Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Lam1365380510

Kan det være en sammenheng mellom bruk av hormonspiral og kviser? Jeg er en jente på 29 år som aldri har vært plaget med kviser før. Har to barn på to og fire år. Etter det andre svangerskapet fikk jeg satt inn hormonspiral. Det er ca ett og et halvt år siden. Etter det har jeg vært plaget med kviser på ryggen og i ansiktet. Dette er skjemmende og gir stygge flekker etter at kvisene er forsvunnet. Jeg hadde mye kviser under første svangerskap, som ble borte etter fødselen. Under andre svangerskap hadde jeg litt, men ikke så mye som første gang. Har gått på Trionetta i mangen år før første og mellom andre svangerskap uten at det har ført til kviser.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/101831-kviser-og-hormonspiral/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Hormonet i spiralen er et gestagen som likner på kroppens progesteron, det som dannes under svangerskap. Det er ikke mye som går fra livmoren ut i blodet til f.eks. huden, men hos noen kan det gi plager som du beskriver. Så hvis problemet er stort, anbefaler jeg at du får spiralen fjernet.

Vennlig hilsen Mette H Moen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...