Kiddo-67 Skrevet 30. april 2003 Del Skrevet 30. april 2003 Hei! Jeg er godt gift og har 2 barn. Min mann og jeg elsker hverandre, men han "får hetta" hvis jeg en sjelden gang skal ut på byen (kanskje en gang eller to i året). Tidligere har han nektet meg å dra på helgetur med jobben, og nå er jeg i ny jobb med samme problem. Jeg må reise bort 4 dager til høsten, og det blir regnet som arbeidstid og er svært viktig for jobben min. Det er en årlig tur. Min mann reagerer med å nekte å ta seg av barna hvis jeg reiser, han vil dra på unkarsferie utenlands et par uker, han truer med å gå fra meg, han vil hevne seg ved å ta seg jobb så han aldri er hjemme, han vil krangle om dette i hele sommer osv. osv.Selv om han sier at han nekter meg ikke å dra, men at jeg må regne med bråk... Når jeg spør om han vil holde meg innesperret slik at jeg aldri er ute på egenhånd så svarer han indirekte ja, og han sier at han takler ikke tanken på at jeg er "ute og sklir". Selv om jeg forsikrer ham aldri så mye at jeg bare vil ha ham, og at han må stole på meg. Han sier at han har sett så mange utroskap på slike sammenkomster, så hvorfor skulle jeg være noe unntak? Såvidt jeg vet var eksen hans utro mot ham. Han har selv sagt at han er redd for at jeg skal gå fra ham, men også at det er lettere for ham å finne seg en ny dame enn å jobbe med det som er. Det er et helvete hver gang jeg skal noe. Så fort jeg har vært på det jeg skal er det over, og han snakker ikke mer om det. Han nekter imidlertid å innrømme at han har et problem. Han vil heller ikke snakke om det, da blir han sur og sint og stikker av. Jeg aner ikke hva jeg skal gjøre med dette. Jeg orker ikke tanken på å tilbringe livet mitt "i bur". Jeg har virkelig forsøkt å snakke rolig med ham og forklare hvordan jeg føler det, og at VI må jobbe med dette, men han vil ikke høre. Familierådgivning er ikke et alternativ, da han hater "bedrevitere". Er det noen som har vært borti noe lignende og har noen gode råd og erfaringer og dele med meg? Setter stor pris på alle svar. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/103039-sjalusien-kveler-ekteskapet/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest kabot Skrevet 1. mai 2003 Del Skrevet 1. mai 2003 Har ikke noen gode råd annet enn at du ikke må finne deg i dette. Hvis du gir etter for hans krav sitter du til slutt i bur. Meningsløst, det er jo tross alt jobb det er snakk om. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/103039-sjalusien-kveler-ekteskapet/#findComment-592801 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Krydder Skrevet 1. mai 2003 Del Skrevet 1. mai 2003 Slik jeg ser det, etter historien din å bedømme, og at det medfører riktighet at han er så uforanderlig som du uttrykker, så har du -to- valg. Innfinn deg med situasjonen, lev livet ditt på alle hans premisser, men ikke klandre andre enn deg selv etter 10år når du er skrumpet inn til en liten redd mus. Samle sammen alt mot du eier og har, og forlat den mannen. Oppdag hvordan det er å få oppfylt sine egne ønsker og behov. Tilslutt fortell han om dine planer, og søk beskyttelse om han er av det voldelige slaget. (Det skulle ikke forundre meg) Lykke til! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/103039-sjalusien-kveler-ekteskapet/#findComment-593363 Del på andre sider Flere delingsvalg…
serendipity Skrevet 2. mai 2003 Del Skrevet 2. mai 2003 På seg selv kjenner man andre?? Han vet jo selv hvordan han oppfører seg når han er ute alene. KAnskje det skremmer han. Leser inne på et annet forum at dere lurer på flere barn. Det er vel kanskje best å få orden på dette først. Selv om du elsker din mann, så syntes jeg har en rar måte å vise deg at han elsker deg. Selv har jeg en som er på ganske mange gutteturer og turer med jobben i løpet av et år. Syntes det bare er hyggelig jeg. Og selv er jeg ute på byen med venner eller på turer selv også i gj. snitt en gang i måneden. Viktig å gi et forhold frihet. Og viktig å kunne glede seg på partnerens vegne, når de gleder seg til noe. Selv så syntes jeg det er kjempe gøy å finne frem, evt. kjøp (hvis vi har råd) tøy til samboeren når han skal noe. Og det setter han pris på! Syntes ikke du skal finne deg i at han kontrollerer deg på den måten. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/103039-sjalusien-kveler-ekteskapet/#findComment-593689 Del på andre sider Flere delingsvalg…
petter smart Skrevet 2. mai 2003 Del Skrevet 2. mai 2003 Begynn på sats, få god kondis - og spring det du er god for. Denne mannen høres ikke frisk ut. Dersom det du sier stemmer og du ikke har vært utro mot han (evt andre) før så ser jeg ikke problemet hans med dette. Kanskje han har vært utro selv, eller mistror alle. Han kan i alle fall ikke dømme deg på grunnlag av noe en ex av han gjorde. Jeg har også blitt bedratt, men holder ikke det mot alle jenter jeg har vært sammen med. Alle fortjener tillit inntil det motsatte er bevist. Han virker svært kontrollerende og manipulerende. Barnslige trusler om alt mulig rart dersom du ikke følger hans forskrudde fantasier og ideer. Nei denne mannen er ikke noe å samle på, kom deg bort, med mindre han innser sine problemer og velger å få hjelp. En så ekstrem sjalusi er det sjelden en hører om. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/103039-sjalusien-kveler-ekteskapet/#findComment-593712 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ja, ja, if u say so Skrevet 3. mai 2003 Del Skrevet 3. mai 2003 På seg selv kjenner man andre?? Han vet jo selv hvordan han oppfører seg når han er ute alene. KAnskje det skremmer han. Leser inne på et annet forum at dere lurer på flere barn. Det er vel kanskje best å få orden på dette først. Selv om du elsker din mann, så syntes jeg har en rar måte å vise deg at han elsker deg. Selv har jeg en som er på ganske mange gutteturer og turer med jobben i løpet av et år. Syntes det bare er hyggelig jeg. Og selv er jeg ute på byen med venner eller på turer selv også i gj. snitt en gang i måneden. Viktig å gi et forhold frihet. Og viktig å kunne glede seg på partnerens vegne, når de gleder seg til noe. Selv så syntes jeg det er kjempe gøy å finne frem, evt. kjøp (hvis vi har råd) tøy til samboeren når han skal noe. Og det setter han pris på! Syntes ikke du skal finne deg i at han kontrollerer deg på den måten. "Selv har jeg en som er på ganske mange gutteturer og turer med jobben i løpet av et år. " sitat fra deg. men hvor mange jenter har han hatt på si i disse anledninger? sikkert flere enn du er klar over! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/103039-sjalusien-kveler-ekteskapet/#findComment-594871 Del på andre sider Flere delingsvalg…
dinare Skrevet 3. mai 2003 Del Skrevet 3. mai 2003 "Selv har jeg en som er på ganske mange gutteturer og turer med jobben i løpet av et år. " sitat fra deg. men hvor mange jenter har han hatt på si i disse anledninger? sikkert flere enn du er klar over! hallooo! Skal man ikke kunne gå ut alene, leve sitt eget liv uten å bli mistrodd, skjønenr jeg iokke hva man skal kunne gjøre. De fleste ville kveltes i et slikt forhold, samme om man er mann eller kvinne. Min mann er ute på fest nå, med jentene han jobber sammen med. Han er utrolig attraktiv og flørtende, men jeg er overhodet ikke bekymret. Så kan jeg gå ut og flørte når jeg vil, slik vil VI ha det, og det er ikke en gang noe vi diskuterer. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/103039-sjalusien-kveler-ekteskapet/#findComment-595674 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dolly Duck Skrevet 3. mai 2003 Del Skrevet 3. mai 2003 Dette høres ut som en mann med dårlig selvbilde. Du får nok et trøblete samliv med denne mannen. Han kommer nok ikke til å forandre seg - i og med at han heller ikke vil til familierådgivning. Det er nok mer enn èn ting denne mannen sliter med. Avle for Guds skyld ikke flere unger med ham. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/103039-sjalusien-kveler-ekteskapet/#findComment-595689 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest oki da Skrevet 4. mai 2003 Del Skrevet 4. mai 2003 hallooo! Skal man ikke kunne gå ut alene, leve sitt eget liv uten å bli mistrodd, skjønenr jeg iokke hva man skal kunne gjøre. De fleste ville kveltes i et slikt forhold, samme om man er mann eller kvinne. Min mann er ute på fest nå, med jentene han jobber sammen med. Han er utrolig attraktiv og flørtende, men jeg er overhodet ikke bekymret. Så kan jeg gå ut og flørte når jeg vil, slik vil VI ha det, og det er ikke en gang noe vi diskuterer. tenkte litt mer på det du skrev til meg ang å gå ut hver for seg. Når det gjelder meg og min mann så hadde vi en periode for mange år siden hvor vi dro ut hver for oss. Begge var nok litt sjalu men ville ikke innrømme det for den andre. Det endte med at vi begge var utro. Det var _ikke_ morsomt for noen av oss og forholdet hang lenge i en meget tynn tråd. Vi bestemte oss imidlertid for å lappe det sammen, og det klarte vi. Vi fant tilbake til hverandre og vi inngikk en avtale om at vi skal ikke dra ut hver for oss. I fjor var vi i et selskap hos min tante, de feiret 25 års ekteskap. De er begge veldig attraktive mennesker som liker å gå ut. Min onkel spiller i et band og er mye ute og farter. Da blir hun med. Man kan nesten misunne dem når man ser hvor "sammensveiset" de er. Under selskapet ble de spurt om oppskriften på et langt og _lykkelig_ ekteskap hvor de svarte at de trodde selv det var at de aldri hadde tillatt seg å " utsette seg for fristelser" les: dra ut og feste med andre. for det er klart at en kommer over fristelser da, det er naivt å tro noe annet. men det er så.. for noen er det greit, for andre ikke. folk er forskjellige og det må man respektere. Problemene dukker imidlertid opp når den ene vil ut og feste på egen hånd og den andre ikke... mange lever i såkalte "frie" forhold der man gjør ting uten å fortelle/spørre partneren. hvis begge er enige i det så er jo ikke det noe problem. Jeg ser jo det en del her i nærområdet også. gifte folk drar ut og fester hver for seg og knuller i hytt og pine. begge to.. Jeg undrer meg hva som holder disse forholdene sammen? kanskje praktiske årsaker? Vel, jeg har ikke noe med det og det er ikke opp til meg å forstå heller, heldigvis. Jeg vet bare hvordan jeg selv vil ha det og det er kjærlighet og trygghet og en trofast partner. Heldigvis mener mannen min det samme så for oss er vi kommet fram til en avtale som er riktig for oss. lykke til med mannen din som er attraktiv og drar ut og flørter.. jeg misunner deg ikke, men du er vel av samme ulla selv... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/103039-sjalusien-kveler-ekteskapet/#findComment-595930 Del på andre sider Flere delingsvalg…
dewey Skrevet 4. mai 2003 Del Skrevet 4. mai 2003 tenkte litt mer på det du skrev til meg ang å gå ut hver for seg. Når det gjelder meg og min mann så hadde vi en periode for mange år siden hvor vi dro ut hver for oss. Begge var nok litt sjalu men ville ikke innrømme det for den andre. Det endte med at vi begge var utro. Det var _ikke_ morsomt for noen av oss og forholdet hang lenge i en meget tynn tråd. Vi bestemte oss imidlertid for å lappe det sammen, og det klarte vi. Vi fant tilbake til hverandre og vi inngikk en avtale om at vi skal ikke dra ut hver for oss. I fjor var vi i et selskap hos min tante, de feiret 25 års ekteskap. De er begge veldig attraktive mennesker som liker å gå ut. Min onkel spiller i et band og er mye ute og farter. Da blir hun med. Man kan nesten misunne dem når man ser hvor "sammensveiset" de er. Under selskapet ble de spurt om oppskriften på et langt og _lykkelig_ ekteskap hvor de svarte at de trodde selv det var at de aldri hadde tillatt seg å " utsette seg for fristelser" les: dra ut og feste med andre. for det er klart at en kommer over fristelser da, det er naivt å tro noe annet. men det er så.. for noen er det greit, for andre ikke. folk er forskjellige og det må man respektere. Problemene dukker imidlertid opp når den ene vil ut og feste på egen hånd og den andre ikke... mange lever i såkalte "frie" forhold der man gjør ting uten å fortelle/spørre partneren. hvis begge er enige i det så er jo ikke det noe problem. Jeg ser jo det en del her i nærområdet også. gifte folk drar ut og fester hver for seg og knuller i hytt og pine. begge to.. Jeg undrer meg hva som holder disse forholdene sammen? kanskje praktiske årsaker? Vel, jeg har ikke noe med det og det er ikke opp til meg å forstå heller, heldigvis. Jeg vet bare hvordan jeg selv vil ha det og det er kjærlighet og trygghet og en trofast partner. Heldigvis mener mannen min det samme så for oss er vi kommet fram til en avtale som er riktig for oss. lykke til med mannen din som er attraktiv og drar ut og flørter.. jeg misunner deg ikke, men du er vel av samme ulla selv... SAMME ULLA? Trodde det var helt normalt å dra på byen, turer og fester uten at partneren henger etter deg bestandig. Hadde aldri orket et forhold der det ble sett på som å "utsette seg for fristelse" å gå ut uten partneren... *stønner* Hva er galt med tillit? HVORFOR skulle samboeren eller jeg bedra hverandre bare fordi vi går ut sammen evnt. er på tur uten hverandre? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/103039-sjalusien-kveler-ekteskapet/#findComment-596750 Del på andre sider Flere delingsvalg…
serendipity Skrevet 5. mai 2003 Del Skrevet 5. mai 2003 "Selv har jeg en som er på ganske mange gutteturer og turer med jobben i løpet av et år. " sitat fra deg. men hvor mange jenter har han hatt på si i disse anledninger? sikkert flere enn du er klar over! Jeg er da ikke så naiv at jeg ikke tror at slikt kan forekomme. Men jeg må jo da ha såpass tillitt til han at kan dra på turer for det. Går da vel ikke an å holde mannen hjemme fordi man er redd han skal være utro. Da må jeg si at forholdet er utrolog dårlig og at du må ha en utrolg lav selvtilitt. Frem til det motsatte er bevist så han min fulle tillitt og jeg hans. Så er det opp til oss selv å bevise at man er den tillitten verdig. Du må ha et utrolig dårlig forhold, om du i det hele tatt har noe forhold. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/103039-sjalusien-kveler-ekteskapet/#findComment-596816 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.