Gå til innhold

Når ekser hindrer deg fra å ferdes der du vil..

Anbefalte innlegg

Gjest Waikiki

Jeg har etterhvert en del ekser her i denne byen. Mange av dem har jeg et godt forhold til, og det går dermed greit å treffe dem - og da slå av en prat. Men så er det et par stykker som hindrer meg i å ferdes der jeg ønsker å ferdes. Jeg har f.eks en stamcafè jeg ikke lenger våger gå på, fordi jeg ikke ønsker møte på han ene. Han andre går i også et miljø der jeg vanket før, og nå blir det til at jeg ikke går dit mer....

Hva har dere andre gjort når dere har en eks (eller tre) som dere ikke ønsker å møte på. Har dere uteblitt fra steder og miljøer, eller har dere trosset det der og fortsatt i miljøene...? Trenger råd på dette.

Vurdere selvsagt en skikkelig oppskværing med dem, for dette blir bare for dumt. Saken er bare det at jeg har blitt såpass utnyttet/lurt og krenket av disse som jeg nevner, at det å liksom skvære opp, det er ikke lett....

Tips mottas med takk :-)

Fortsetter under...

Gjest Franny

Du har rett i en sak her, det at dette blir "for dumt".

Det finnes en mellom ting mellom å ville være nær venn med en eks, eller å ikke tåle å treffe på en eks.

Slik jeg ser det så er det vel en viss "karantene" tid etter et brudd, der en (om en ikke vil møte eksen) ikke går på stampuben deres, eller går på deres stam-cafè. Men etter en viss tid så må det være mulig å såvidt se hverandre uten å gjøre noe stort ut av det.

Selv har jeg gjort opp med mine tidligere, bortsett fra en (den siste) av gode grunner.

Så gå der du føler for, og ikke bry deg med fortiden uten å hilse høflig på dem dersom du skulle treffe dem.

Gjest Waikiki

Jeg forstår ikke problemet med at man ikke kan møte eksene sine uten problemer.

Synes du hører noe barnslig ut.

Lite livserfaring, Sierdudet?

Du får synes jeg høres så barnslig ut som bare det, så får jeg synes at du ikke eier innsikt.

Når jeg skriver at jeg ikke "våger" å treffe på han ene eksen min, så burde det kanskje fortelle deg noe??

Du skjønner det, mr. besserwisser, at min eks hindrer meg i å ferdes der jeg ønsker fordi min eks var voldelig mot meg. Forstår du NÅ hvor vanskelig det kan være å møte på en eks? Du skjønner det, at alle ekser er ikke bare "snille og greie", det er da faktisk en grunn for at det blir slutt. Og når det er sagt, så bør du lese mitt innlegg igjen. Der ser du at jeg faktisk klarer utmerket godt å treffe de aller fleste ekser, samt slå av en prat med dem (antall rundt 6), mens det er TO jeg IKKE vil se....

*rister på hodet*

Annonse

Gjest Waikiki

Du har rett i en sak her, det at dette blir "for dumt".

Det finnes en mellom ting mellom å ville være nær venn med en eks, eller å ikke tåle å treffe på en eks.

Slik jeg ser det så er det vel en viss "karantene" tid etter et brudd, der en (om en ikke vil møte eksen) ikke går på stampuben deres, eller går på deres stam-cafè. Men etter en viss tid så må det være mulig å såvidt se hverandre uten å gjøre noe stort ut av det.

Selv har jeg gjort opp med mine tidligere, bortsett fra en (den siste) av gode grunner.

Så gå der du føler for, og ikke bry deg med fortiden uten å hilse høflig på dem dersom du skulle treffe dem.

Er veldig enig, sånn generelt, med den karantene-greia... :-)

Godt innlegg! - stort sett så er det beste å drite i dem, og bare smile og hilse høflig på...med mindre det er en eks du virkelig er redd, da...Da stikker iallefall jeg...!

Du får synes jeg høres så barnslig ut som bare det, så får jeg synes at du ikke eier innsikt.

Når jeg skriver at jeg ikke "våger" å treffe på han ene eksen min, så burde det kanskje fortelle deg noe??

Du skjønner det, mr. besserwisser, at min eks hindrer meg i å ferdes der jeg ønsker fordi min eks var voldelig mot meg. Forstår du NÅ hvor vanskelig det kan være å møte på en eks? Du skjønner det, at alle ekser er ikke bare "snille og greie", det er da faktisk en grunn for at det blir slutt. Og når det er sagt, så bør du lese mitt innlegg igjen. Der ser du at jeg faktisk klarer utmerket godt å treffe de aller fleste ekser, samt slå av en prat med dem (antall rundt 6), mens det er TO jeg IKKE vil se....

*rister på hodet*

Jeg må bare beklage at jeg ikke klarte å lese av innlegget ditt at fyren var voldelig.

Slikt bør man tross alt forstå helt av seg selv uten å bli det fortalt.

Gjest Krydder

*rister på hodet*

Vet du Waikiki, det er faktisk DITT problem og ikke "sierdudet" sitt. Det er jo du som skriver som en stut! Skal du ha råd så kom med hele historien med en gang, så slipper du å riste mer på grøten...

Vet du Waikiki, det er faktisk DITT problem og ikke "sierdudet" sitt. Det er jo du som skriver som en stut! Skal du ha råd så kom med hele historien med en gang, så slipper du å riste mer på grøten...

Hva er så vanskelig med å forstå "utnyttet, lurt og krenket" ?

Hva er så vanskelig med å forstå "utnyttet, lurt og krenket" ?

Mange jenter føler seg jo "utnyttet, lurt og krenket" av en hver man som har dumpet dem, så jeg var ikke engang inne på tanken om at hun var blitt slått.

Jeg trodde bare hun var veldig ung, og mente ikke engang å være frekk i mitt første innlegg til henne.

I mitt andre innlegg var jeg derimot frekk. Helt bevisst :)

petter smart

Du har blitt mishandlet av disse ex-ene, de har utnyttet deg og nå lar du dem i tillegg ødelegge ditt sosiale liv?

Det er svært usannsynlig at de blir voldelige ute blant folk, og din beste hevn er å drite i dem og gå der du vil. Vis dem at de ikke har knekket deg, at de ikke har ødelagt livet ditt. Du skal selvfølgelig ikke unngå steder eller mennesker pga det noen ex-er har gjort mot deg. De kan ikke gjøre deg noe vondt lenger, verken fysisk eller psykisk.

Hvorfor trenger du skvære opp med dem? Det er vel heller de som burde skværet opp med deg.

Ikke la deg knekke, stå på krava og lev ditt liv som om de ikke eksisterte.

Annonse

Gjest Waikiki

Sier du det i forkledning, eller bare en ren sympatisør? ;-)

Joda, jeg kunne selvsagt sagt hele historien i starten, men samtidig var det ikke nødvendig. Du skjønner det at jeg har flere ekser jeg ikke ønsker treffe på, og "bare" EN av dem er voldelig. Så spørsmålet mitt gjelder som det står...Hva gjør man med ekser (GENERELT!!!) som man ikke ønsker å treffe,uavhengig av hvilken grunn vi måtte ha for det. Det var spørsmålet mitt.

Jeg kom bare med en forklaring til SDD om hvorfor det AV OG TIL kan være problematisk å treffe en eks eller fem. Skjønner du? Mitt spørsmål er ikke "hva gjør vi når vi ikke har lyst til å treffepå voldelige ekser?"...Du vet det, krydder, at da hadde jeg skrevet DET, da. :-)

Over og ut.

Gjest Waikiki

Du har blitt mishandlet av disse ex-ene, de har utnyttet deg og nå lar du dem i tillegg ødelegge ditt sosiale liv?

Det er svært usannsynlig at de blir voldelige ute blant folk, og din beste hevn er å drite i dem og gå der du vil. Vis dem at de ikke har knekket deg, at de ikke har ødelagt livet ditt. Du skal selvfølgelig ikke unngå steder eller mennesker pga det noen ex-er har gjort mot deg. De kan ikke gjøre deg noe vondt lenger, verken fysisk eller psykisk.

Hvorfor trenger du skvære opp med dem? Det er vel heller de som burde skværet opp med deg.

Ikke la deg knekke, stå på krava og lev ditt liv som om de ikke eksisterte.

Tusen takk for et utrolig godt innlegg! :-))

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...