Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Er gift og har 2 barn under 10 år. Har vært gift i noen år men er nå lei lei lei. Kona er så matglad at hun eser ut...

Aller helst ønsker jeg å bo for meg selv, Kona reiser aldri bort, er hjemme hele tiden.Jeg liker å være sammen med barna så det ligger hos Kona, er så lei. Et sprøsmål til dere som har erfaring med dette, hadde det vært en ide at jeg flyttet ut en stund for så å flytte tilbake ??? Våre barn er lubne fordi de får mat av mor som gir de usunn mat, menst når jeg lager mat er det sunt, men blir slått ihjel av mors matlaging. hmmm ikke lett dette.

Fortsetter under...

Gjest mener jeg

Hvorfor tenker du allerede nå før du har flyttet at du vil flytte tilbake?

Hvis du føler at du ikke elsker kona di lengere ser jeg ikke noen mening i at ekteskapet skal fortsette.

Det viktigste er at dere setter dere ned og snakker ut om dette, og at du forteller hvordan du føler det. Kanskje det kan hjelpe med en seriøs samtale, kanskje hun trenger dette puffet for å pleie forholdet også?

Det er først og fremst dine følelser for kona som er avgjørende her, er du fortsatt glad i henne råder jeg deg til å snakke ut med henne først, mulig hun også er villig til å gjøre en innsats for å få ekteskapet til å vare?

Gjest ...dame uten signatur

Kan det være at kona di har en spiseforstyrrelse?

Hvis det er "kun" inaktivitet - også i forholdet (altså lite "samlivsstimulering"), så ville jeg prøvd å jobbe med det. Finn på noe sammen. Følelser oppstår ikke alltid av seg selv, kanskje du må bidra litt til at dere får det bedre sammen?

Lykke til!

Gjest mener jeg

Kan det være at kona di har en spiseforstyrrelse?

Hvis det er "kun" inaktivitet - også i forholdet (altså lite "samlivsstimulering"), så ville jeg prøvd å jobbe med det. Finn på noe sammen. Følelser oppstår ikke alltid av seg selv, kanskje du må bidra litt til at dere får det bedre sammen?

Lykke til!

Hvorfor i helv... skal alle kvinner pådyttes spiseforstyrrelser? Vi kan da vel spise oss tykke og feite og bli kjempelate uten at vi er forskrudd i hodet?

Enten har vi mensen, eller så har vi PMS, eller så har vi spiseforstyrrelser eller overgangsalder eller vært for lenge uten mannfolk.......!!!

Kan vi ikke bare få være oss selv, uten å få klistret på oss en diagnose?

Gjest ...dame uten signatur

Hvorfor i helv... skal alle kvinner pådyttes spiseforstyrrelser? Vi kan da vel spise oss tykke og feite og bli kjempelate uten at vi er forskrudd i hodet?

Enten har vi mensen, eller så har vi PMS, eller så har vi spiseforstyrrelser eller overgangsalder eller vært for lenge uten mannfolk.......!!!

Kan vi ikke bare få være oss selv, uten å få klistret på oss en diagnose?

Jeg pådytter ikke noen spiseforstyrrelse-diagnose. Jeg burde kanskje heller kalt det spiseproblem, da det ikke er en så alvorlig sak. Jeg ber mannen om å tenke på muligheten.

Jeg har selv slitt med spiseforstyrrelser i altfor mange år, og det tok faktisk en del år før jeg selv forstod at det var en spiseforstyrrelse jeg led av. Så, jeg vet at det kan være vanskelig å skjønne/oppfatte, både for en selv og for andre/nær familie.

Forøvrig handler ikke spiseforstyrrelser om å være forskrudd i hodet, men særdeles uheldig reaksjonsmåte.

Annonse

Gjest ærlig talt

Ja, hvem faen blir ikke lei i perioder og ønsker å flytte!

Betyr jo ikke at en gjør det fordet, hæ?

prøv å snakke sammen! Må da gå an for to voksne mennesker å snakke sammen om en sånn "bagatell"???

Men tro meg, gresset er faen meg ikke grønnere på den andre siden, og hvis du velger å flytte... hvem har sagt at du får flytte tilbake igjen???

Hvis du flytter så håper jeg din kone finner seg en annen mann, så kan du bare ha det så godt!

Gjest newage

Ja, hvem faen blir ikke lei i perioder og ønsker å flytte!

Betyr jo ikke at en gjør det fordet, hæ?

prøv å snakke sammen! Må da gå an for to voksne mennesker å snakke sammen om en sånn "bagatell"???

Men tro meg, gresset er faen meg ikke grønnere på den andre siden, og hvis du velger å flytte... hvem har sagt at du får flytte tilbake igjen???

Hvis du flytter så håper jeg din kone finner seg en annen mann, så kan du bare ha det så godt!

I alle dager!!!??Det er da helt naturlig at følelser dør. Det som er unaturlig er å holde ut med den samme personen et helt liv!

Livet er en prosess, og vi endres i denne prosessen. Noen er så heldig at livsledsageren endres i samme retning som en selv, slik at gløden og kjærligheten holer, det store flertall opplever at prosessen fører partene i hver sin reting.

Det er rett og slett en menneskerett å endre seg. Burde heller vært 5 eller 10 års kontrakter fremfor ekteskap med løfte om å leve sammen et helt liv. Får helt hetta av et tidsperspektiv fra tidlig i 20 årene og helt til man dør. Det skjer ganske mye i løpet av den tiden!

Nei, slutt med tvangstrøyer og livsvarige ekteskap, og frem for den enkeltes frihet til å utvikle seg.

Gjest ikke signert

I alle dager!!!??Det er da helt naturlig at følelser dør. Det som er unaturlig er å holde ut med den samme personen et helt liv!

Livet er en prosess, og vi endres i denne prosessen. Noen er så heldig at livsledsageren endres i samme retning som en selv, slik at gløden og kjærligheten holer, det store flertall opplever at prosessen fører partene i hver sin reting.

Det er rett og slett en menneskerett å endre seg. Burde heller vært 5 eller 10 års kontrakter fremfor ekteskap med løfte om å leve sammen et helt liv. Får helt hetta av et tidsperspektiv fra tidlig i 20 årene og helt til man dør. Det skjer ganske mye i løpet av den tiden!

Nei, slutt med tvangstrøyer og livsvarige ekteskap, og frem for den enkeltes frihet til å utvikle seg.

Har du tenkt på barna?

Har du tenkt over at mannen kun klager over at kona er inaktiv og spiser mye, og gir barna usunn mat?

Gjest matglad jeg og

Hvis det eneste problemet er at kona eser ut foreslår jeg at du overtar matlaginga og sender kona ut på en spasertur imens. Etter mat kan du overlate oppvasken til kona og ta med ungene ut og drive med fysiske aktiviteter. På den måten oppnår du kanskje at både kona og ungene får (og holder) "normal" vekt, og ikke minst: Du slipper å såre noen! Verdt et forsøk, ikke sant?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...