Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg har endelig truffet noen som jeg er forelsket og blitt glad i. Vi har ikke kjent hverandre lenge,men føler begge at dette er noe vi vil.

Problemet er at vi bor 50 mil unna hverandre. Jeg har en datter på snart 8 og han er helgepappa til to på 10 og 12.

Jeg har nettopp flyttet inn i ny leilighet, og min datter måtte da bytte skole. Der har hun nå gått i ca. 3 mnd nå.

Saken er den at vi snakker allerede om fremtiden sammen, og da er det mye vi må ta hensyn til. Aller først min datter, i og med at vi mest sannsynlig kommer til å flytte til han. Jeg har en jobb som kan flyttes.

Mitt sp. er om det vil bli for mye for henne å måtte bytte skole igjen til høsten. Hun er en blid og glad jente som skaffer seg lett nye venner. Og venter vi ett år med å flytte vil hun ha slått seg til ro, og det blir vanskeligere å flytte derifra.

Hva ville dere ha gjort ? Ventet eller flyttet?

Er også redd for at avstanden kan ta livet av følelsene våre i løpet av ett år.

Må legge til at faren til jenta mi bor 100 mil unna, så hun er på besøk der kun i ferier. Så det blir ingen endringer i samværet med han.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/101898-forelsket/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Solveig Vennesland, Familierådgiver

Hei!

Det kan være nokså store omveltninger for en 8 åring å flytte til en helt annen kant av landet, til et nytt miljø og bytte til ny skole. Men det behøver ikke være skadelig av den grunn. Det viktigste for henne er at hun er omsluttet av varme og trygge omsorgspersoner. Og at hun slipper å flytte for ofte. Derfor er det mer ditt forhold til din nye kjæreste som kan være noe usikkert. Dere har kjent hverandre kort tid, og han har samvær med to egne barn. Selv om følelsene og forelskelsen er sterk nå, er det klokt å se tiden an, når de varmeste følelsene har lagt seg og hverdagen vise seg. Vil du da fortsatt flytte inn til ham? Jeg vil anbefale deg å bruke så mye tid som mulig på kjæresteforholdet ditt for å se hvordan det utvikler seg. Med det mener jeg at dere må forsøke å bruke mer tid sammen som par, i alle fall frem til sommeren, før dere bestemmer at du flytter inn til ham. Datteren din må også få tid til å bli kjent med kjæresten din, slik at hun også kan få et forhold til ham. Det er altså de voksnes parforhold som er viktig for barns trivsel og trygghet når de skal flytte.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/101898-forelsket/#findComment-582356
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...