Gå til innhold

Sviing etter bartholinitt

Anbefalte innlegg

Gjest en som lurer veldig!

Jeg fikk bartholinitt like etter jul og ble operert for dette i januar. "Såret" ble sydd med tråd som skulle løse seg opp etter 4-6 uker. Tråden gnagde i ganske lang tid, men jeg orket ikke fjerne den selv pga at det naturlig nok var ømt og følsomt der nede. Etter 6 uker så jeg at tråden hadde løst seg opp og jeg prøvde å fjerne restene. Tråden var da så oppløselig at jeg ikke fikk bort alt.

Nå, 4 mnd etter operasjonen, har alt grodd, men jeg har fortsatt noen plager. Gynekologen på sykehuset som opererte meg nevnte ikke noe om noen plager etterpå. Jeg kan fint ha sex, men det er litt sensitivt rundt arret. Dessuten begynner det å svi skikkelig når jeg merker at jeg blir våt. Det føles akkurat som om man putter noe med litt sur pH oppi et åpent sår... Men såvidt jeg vet har jeg jo ikke noe åpent sår der! Sviingen pleier å gå over etterhvert, men det er jo plagsomt å tenke på at hver gang jeg har sex, vet jeg at det vil begynne å svi... Er dette normalt, og kan det ha noe med tråden å gjøre...? At det fortsatt er rester av den innenfor huden som ikke kommer ut eller noe...? Håper at også lesere kan komme med erfaringer...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/103080-sviing-etter-bartholinitt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Så lenge etterpå burde det være grodd og ikke gi deg plager. Jeg synes du skal be om en kontroll hos legen/avdelingen hvor du ble operert for en sjekk. Man kan ikke utelukke at det f.eks. har dannet seg en polypp i såret. Tråden bør være oppløst for lenge siden. Så be om en kontroll.

Vennlig hilsen Mette H Moen

meningsløs

Så lenge etterpå burde det være grodd og ikke gi deg plager. Jeg synes du skal be om en kontroll hos legen/avdelingen hvor du ble operert for en sjekk. Man kan ikke utelukke at det f.eks. har dannet seg en polypp i såret. Tråden bør være oppløst for lenge siden. Så be om en kontroll.

Vennlig hilsen Mette H Moen

Jeg vet ikke om jeg kan svare meg en gang til, men kanskje andre kan. Hva er egentlig en polypp, og er det farlig?

Mette Moen, Gynekolog

Jeg vet ikke om jeg kan svare meg en gang til, men kanskje andre kan. Hva er egentlig en polypp, og er det farlig?

En polypp er en helt godartet liten utvekst i et arrvevv.

Det var bare et forslag, men bare en undersøkelse kan avsløre om såret har grodd unormalt.

Vennlig hilsen Mette Moen

P.S. Er 'meningsløs' den samme som 'en som lurer veldig'?

meningsløs

En polypp er en helt godartet liten utvekst i et arrvevv.

Det var bare et forslag, men bare en undersøkelse kan avsløre om såret har grodd unormalt.

Vennlig hilsen Mette Moen

P.S. Er 'meningsløs' den samme som 'en som lurer veldig'?

Takk for svar! Skal få undersøkt det! (Ja, "meningsløs" og "en som lurer veldig" er meg..)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...