Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Utvalget av pikker i undersøkelsen var for lite til å være statistisk signifikant. Det var sikkert jødene som finansierte den- eller araberne...

Personlig trenger jeg ikke noen undersøkelse for å konstantere noe jeg selv har erfart, men tallene her er vel i det minste bedre enn hva enkelte debattener her har prestert å komme opp med.

Annonse

petter smart

Mener du at dere ser damefilmer, griner mer enn vanlige menn, skriver dagbøker og sånn?

leste litt feil der.

Der er LIKE følsomme, trodde det stod MER følsomme et øyeblikk. Nei dere griner nok ikke mer enn oss andre likevel da.

krreeemmtt.

Vel, tallene i undersøkelsen suger, men er det testet i underkant av 40 med forhud og ca det samme antallet uten, så sier det vel noe.

Å klare å gjennomføre en sånn undersøkelse med flere mennesker skal vel godt gjøres. Man vel tross alt lete en stund for å finne gærninger som helt villig stiller opp og utsetter kølla si til trykk, støt, varme, kulde og gud veit hva-testing.

Ulv I Faarikaal

Vel, tallene i undersøkelsen suger, men er det testet i underkant av 40 med forhud og ca det samme antallet uten, så sier det vel noe.

Å klare å gjennomføre en sånn undersøkelse med flere mennesker skal vel godt gjøres. Man vel tross alt lete en stund for å finne gærninger som helt villig stiller opp og utsetter kølla si til trykk, støt, varme, kulde og gud veit hva-testing.

Det er et problem: at det er en grunn til at de omskar seg. Det kan derfor ikke bli et riktig utvalg, da det ikke er tilfeldig. Hva årsaken(e) er skal jeg ikke uttale meg om.

Annonse

Ulv I Faarikaal

Dette fins det ikke dokumentasjon for:

"Omskjæring hjelper blant annet preventivt mot urinveisinfeksjon hos menn, enkelte seksuelt overførbare sykdommer, peniskreft (som riktignok er en svært sjelden sykdom) og mot bakterievekst under forhuden."

Ulv sin påstand:

"Å skjære av seg øra forhindrer at møkk danner seg bak dem !"

Det er et problem: at det er en grunn til at de omskar seg. Det kan derfor ikke bli et riktig utvalg, da det ikke er tilfeldig. Hva årsaken(e) er skal jeg ikke uttale meg om.

Så vidt jeg forsto her var de omskåret som barn.

Det står jo det i artikkelen at 3 av 4 amerikanere blir omskjært som barn.

Da må man jo også gå ut fra at dette ikke er mennesker som ble omskåret i voksen alder, da tallet for dette jo må være veldig lavt.

"Omskjæring hjelper blant annet preventivt mot urinveisinfeksjon hos menn, enkelte seksuelt overførbare sykdommer, peniskreft (som riktignok er en svært sjelden sykdom) og mot bakterievekst under forhuden."

Ulv sin påstand:

Men nå har aldri jeg brukt som grunn til å omskjære seg at man blant annet hindrer urinveisinfeksjoner, ei heller køllekreft.

Jeg forstår ikke hvorfor unger omskjæres jeg heller, og mine argumenter går utelukkende på det som har med følsomhet å gjøre.

Noe denne undersøkelsen sier noe om.

Ulv I Faarikaal

Så vidt jeg forsto her var de omskåret som barn.

Det står jo det i artikkelen at 3 av 4 amerikanere blir omskjært som barn.

Da må man jo også gå ut fra at dette ikke er mennesker som ble omskåret i voksen alder, da tallet for dette jo må være veldig lavt.

Hmm.. OK.

Ulv I Faarikaal

Men nå har aldri jeg brukt som grunn til å omskjære seg at man blant annet hindrer urinveisinfeksjoner, ei heller køllekreft.

Jeg forstår ikke hvorfor unger omskjæres jeg heller, og mine argumenter går utelukkende på det som har med følsomhet å gjøre.

Noe denne undersøkelsen sier noe om.

OK

Gjest skobnni

Ulv sin påstand:

Fjerner man hele kølla er man sikret mot uønsket farskap også.

Ulv I Faarikaal

Klipt fra en nyere amerikans side laget av leger mot dette uvesenet.

Dette gjelder omskjæring av spebarn, ikke voksne, og ha det klart for deg at amerikanske leger tjener 400-800 US$ på et slikt inngrep. Jødiske og muslimske omskjærere tjener 300-500 US$ pr stk.

Circumcision Quiz

Take this quiz, and find out whether you believe the myths that far too many doctors believe, or whether you are an informed layperson or a foreskin-friendly physician who knows and understands the scientific facts about circumcision.

1. As regards pain, circumcision:

A. does not hurt.

B. Is excruciating for an infant as well as an adult. Tightening the circumcision clamp puts crushing pressure on a large area of sensitive skin.

2. The foreskin is:

A. a useless piece of skin

B. an integral part of the male sexual organ, containing most of the nerve endings of sexual pleasure.

3. During circumcision, the infant:

A. goes to sleep.

B. withdraws into a state of neurogenic shock (coma), due to sudden massive pain.

4. With respect to functions, the foreskin:

A. has no function. It is just a piece of skin.

B. has at least three major functions:

1. protection of the glans penis, an internal organ.

2. coverage of the shaft of the elongated, erect penis.

3. provision of most of the nerves for sexual response

(the ridged bands on the inner lining of the foreskin).

5. With respect to cancer of the penis, circumcision:

A. prevents it.

B. has nothing to do with penile cancer.(American Cancer Society, 1989)

6. With respect to ethics, a doctor who performs a circumcision:

A. is practicing reasonable medicine.

B. violates all seven Principles of the AMA Code of Ethics; violates a primary tenet of health care, First, Do No Harm; and violates the Golden Rule.

7. With respect to human rights, a doctor who performs a circumcision:

A. is within his rights.

B. violates a basic human right, the right to an intact body. The infant has the right not to have normal body parts removed without his express consent. The doctor has failed to obtain the informed consent of the mutilee. The doctor is violating the Nuremberg Code of Ethics, which regulates experimentation on humans.

8. With respect to safety, circumcision is

A. safe

B. kills an unknown number of U.S. infants every year.

9. With respect to complications, circumcision has:

A. very few complications

B. a 100% complication rate in every instance the loss of a useful organ. In addition, there are many unrecorded complications, including deaths. Health costs of circumcised boys 5x those of intact boys!

10. The loss of foreskin:

A. has no effect on later life.

B. contributes to inferior sexual relations, which leads to increased divorce rates, increased violence, increased exposure to sexually transmitted diseases, and contributes to impotence, especially after age 40.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...