hvert tiende menneske har merkbare forstyrrelser, og kanskje en av 50 menn omsetter det i vold mer eller mindre. Det blir svært mange voldsofre ut av det. Noe av dette mistenkes å være arvelig og barn lærer av f eks far at konflikter løses med vold.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...