Gjest noe bekymret.. Skrevet 23. april 2003 Skrevet 23. april 2003 Jeg har fått en hard kul i brystet som er ca 2x2 cm. Kulen ligger på øvre del av brystet og inn mot det andre brystet. Bør dette sjekkes videre, eller er det sansynligvis bare en fettkul? (Det er vel slik at ondartetde kuler ofte befinner seg under armen???) 0 Siter
Gjest jeg også Skrevet 23. april 2003 Skrevet 23. april 2003 Jeg har en liten på siden litt under armen. Regner selv med at det bare er noe lymfegreier og er ufarlig, men da jeg ringte legen fikk jeg time på dagen. Hun i resepsjonen sa at alle kuler MÅ sjekkes, det er ikke så ofte at det er farlig, men OM det er det, så er det bedre å få stoppet det tidlig. Legen min sa også at hun tror kulen min er ufarlig, men at jeg må til mammografi for sikkerhetsskyld (jeg er bare 29 år) Så jeg syns absolutt at du bør til legen å få sjekket kulen din. Den ligger jo også verre til en min kul gjør. Jeg har trykket på min i en måned nå, og lurt på om jeg skal ringe eller ikke, er glad for å være færdig med det nå ;-) Lykke til! 0 Siter
itsonlyme Skrevet 25. april 2003 Skrevet 25. april 2003 Jeg har en liten på siden litt under armen. Regner selv med at det bare er noe lymfegreier og er ufarlig, men da jeg ringte legen fikk jeg time på dagen. Hun i resepsjonen sa at alle kuler MÅ sjekkes, det er ikke så ofte at det er farlig, men OM det er det, så er det bedre å få stoppet det tidlig. Legen min sa også at hun tror kulen min er ufarlig, men at jeg må til mammografi for sikkerhetsskyld (jeg er bare 29 år) Så jeg syns absolutt at du bør til legen å få sjekket kulen din. Den ligger jo også verre til en min kul gjør. Jeg har trykket på min i en måned nå, og lurt på om jeg skal ringe eller ikke, er glad for å være færdig med det nå ;-) Lykke til! Jeg har også hatt kul i brystet, og ble selvsagt livredd. Gikk til privatlege for å få time fort, og de sendte meg videre til en spesialist. Ikke for at de trodde det var noe farlig, men for at jeg selv skulle bli helt overbevist. Jeg var på mammografi (var da 26 år) og ultralyd, og det var selvsagt bare en betent kjertel - men det var utrolig godt å få vite at det var bare nettopp det. Mammografien gjorde forresten ganske vondt, har såpass små pupper at det liksom ikke var så mye å få "tak" i... Men han eksperten sa også at det var vanlig at småbrystede jenter gjerne kjente mer av melkekjertlene enn andre med større, ettersom de er samlet på et mindre område. 0 Siter
Gemini Skrevet 25. april 2003 Skrevet 25. april 2003 Det kan være en bindevevsknute eller fettvevsknute, som i såfall er godartet. Disse KAN allikevel vokse seg større over tid. I noen tilfeller anbefales man å fjerne godartede kuler i brystet. Uansett - be legen din om henvisning til mammografi. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.