Gå til innhold

Anbefalte innlegg

For en stund siden så hadde mannen min ett forhold til ei dame som også var ei veninne av meg -og bestevenn med mannen hennes. Det pågikk i 4 mnd. Det gikk så langt att de hadde ett seksuelt forhold. Han sier nå att det kun meg han er glad i, å det trur jeg vel på.... Ett av problemene er att hun er også lærer på en liten skole (med kun 29 elever) hvor to av våre barn går. I høst hadde jeg en prat med henne der hun sa att grunnen til att hun ikke sluttet som lærer på skolen var att det hadde vært mye utskifting av lærere de siste åra (noe det ikke har vært), og att hun også hadde problemer med 2 voksne og 2 barn på hele skolen. I går ble jeg som hjemmeværende husmor ringt opp av skofri, de lurte på om jeg kunne jobbe der 2 dager, noe jeg selvfølgelig takka nei til (pga eks elskerinna til mannen min). I dag sa barna mine att de skulle ha "henne" på Skofri i morgen. Mannen min kan ikke skjønne att det er noe problem i det hele tatt, men jeg har selvfølgelig store problemer med att hun skal ta seg av våre to barn som hun har problemer med. Vi har krangla litt om det i kveld og jeg har fått beskjed om att jeg er gæærn. Er jeg det eller????

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/102169-er-jeg-g%C3%A6%C3%A6rn-elller/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Solveig Vennesland, Familierådgiver

Hei!

Nei, du er ikke gærn, og din reaksjon er mer rimelig og sunn enn din manns i denne saken. Selv om han blåser vekk utroskaps-historien han hadde med din venninne og barnas lærer, er det ikke enkelt for deg å bli kvitt historien i en fei. I et så lite miljø som dere bor antar jeg at alle kjenner alle. Og du vil jo stdig bli minnet om historien når barna har denne læreren på skolen.

Jeg pleier å oppfordre par som er i en liknende situasjon om å vurdere radikale tiltak for å bevare parforholdet, f.eks. flytting. Det må drastiske tiltak til for å gjenopprette tilliten til partneren og få tilbake det gode parforholdet etter en slik affære som dere har vært gjennom. Jeg vet ikke om det er aktuelt for dere å flytte vekk. Men uansett håper jeg at mannen din vil møte deg med mer forståelse og lytte til det du sliter med. Dere kommer ikke utenom en samtale, kanskje flere, om denne saken, for at den ikke skal ødelegge for deres samliv i fremtiden. En samlivsrådgiver vil kunne hjelpe dere, hvis dere ikke klarer å snakke sammen uten å si at den andre er "gæren".

Familiekontoret har erfaring og kan ringes direkte, og er gratis hjelp.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...