Gå til innhold

Gravid svigerinne, hvordan forholder man seg?

Anbefalte innlegg

Gjest Snart Prøver

Har du lignende opplevelser? Eller har du vært der?

Vi er under utredning for å starte på vår runde med IVF ved St.Olavs og oppstart blir nok til høsten.

Nylig hadde svigerinnen min også (ironisk nok) forsøk, og ble gravide på 1 forsøk. De bor i Bergenstraktene, og tok forsøket der.

Har lite kontakt med henne, da hun er gift med min bror, og vi ikke har noen gang hatt mye kontakt. Men de ringte nå nettopp og fortalt at de var blitt gravide etter vanlig IVF da.

Er jeg dum som reagerer med sjalusi? Er jeg barnslig som reagere med sinne? Skulle gjerne satt igang med en gang jeg også nå. Ble liksom så "giret" på forsøket vi har i vente.

Felles skjebne felles trøst, men i og med at vi ikke har noe felles utenom vårt delikate problem med å få barn, så blir det lite felles trøst å hente.

De vet ikke at vi trenger hjelp..enda. Bør vi si det til dem? Klart vi gleder oss på dems vegne, det er ikke der saken ligger, men jeg har det stikket i magen som sier at " åh, det skulle jo vært meg", kjenner du til det? Enten det hør seg bør være familie eller venninner som har blitt gravide?

Åh, jeg syter og klager sikkert over alt og ingenting, men takk for at DU bæret over med meg og mine tanker akkurat nå.

Fortsetter under...

Heisan snart prøver.

Vær for all del glad på hennes vegne, de har slitt for dette og måtte også gå til det skrittet å få hjelp til å få ønskebarna sine. Det sliter, uansett om det er et etter mange forsøk som må til.

Men, samtidig forstår jeg reaksjonen din, har selv følt det slik en del ganger. Men, jeg holder det for meg selv, eller bruker et forum for å få ut frustrasjonen. Det er vondt å selv slite når andre får det til, og det er naturlig å kjenne et lite stikk av misunnelse og ønske om at det var deg. Det er også en helt naturlig reaksjon å få litt hastverk når andre klarer det. Men, hva med å ta en telefon til svigerinnen din, og fortell hva dere skal gjennom. Dere har helt sikkert mye til felles, og hun kan nok svare på en del ting som du vil lure på. Og... hun kjenner sannsynligvis til reaksjonene du får nå og har muligens slitt med dem selv også tidligere.

Lykke til, og det er lov å komme med utblåsninger her inne, det gjør mange av oss innimellom.

Klem fra

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...