Gå til innhold

Hva ville dere trodd?

Anbefalte innlegg

Gjest kanskje senere..

To ganger i løpet av de siste par ukene har mannen min snakket om at vi kanskje bør gå hver vår vei. Han mener at ekteskapet vårt er mer som en bedrift (felles med hus, unger etc..) enn et kjæresteforhold og at han synes ikke jeg er interessert i å være "kjæreste" med ham lenger.

Jeg spurte om han hadde en annen og fikk til svar at "det kunne vært det".

Den siste tida har han vært mye borte uten å si noe om hvor. Midt oppi det hele har sønnen vår vært mye sammen med to gutter som har samme hobby som ham. Det er faren som har "ordna" dette bekjentskapet og han er alltid med når sønnen vår skal dit. (Guttene bor sammen med sin mor.) Hvis de har hatt et raskt ærend dit (hente noe f.eks) har det som regel tatt både en og to timer, utenom kjøring.

De har vært der så godt som hver eneste dag den siste uka, og gutten vår fortalte at de hadde vært ute og spist sammen - men at hun da var sammen med en venninne. De har også vært på skitur med ungene, uten at jeg ble spurt om å bli med.

Til slutt nedverdiget jeg meg faktisk til å sjekke mobilen hans. Der fant jeg et par kosemeldinger de hadde sendt hverandre (den masseproduserte typen dere vet) en melding fra ham: "Kan jeg ringe deg nå?" og en fra henne: "Takk elskede."

Nå føler jeg meg selvsagt litt kjip som har smuglest meldingene hans, men er det bare jeg som aner ugler i mosen her?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/102048-hva-ville-dere-trodd/
Del på andre sider

Fortsetter under...

De har nok et flørt på gang utenom at det trenger å bety noe mer i seg selv. Men det er jo tydelig at han savner noe i deres forhold, ettersom han har tatt opp dette med deg.

Det at de har vært på ski osv. sammen (med barna regner jeg med) uten å spørre deg, syntes jeg ikke er så ille. Han trives sikkert sammen med henne, og hun med han. Det er jo ingen trussel i seg selv.

Kan nok hende han savner deres samtaler, og føler at han får tilfredestilt dette hos henne.

Dette med sms, er jo et kjent problem.Alle som skriver at de har lest på mobilen til kjæresten sin får huden full her. Men jeg skjønner deg godt. At du gjerne vil finne ut hva som skjer. Mobilen er ikke det beste utg. punktet. Vet med meg selv at jeg sender flere "kose" meldinger til mannlige venner uten at det er noe i det i det hele tatt.

Samboeren har også mottatt det. Det har jeg sett på hans mobil. Men nå har ingen av oss noe mot at den andre leser på mobilen.

Foreslå neste gang han skal bort at du blir med. Du ser jo fort om besøket varer en til to timer da også. Så får du også mulighet til å bli kjent med henne.

Snakk med mannen din om hva dere kan gjøre, og ikke bør gjøre, og evt. kontakt en familierådgiver om dere føler at dere står fast.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/102048-hva-ville-dere-trodd/#findComment-583359
Del på andre sider

Det ser ut til at man mer ann ANER uglene i mosen her. De har nok trådt frem i dagslyset, gitt.

At en kvinne sender en sms til mannen din og skriver "Takk elskede" er den avsløringen du trenger. Noe mer er det ikke å si om den saken.

Konfronter ham, eller henne. Like greit å slutte og gå som katten rundt den varme grøten. Eller du kan dukke opp der en gang de er der, under påskudd av å ville ta følge med dem hjem....

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/102048-hva-ville-dere-trodd/#findComment-583410
Del på andre sider

Jeg ville trodd at han mistrivdes i forholdet og synes han har gitt deg klar beskjed om hva han føler. Ballen er kastet til deg.

Han tilbringer tid med denne andre, og det kan være på grunn av mistrivsel- og en følge av at han ikke synes du har tatt følelsene hans på alvor,

På den andre siden kan det jo ikke utelukkes at han er på vei ut...og at han "overlapper". Han er ikke den første som gjør det.

Men jeg ville VALGT å tro at han vil prøve.

Lykke til!

Synes du skal prøve å gi ham litt mer oppmerksomhet som en kjæreste og MANN, og se om ikke han heller vil være sammen med deg...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/102048-hva-ville-dere-trodd/#findComment-583521
Del på andre sider

Jeg ville absolutt ant ugler i mosen. Opplevde noe av det samme i fjor:

Kjäresten og jeg hadde hatt en dårlig periode og så hverandre ikke på 3 uker. Vi hadde (dengang) värt sammen i 3 år og jeg hadde aldri sjekket hans mobil för. Men magefölelsen min sa meg at noe var på gang da meldinger tikket inn på hans mobil og han ikke kommenterte noen ting.Kom over en tekstmelding der hun skrev at hun hadde fölelser for ham etc.(Vi var tidligere 2 vennepar som gikk mye ut sammen, men det ble slutt mellom det andre paret 6 mnd.för,) Han fortalte meg at han hadde mött henne en gang for titte på den nye eiendommen hun hadde kjöpt (dette i löpet av de tre ukene vi hdde värt fra hverandre)..

Utover hösten tikket det inn meldinger og jeg ble mer og mer irritert siden han aldri sa noe og jeg hintet litt. Til slutt innrömmet jeg at jeg hadde sett alle meldingene han fikk fra henne, og han fortalte da at hun hadde gjort det klart for ham at hun ville ha flere besök av ham. Jeg sa til ham at jeg ikke likte det og spurte om at de hadde hatt flere möter enn det ene. Spurte rett ut om hvor langt han hadde gått - og ifölge ham var det ikke noe i det hele tatt, men hun var blitt interessert i ham etter den ene visitten. Jeg tekstet henne senere på mobilen og sa at tatt i betraktning av hennes fölelser for min kjäre så syntes jeg det var lite hyggelige med hennes SMS, at jeg var skuffet over hennes oppförsel siden jeg trodde vi var venner, samt at jeg hadde visst om dette i 6 mnd.Nevnte at kjäresten min hadde fortalt alt. Gjett om det ble liv i den andre siden, men hun har ihvertfall ikke kontaktet ham siden...jeg har tillit til min kjäreste og sjekker ikke hans mobil lenger, men intuisjonen er viktig. Jeg trodde at noe hadde hendt og tok det opp med ham.

Synes meldingene på din manns mobil er suspekt.Elskede er et ord man kaller noen man er glad i, f.eks.har et forhold til...bedre å få fakta på bordet enn å sitte og lure og lage enda större konspirasjonsteorier i sitt eget hode...jeg er ihvertfall glad for at jeg tok rede på hvordan ting sto til. Hadde han holdt på med en annen på alvor, hadde jeg sendt ham rett på dör og tilliten hadde värt totalt borte. I dag har vi det kjempebra, men jeg merker sjalusiens tagger når jeg merker at han tilbakeholder informasjon...

Han har forresten sagt at han ikke har noe å skjule og at jeg gjerne kan få titte på meldingene som han får. Dette sa han den kvelden jeg konfronterte ham...min mobil er ikke privat, så jeg har sagt for lenge siden at han kan gjerne leke med min...er ikke oversjalu men fölger med på kjäresten min...like mye som han fölger med på hva jeg gjör...

Sjalusien spiser en opp innenfra og da må man gjöre noen grep for å sikre at det ikke er noen fare der...

MVH

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/102048-hva-ville-dere-trodd/#findComment-584390
Del på andre sider

Annonse

Konfronterte han med det i går, spurte om han var forelska i henne og fikk et SKIKKELIG "god-dag-mann-økseskaft"-svar.

Han nekter for at det er noe som helst mellom dem, og aaaner ikke hvorfor hun skrev den "takk elskede" SMS'en - eller hva hun takket for. (kan jeg nå unne meg selv å kalle ham idiot, bare sånn inni meg??) Samtidig sa han jeg kom vel til å "klare å ødelegge dette forholdet " (de to)

Han sier at det skal bli lenge før han gidder å kjøre sønnen vår til de gutta igjen, han får bare ordne seg sjøl.

I går var jeg "kanskje senere..", men nå kommer jeg like godt ut av skapet.

Fy fan for noe dritt dette er.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/102048-hva-ville-dere-trodd/#findComment-584852
Del på andre sider

Konfronterte han med det i går, spurte om han var forelska i henne og fikk et SKIKKELIG "god-dag-mann-økseskaft"-svar.

Han nekter for at det er noe som helst mellom dem, og aaaner ikke hvorfor hun skrev den "takk elskede" SMS'en - eller hva hun takket for. (kan jeg nå unne meg selv å kalle ham idiot, bare sånn inni meg??) Samtidig sa han jeg kom vel til å "klare å ødelegge dette forholdet " (de to)

Han sier at det skal bli lenge før han gidder å kjøre sønnen vår til de gutta igjen, han får bare ordne seg sjøl.

Kommunikasjon er ikke så lett. Istedet for å väre anklagende så burde dere sette dere ned og snakke om det som virkelig er problemet...det som savnes i deres forhold. Vanskelig å reparere et forhold når man ikke vet hvor feilen ligger. Hva er det som gjör at han föler du ikke vil väre kjäreste med ham lenger? Hvorfor trekker han seg unna?

Teorien er så enkel men praksisen er akk så vanskelig...kompromisser skal inngås for at ting skal fungere. Det er ikke sikkert at gresset er grönnere på den andre siden. Det vil alltid komme problemer i et forhold og alt avhenger av hvordan man möter problemene. Sier du at du er sjalu og undrer på hva som foregår, så er det en ärlig sak. Du har ikke noe å skjule der. Du elsker ham og vil hva som foregår. Om du forsto bedre og du visste at deres vennskap bare var platonisk, hadde du hatt noe imot at de gikk på turer med barna og sånn? I et forhold skal begge ha det bra, begge skal kunne gi og ta.

Kanskje en ren kjärestetur for deg og din mann uten barna hadde värt tingen for å rense ut alt som ligger og kveler i forholdet? Tydelig at det er mye usagt og halvkvedede viser her...ikke bra.

Lykke til!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/102048-hva-ville-dere-trodd/#findComment-584910
Del på andre sider

Gjest ikke signatur

Hvorfor kalte hun ham elskede? Skulle du ødelegge for de to?? Jeg forstår ikke helt... Han prøver å holde dette skjult for deg altså? Han tror vel ikke du er dum? Jeg holder med deg; snakk mer med han. Konfronter ham med det du vet. Denne damen kan da ikke sende sms sånn uten videre, og om han treffer henne så... ja.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/102048-hva-ville-dere-trodd/#findComment-585782
Del på andre sider

Hvorfor kalte hun ham elskede? Skulle du ødelegge for de to?? Jeg forstår ikke helt... Han prøver å holde dette skjult for deg altså? Han tror vel ikke du er dum? Jeg holder med deg; snakk mer med han. Konfronter ham med det du vet. Denne damen kan da ikke sende sms sånn uten videre, og om han treffer henne så... ja.

Siden du spør: Han tror åpenbart at jeg er kron idiot!

Og han som ikke skulle kjøre sønnen vår dit mer - i går kveld dro de (sønnen vår hadde mast seg til overnatting) og det tok to og en halv time å få levert han...det er en knapp halvtimes kjøring hver vei.

Han har vært hos henne hver j*vla dag denne uka, bortsett fra torsdag da han hadde ettermiddagskift.

Ang. den SMS'en så sa jeg at han fikk spørre henne hva hun mente (iom. at han helt seriøst påsto at han ikke hadde peiling og ikke kunne huske å ha lest den!) Da han kom hjem spurte jeg hva hun hadde sagt - da sa han at han ikke hadde spurt. Litt senere på kvelden forandret han det plutselig til at han HADDE spurt (men da over telefon) og at hun hadde sagt at "hun mente ikke noe med det NÅ, men kanskje i fremtiden"...

Det er kanskje bare jeg som IKKE sender slike SMS'er til hvert eneste brukbare mannebein jeg ser - bare sånn i tilfelle det skulle bli noe i framtida??

Personlig tror jeg han lyver. Jeg tror IKKE noe på at han "ikke kunne huske å ha lest den", jeg tror IKKE at han har spurt henne om det, og jeg er 95% sikker på at de har noe på gang. Regner med at de er et par i samme øyeblikk som jeg forlater huset.

Og for all del, er hun Den Enest Ene så må han jo bare drite i unger, ekteskap og allting. Men at han går bak ryggen min, lyver meg opp i ansiktet til og med når jeg spør ham rett ut... DET er faen så dårlig gjort.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/102048-hva-ville-dere-trodd/#findComment-586121
Del på andre sider

Gjest ikke signatur

Siden du spør: Han tror åpenbart at jeg er kron idiot!

Og han som ikke skulle kjøre sønnen vår dit mer - i går kveld dro de (sønnen vår hadde mast seg til overnatting) og det tok to og en halv time å få levert han...det er en knapp halvtimes kjøring hver vei.

Han har vært hos henne hver j*vla dag denne uka, bortsett fra torsdag da han hadde ettermiddagskift.

Ang. den SMS'en så sa jeg at han fikk spørre henne hva hun mente (iom. at han helt seriøst påsto at han ikke hadde peiling og ikke kunne huske å ha lest den!) Da han kom hjem spurte jeg hva hun hadde sagt - da sa han at han ikke hadde spurt. Litt senere på kvelden forandret han det plutselig til at han HADDE spurt (men da over telefon) og at hun hadde sagt at "hun mente ikke noe med det NÅ, men kanskje i fremtiden"...

Det er kanskje bare jeg som IKKE sender slike SMS'er til hvert eneste brukbare mannebein jeg ser - bare sånn i tilfelle det skulle bli noe i framtida??

Personlig tror jeg han lyver. Jeg tror IKKE noe på at han "ikke kunne huske å ha lest den", jeg tror IKKE at han har spurt henne om det, og jeg er 95% sikker på at de har noe på gang. Regner med at de er et par i samme øyeblikk som jeg forlater huset.

Og for all del, er hun Den Enest Ene så må han jo bare drite i unger, ekteskap og allting. Men at han går bak ryggen min, lyver meg opp i ansiktet til og med når jeg spør ham rett ut... DET er faen så dårlig gjort.

Høres ut som han er sammen med henne, ja. Trist. Man må være ærlige, og unnskyld meg men mannen din høres ut som en drittsekk! Han setter visst ikke pris på det han har, og vil risikere det for en affære men en annen. Og hun vet jo han er gift! Hvordan går det an? Har de ingen samvittighet? Lyve slik.. Snakk mer med ham, du! Vil du redde ekteskapet eller ta ut seperasjon? Finn ut hva du vil, og om du kan stole på ham. Lykke til, men jeg synes det høres så frekt ut. Være borte i over to timer på en liten kjøretur.. du er sikker på han ikke handlet eller gjorde noe annet da?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/102048-hva-ville-dere-trodd/#findComment-587190
Del på andre sider

Høres ut som han er sammen med henne, ja. Trist. Man må være ærlige, og unnskyld meg men mannen din høres ut som en drittsekk! Han setter visst ikke pris på det han har, og vil risikere det for en affære men en annen. Og hun vet jo han er gift! Hvordan går det an? Har de ingen samvittighet? Lyve slik.. Snakk mer med ham, du! Vil du redde ekteskapet eller ta ut seperasjon? Finn ut hva du vil, og om du kan stole på ham. Lykke til, men jeg synes det høres så frekt ut. Være borte i over to timer på en liten kjøretur.. du er sikker på han ikke handlet eller gjorde noe annet da?

Det er flere grunner til at jeg synes vi ihvertfall bør PRØVE å redde ekteskapet, men det virker som om han allerede har bestemt seg. Vi får se...

Han sier selv at han har vært der hele tida, at han og hun drikker kaffe og prater, og at han av og til er litt ute og hjelper guttene med forskjellig. Det er så koselig atmosfære hos henne, godt å sitte der og prate med noen som forstår ham og som han kan snakke med om alt mulig - og som ikke kjefter og krangler.

Sistnevnte med henvisning til meg selvsagt, han påstår nemlig (HELT sant!!) at alt er min feil, at jeg "Ødelegger" ungene og at jeg ikke bryr meg om andre enn meg selv.

Jeg jobber og tar meg av hus og unger. En og annen gang er jeg på cafè eller restaurant med venninner, ellers er jeg hjemme - ute har jeg som oftest ungene sammen med meg. Han har flere fritidsbeskjeftigelser og er i tillegg bortreist ca. hver tredje helg i forbindelse med både jobb og fritid.

Så når jeg hinter frampå om at jeg har lyst til å begynne å trene eller kanskje få meg en hobby - så kaller han det kjefting, mas og klaging. Det innebærer jo at han må ta litt mer ansvar hjemme.

P.S: Han er forresten der nå..!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/102048-hva-ville-dere-trodd/#findComment-587863
Del på andre sider

Annonse

petter smart

Hva om dette hadde vært en alenefar, hadde du reagert likt da? Det kan jo være uskyldig, at han har funnet en venn han har mye til felles med og som han trives med. Det er kanskje blitt mye rutine og en litt amper stemning hjemme hos dere (som skyldes begge, ikke en av dere).

Men det virker på meg som om han er på vei ut av forholdet. Han tester ut den andre dama og legger til rette for å bytte. Men dette tar tid pga unger o.l., kanskje tviler han litt, en vet hva en har, men ikke hva en får.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/102048-hva-ville-dere-trodd/#findComment-588778
Del på andre sider

Gjest kanskje senere jeg og´

Herregud muriel, jeg føler med deg! at det går an for en drittsekk!!!

klart han har noe på gang med denne dama, helt klart. Synes ikke du var dum som sjekka mobilen hans.. herregud skulle bare mangle!

jeg har selv vært i kontakt med en synsk dame ang. min manns oppførsel og fikk bekreftet en del ja..

hvis det kan hjelpe deg kan du også ringe henne: 951 06413

*klem og lykke til!*

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/102048-hva-ville-dere-trodd/#findComment-589022
Del på andre sider

Hva om dette hadde vært en alenefar, hadde du reagert likt da? Det kan jo være uskyldig, at han har funnet en venn han har mye til felles med og som han trives med. Det er kanskje blitt mye rutine og en litt amper stemning hjemme hos dere (som skyldes begge, ikke en av dere).

Men det virker på meg som om han er på vei ut av forholdet. Han tester ut den andre dama og legger til rette for å bytte. Men dette tar tid pga unger o.l., kanskje tviler han litt, en vet hva en har, men ikke hva en får.

Hadde det vært en alenefar som takket sin elskede via SMS, hadde jeg selvsagt gått ut fra at mannen min var på vei ut av skapet.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/102048-hva-ville-dere-trodd/#findComment-589164
Del på andre sider

Herregud muriel, jeg føler med deg! at det går an for en drittsekk!!!

klart han har noe på gang med denne dama, helt klart. Synes ikke du var dum som sjekka mobilen hans.. herregud skulle bare mangle!

jeg har selv vært i kontakt med en synsk dame ang. min manns oppførsel og fikk bekreftet en del ja..

hvis det kan hjelpe deg kan du også ringe henne: 951 06413

*klem og lykke til!*

Takk for klemmer og allting! :o)

Men jeg trenger vel neppe noen synsk for å lukte lunta? (Les det nyeste innlegget mitt over...)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/102048-hva-ville-dere-trodd/#findComment-589167
Del på andre sider

• 1 år senere...

Det er flere grunner til at jeg synes vi ihvertfall bør PRØVE å redde ekteskapet, men det virker som om han allerede har bestemt seg. Vi får se...

Han sier selv at han har vært der hele tida, at han og hun drikker kaffe og prater, og at han av og til er litt ute og hjelper guttene med forskjellig. Det er så koselig atmosfære hos henne, godt å sitte der og prate med noen som forstår ham og som han kan snakke med om alt mulig - og som ikke kjefter og krangler.

Sistnevnte med henvisning til meg selvsagt, han påstår nemlig (HELT sant!!) at alt er min feil, at jeg "Ødelegger" ungene og at jeg ikke bryr meg om andre enn meg selv.

Jeg jobber og tar meg av hus og unger. En og annen gang er jeg på cafè eller restaurant med venninner, ellers er jeg hjemme - ute har jeg som oftest ungene sammen med meg. Han har flere fritidsbeskjeftigelser og er i tillegg bortreist ca. hver tredje helg i forbindelse med både jobb og fritid.

Så når jeg hinter frampå om at jeg har lyst til å begynne å trene eller kanskje få meg en hobby - så kaller han det kjefting, mas og klaging. Det innebærer jo at han må ta litt mer ansvar hjemme.

P.S: Han er forresten der nå..!

hallo!!! er du helt på bærtur? stoler du ikke på mannen din??? hvis han sier det ikke er noe på gang, så er det vel ikke det. ta deg sammen, menneske.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/102048-hva-ville-dere-trodd/#findComment-1052146
Del på andre sider

hallo!!! er du helt på bærtur? stoler du ikke på mannen din??? hvis han sier det ikke er noe på gang, så er det vel ikke det. ta deg sammen, menneske.

Takk for at du satte ting på plass for meg.

Jeg angrer dypt og ser helt klart at jeg har vært Tidenes Største Idiot.

Men til mitt forsvar: Mye har skjedd siden jeg skreiv disse innleggene, jeg har bedt om tilgivelse, krøpet på alle fire i sirkel OG gått til innkjøp av tåsokker stripet i neonfarger - alt i håp om å få den tilgivelsen jeg så alt for åpenbart ikke har fortjent.

*fiker meg selv kjempehardt*

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/102048-hva-ville-dere-trodd/#findComment-1052283
Del på andre sider

Takk for at du satte ting på plass for meg.

Jeg angrer dypt og ser helt klart at jeg har vært Tidenes Største Idiot.

Men til mitt forsvar: Mye har skjedd siden jeg skreiv disse innleggene, jeg har bedt om tilgivelse, krøpet på alle fire i sirkel OG gått til innkjøp av tåsokker stripet i neonfarger - alt i håp om å få den tilgivelsen jeg så alt for åpenbart ikke har fortjent.

*fiker meg selv kjempehardt*

*LOL*

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/102048-hva-ville-dere-trodd/#findComment-1052297
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...