Gjest ikke undertegnet Skrevet 23. april 2003 Del Skrevet 23. april 2003 Jeg er en jente på 31 år som dessverre hadde en MA i midten av mars. Jeg var da 12 uker på vei - trodde jeg, men fosteret hadde nok vært dødt i fire uker. Ca. 14 dager etter utskrapningen, fikk jeg egglederbetennelse. (Var ikke spesielt dårlig da jeg hadde betennelsen.) Nå føler jeg meg frisk. Har gått på pencelin i to uker. Legen som utførte utskrapningen sa at vi kunne prøve å bli gravide igjen etter at jeg hadde hatt en menstruasjon. Legen som undersøkte meg etter at jeg var ferdig med kuren, var så vag - sa det var opp til oss. Det jeg lurer på er om egglederbetennelsen gjør at vi bør vente lenger enn det den første legen sa. Jeg vil ikke risikere noe, samtidig er jeg veldig spent på om alt fortsatt "virker" som det skal. De to forrige gangene jeg har vært gravid, har det skjedd på første forsøk. Etter at jeg var ferdig med pencelinkuren, 4 uker etter utskrapningen, fikk jeg menstruasjonen - om enn noe svak. Blødde en del i to dager, og så var det slutt. Hadde litt brunt slim noen dager etter. Det ble visst litt rotete dette, men håper det går an å forstå noe. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/101966-n%C3%A5r-kan-jeg-pr%C3%B8ve-%C3%A5-bli-gravid-igjen/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 24. april 2003 Del Skrevet 24. april 2003 Når leger gir ulik beskjed er det ofte fordi man ikke har noe klart svar. Holdningen er at man anbefaler at kvinnen venter til det har vært en menstruasjon etter aborten. Egglederbetennelse betyr ikke noe i den sammenhang, men vær oppmerksom på at det er lett redusert mulighet for graviditet og lett øket risiko for graviditet utenfor livmoren etter en slik betennelse. Lykke til, vennlig hilsen Mette H Moen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/101966-n%C3%A5r-kan-jeg-pr%C3%B8ve-%C3%A5-bli-gravid-igjen/#findComment-583623 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.