Gå til innhold

Pengene og kjærligheten, hånd i hånd eller hånd i lommebok ?

Anbefalte innlegg

Ulv I Faarikaal

Vet du, at allerede FØR jeg scrollet ned og så hvem som hadde skrevet dette innlegget, så VISSTE jeg at det var deg:-) "Dette må være UIF, han er så opptatt av penger" tenkte jeg etter å ha lest første avsnitt. Og det stemte! :-)

Hva kommer det av, forresten?

Økonomi og virkninger av økonomi interesserer meg. Det er nyttig i jobben min, og i dagliglivet.

Men økonomisk er jeg ikke.

Fortsetter under...

• Svar 57
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Ulv I Faarikaal

24

• laguna1365380434

10

• favn

7

• punkyB

3

Ulv I Faarikaal

Hehe.

For mange år siden hadde jeg ei naboberte som fant en elsker eller hva det nå var. Han så litt tvilsom ut men hun var så forelsket. Han skulle reise bort i tre uker, og hun fikk ikke vite hvor han skulle. Jeg fant det ut: han var dømt for spritsalg til mindreårige, og vold mot offentlig tjenestemann og skulle sitte inne i 18 dager. Det ble en liten nedtur da jeg fortalte dama det. Jeg syns hun burde vite det. Kjekt å kjenne polti gitt.

laguna1365380434

Joda, men det er vel forskjell på å ta kål på formuen og å bruke rentene da ?

Det er kanskje det..

Nå er jeg sinnsykt uinteressert i penger for pengenes skyld, og skjønner meg i allefall ikke på å sitte på feitbankbok bare fordi..

Penger er for meg det du får for dem.

Hvis typen min ruget på bok og jeg trengte noe så ville jeg synes han var kjip, enten han ruget på formue eller renter.

Særlig hvis han ikke hadde noe bedre plan enn å eie de for det han vil. det er for meg synonymt med gjerrighet..

Skulle han liksom sitte rundt å være rik da, og ikke gi meg en håndsrekning til f.eks skolegang e.l? Da hadde han vært kjip og dessuten ute av mitt liv..

Jeg deler det jeg har med de jeg liker, og kunne nok ikke vært i ett forhold til noen som tenkte veldig avvikende fra meg på det punktet.

Det finnes lykkejegere blant begge kjønn!

Problemet med oss mannlige lykkejegerne er at kvinnfolka gjennomskuer oss og dermed finner noen andre.

Mannfolka gjennomskuer nok disse lykkesøkende bimboene de også, men de gir vel faen så lenge de får pult.

laguna1365380434

Problemet med oss mannlige lykkejegerne er at kvinnfolka gjennomskuer oss og dermed finner noen andre.

Mannfolka gjennomskuer nok disse lykkesøkende bimboene de også, men de gir vel faen så lenge de får pult.

Og er det da egentlig synd på dem?:D

Annonse

Og er det da egentlig synd på dem?:D

Nei, men det har vi vel heller aldri sagt at det er? :)

For dem er det sannsyligvis mer praktisk å "kjøpe" seg en hushore, framfor å måtte dra på massasjeinstitutter for å få seg sex.

laguna1365380434

Nei, men det har vi vel heller aldri sagt at det er? :)

For dem er det sannsyligvis mer praktisk å "kjøpe" seg en hushore, framfor å måtte dra på massasjeinstitutter for å få seg sex.

Nemlig, sånn er det.. Så da får de grunne jentene spenn, og de grunne mannfolka hushjelp og sengehygge, og alle levde lykkelig, ever after..:)

Jeg tror ikke det er lov å mene det, nei..:)

Jeg forelsker meg gjerne i menn som har utseende over gjennomsnittet,og kunne vel i enkelte eksepsjonelle tilfeller hatt sex med de basert på grunnlag av (nesten) bare det, men de må jo selvfølgelig ha mye mer i tillegg hvis det skal bli LOVE..

At penger har noe med verken forelskelse, kjærlighet eller sex å gjøre klarer jeg ikke å forstå..

Jeg synes det høres litt stusselig ut, det er gjerne de som har et praktisk og fornuftig forhold til alt i livet og som fra 12 års alder vet hva slags jobb&hvor mange barn de skal ha osv, osv, som tenker sånn..

Jeg er glad for at jeg på dette området klarer å skille epler og appelsiner..

Jeg hadde blitt så ulykkelig om mannen i mitt liv måtte vurderes etter hvor praktisk han var å ha..:)

Ja, ikke sant? Litt sånn forvirret og fortørnet over at mennesker på 30 'ikke har funnet seg en livsledsager' og at forlovelse, husbygging og parallelle tv-interesser ikke har spesiell prioritet...

Penger ? Bare regnskapsmessig, ellers er jeg gavmild, inmpulsiv og snill. De kronene jeg har sitter forholdsvis løst.

Men jeg interesserer meg for MYE annet også.

"ellers er jeg gavmild, inmpulsiv og snill. De kronene jeg har sitter forholdsvis løst."

Skal vi gifte oss? :-)

Ulv I Faarikaal

"ellers er jeg gavmild, inmpulsiv og snill. De kronene jeg har sitter forholdsvis løst."

Skal vi gifte oss? :-)

Nå har jeg sagt 100 ganger: "Jeg er for ung til å gifte meg !" Vi dere ikke høre ?

Vel... hos oss var det motsatt... Giftet meg med en oppegående mann som virkelig jobbet, hadde barna fra tidligere forhold 50/50 og så ut til å klare seg selv. Så jeg følte at dette var fine greier. Etter to år sitter han i godstolen, gidder ikke jobbe men har råd til å røyke og kjøpe øl, mens jeg "før" han og ungene hans.. JEG skulle ønske jeg var synsk istedet for å få scanner.... da hadde jeg vært rik på min egen jobbing istedet for å putte dem opp i "en viss plass" på snyltere... for å bli sett på som HURPE når jeg inndrar godene.

Annonse

Ulv I Faarikaal

Var det et "ja"..? :-)

*blafrer forførerisk med øyenvippene*

Dollartegn i øya ?

Jeg skal vel klare en minimeny på mækkern, på deling, som en romantisk middag, så får vi se hva det blir til. Jeg har medbragt termos så vi slipper kjøpe drikke. Men mora mi sier jeg må passe meg for damene, de har sugekopper som en blekksprut sier hun. Ta med penger så du kan betale halvparten da, ellers må jeg ta klokka di i pant.

Ulv I Faarikaal

Var det et "ja"..? :-)

*blafrer forførerisk med øyenvippene*

Egentlig har jeg spurt alle, men ingen vil ha meg, de bare ler hysterisk. Så da har jeg kommet til at jeg venter de blir eldre og mer desperate.

Min bror og jeg hadde et ekspriment gående, etter en meningsløs krangel om hvor vidt det var menn eller kvinner som var de grunneste vesnene. Brutter var skuffet og bitter etter en eller annen kvinneaffære, og serverte derfor grove utalelser om kvinner og deres interesser i velformede lommebøker og lite annet.

Min bror lagde to kontakt annonser.

Mann 1, ga han usympatiske holdninger og stygt utseende, men feit lommebok. Mann 1. fikk 37 svar.

Mann 2 ga han en rekke sympatiske egenskaper, snill, kjekk, romantisk, samfunnsinteressert osv.Mann 2 hadde middels inntekt. Mann 2 fikk 1 svar.

Som et motsvar på min brors utspill lagde jeg også 2 kontakt annonser.

Her ga jeg kvinne 1. usympatiske egenskaper, men et flott utseende og kropp. kvinne 1 fikk over 100 svar.

Kvinne 2, hadde diverse sympatiske egenskaper, snill, samfunnsinteressert, inteligent, osv. hun hadde et vanlig, pent utsende, ikke noe spess. Kvinne 2 fikk 0 svar.

Vår felles konklusjon på dette tåpelige eksprimentet var at folk under ett er kjipe og grunne, og at du ikke skal stole på at noen liker deg på grunnlag av dine "indre verdier" uansett..:)

Dere burde prøvd å ha en rik dame og en mann med bra kropp også!

• 1 år senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...