Gjest humla suse Skrevet 27. april 2003 Del Skrevet 27. april 2003 Vi er en familie som ikke har bodd så lenge på stedet her. Jeg synes det er så vanskelig å bli kjent med folk. Selv om jeg kjenner noen overfladisk og kan slå av en prat ute på gata, ser det ut som veien er lang til å bli bedre kjent. Det føles som om jeg ikke kan dette med å bli(bedre) kjent lenger, og jeg aner ikke hvordan man gjør det. Det er vel ett kjent fenomen at det virker som om mange har nok med sitt i dag. Vi har også en hektisk hverdag, og det positive med det er jo at vi ikke trenger å bli kjent med så mange for å bli fornøyde men det virker likevel vanskelig å bli kjent med noen. Kjenner at jeg begynner å ta dette innover meg og mangler derfor også optimisme og glød til å ta fatt på dette. Akkurat som om jeg mister selvtillit. Har foreslått for min mann at vi får melde oss på noe vi også (og ikke bare barna), men vet ikke helt hva. Er dette veien å gå? Er dette noe man kan få hjelp til på familirådgivningskontoret, få tenkt igjennom hva man ønsker og hvordan man skal få det til? Er det noen som har noen råd hvordan man skaffer seg nye venner som voksen? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/102482-s%C3%A5-vanskelig-%C3%A5-bli-kjent-med-andre/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
damedame Skrevet 27. april 2003 Del Skrevet 27. april 2003 Hva med å melde deg inn i en forening eller to som du har interesse av? Der kommer du i kontakt med noen som har de samme interesser iallefall, og så kan du finne kjemien med noen derfra. Hvis du ikke blir invitert med til noe privat i første omgang, så kan jo du ta intiativ til noe sosialt på hjemmefronten selv. Kanskje? Lykke til! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/102482-s%C3%A5-vanskelig-%C3%A5-bli-kjent-med-andre/#findComment-587844 Del på andre sider Flere delingsvalg…
bravura Skrevet 28. april 2003 Del Skrevet 28. april 2003 En hobby er flott. Men da må du muligens være litt frampå, åpen og hyggelig mot de du møter der. Det er vanskelig for andre å ta kontakt også, ikke bare deg. Kanskje du vil gå på noe uten mannen din, så får du litt alene-tid også? Slå to fluer i en smekk Ser at du sier du er på hils med mennesker i nabolaget. Hva med å ta motet til seg og si: "Dere har ikke lyst til å komme over på middag en dag?". Eventuelt lage i stand en grillfest og invitere flere i slengen. Lykke til, i alle fall 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/102482-s%C3%A5-vanskelig-%C3%A5-bli-kjent-med-andre/#findComment-588619 Del på andre sider Flere delingsvalg…
serendipity Skrevet 28. april 2003 Del Skrevet 28. april 2003 Begynn litt i det små. Nå som våren er her kan dere jo holde på i hagen (om dere har det da :-) Slå av en prat med naboen og si at du har bakt sjokolade kake ( eller noe annet), og spør om de vil kommme over,og "ta en pause" med dere. Etterhvert kan dere kanskje invitere på grilling i hagen. Men det er lurt å begynne med sånne småting som ikke gjøre at de blir i timesvis, eller at de føler at det foreventes at de blir i timesvis. Om dere kjenner noen som har barn på samme alder som driver med samme aktiviteter, kan dere jo avtale kjøring osv. Tror det er lurt å ikke stresse med det. Det å utvikle et godt naboskap og/eller vennskap kan ta tid. Om dere ikke er så kjent i området kan der jo spørre om badesteder, gode restauranter osv. Så kan dere jo ymte frempå om at det hadde vært hyggelig om de ble med. Melde seg inn i en forening er jo også en ide. Men du og din mann har kanskje litt ulike interesser og det kan jo også være en fordel å bli med i hver sin forening. DNT er jo en forening dere treffer magne mennesker om dere blir med på fellesturer osv. Lykke til ! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/102482-s%C3%A5-vanskelig-%C3%A5-bli-kjent-med-andre/#findComment-588859 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Solveig Vennesland, Familierådgiver Skrevet 30. april 2003 Del Skrevet 30. april 2003 Hei! Det er ikke bare lett å flytte til et nytt sted uten noen tilknytning fr før. Men det pleier å hjelpe når man har barn. For barna blir en slags døråpner til andre folk og miljøer gjennom skolen, barnehagen, kameratene deres og hva de er med på i fritiden. Mange voksne finner nok hverandre som venner nettopp gjennom foreldrerollen. Jeg tror du er inne på riktig spor når du forslår at du og mannen din kan melde dere på noe for voksne. Det kan være alt fra en friluftsforening, en politisk eller religiøs forening til et språkkurs, filmklubb, matkurs, sangkor, hageklubb eller andre hobbyklubber. Let i kommunens tilbud, finnes på Biblioteket. Nå er det jo vår og uteliv, dere kan jo invitere naboene til en kaffe eller grilling på terassen. Begynn med at du og mannen din prater sammen om hva dere ønsker å være med på, om dere vil gjøre noe sammen eller hver for dere. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/102482-s%C3%A5-vanskelig-%C3%A5-bli-kjent-med-andre/#findComment-592174 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.