Milie Skrevet 20. november 2000 Skrevet 20. november 2000 For noen dager siden var det en diskusjon i et annet forum ang. ammeslutt og mens. Jeg visste ikke at disse to tingene hadde noen sammenheng, men det ble altså påstått der. Selv fikk jeg tilbake mensen 4 måneder etter fødselen, fullammet i 9 og sluttet å amme først da datteren min var 15 måneder. Er det vanlig ikke å få tilbake mensen før _etter_ ammeslutt? Eller er dette like sikkert som amming som prevensjon? Hilsen 0 Siter
Milie Skrevet 20. november 2000 Forfatter Skrevet 20. november 2000 For noen dager siden var det en diskusjon i et annet forum ang. ammeslutt og mens. Jeg visste ikke at disse to tingene hadde noen sammenheng, men det ble altså påstått der. Selv fikk jeg tilbake mensen 4 måneder etter fødselen, fullammet i 9 og sluttet å amme først da datteren min var 15 måneder. Er det vanlig ikke å få tilbake mensen før _etter_ ammeslutt? Eller er dette like sikkert som amming som prevensjon? Hilsen 0 Siter
Trine Endsjø, jordmor Skrevet 21. november 2000 Skrevet 21. november 2000 Det vanligste er å få mensen tilbake ca 6 mndr. etter fødsel, tatt i betraktning at man fullammer, også om natta. Hvis man evt. ikke ammer, vil man få mensen tilbake langt tidligere, sansynligvis. Hormonene som stimulerer til melkeproduksjon er med på å undertrykke eggløsning. Derfor kan man godt si at amming fungerer som et prevensjonsmiddel de første månedene etter en fødsel. 0 Siter
Trine Endsjø, jordmor Skrevet 21. november 2000 Skrevet 21. november 2000 Det vanligste er å få mensen tilbake ca 6 mndr. etter fødsel, tatt i betraktning at man fullammer, også om natta. Hvis man evt. ikke ammer, vil man få mensen tilbake langt tidligere, sansynligvis. Hormonene som stimulerer til melkeproduksjon er med på å undertrykke eggløsning. Derfor kan man godt si at amming fungerer som et prevensjonsmiddel de første månedene etter en fødsel. 0 Siter
kostas Skrevet 19. mars 2001 Skrevet 19. mars 2001 Min sönn er nå ti måneder. Jeg fullammet fram til for to måneder siden,og har brukt mini-pillen frem til nå.Da jeg ikke har fått tilbake mensen(er ikke gravid), lurer jeg på når jeg kan begynne med vanlige p-piller? Er det best å ha hatt mensen en gang för jeg begynner med p-piller igjen, eller kan jeg begynne så fort jeg får mensen? 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.