Gå til innhold

Noen som vet - slutte med p-pille

Anbefalte innlegg

Gjest Peachen

Hei dere..

Jeg skal slutte med p-pillen (yasmin) og lurer litt på hva som skjer når man stopper opp.

Er det bare å gå ut brettet og så slutte? Kommer vanlig mens, så går det en måned før man får på nytt.. eller vil man få litt ustabilitet i mensmønster eller andre plager?

Har vært plaget av litt humørsvingninger og ømme bryster ved bruk av p-pillen. Nå er tidspunktet riktig for oss, og jeg stopper derfor med p-pillen av den grunn.

Håper noen kan svare.. fort..!

Lurer i grunnen på om kroppen oppfører seg normalt når man stopper, eller om man får blødning i hytt og pine.

Takk-takker for svar..

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/103307-noen-som-vet-slutte-med-p-pille/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis du slutter midt i brettet, så ka mensen bli veldig uregelmessig i ettertid! Men hvis du fullfører et brett skal mensen komme regelmessig (sånn som den var før du begynte på p-pillene)

Men noen opplever at mensen uteblir en stund (noen måneder), det kan faktisk ta opptil et år før alt er som det skal igjen! Men vanligvis skjer ikke dette..

Lykke til! :)

Gjest Peachen

Hvis du slutter midt i brettet, så ka mensen bli veldig uregelmessig i ettertid! Men hvis du fullfører et brett skal mensen komme regelmessig (sånn som den var før du begynte på p-pillene)

Men noen opplever at mensen uteblir en stund (noen måneder), det kan faktisk ta opptil et år før alt er som det skal igjen! Men vanligvis skjer ikke dette..

Lykke til! :)

Takk så mye for kjapt svar..

jeg har brukt å ta et par brett av gangen, så ha pause. Vil dette være et problem i forhold til regelmessig blødning etterpå?

Tenker jeg tar ut et brett, og så stopp.

Takk så mye for kjapt svar..

jeg har brukt å ta et par brett av gangen, så ha pause. Vil dette være et problem i forhold til regelmessig blødning etterpå?

Tenker jeg tar ut et brett, og så stopp.

Det vet jeg faktisk ikke, men hvor lenge har du hatt pause mellom brettene? For hvis du har hatt det en stund og mensen har vært regelmessig da, tror jeg det samme vil skje nå!

Tror forresten ikke at det har noe å si at du har tatt pauser mellom brettene, når jeg tenker meg om! ;)

Gjest Peachen

Det vet jeg faktisk ikke, men hvor lenge har du hatt pause mellom brettene? For hvis du har hatt det en stund og mensen har vært regelmessig da, tror jeg det samme vil skje nå!

Tror forresten ikke at det har noe å si at du har tatt pauser mellom brettene, når jeg tenker meg om! ;)

Hei enda en gang

Har hatt en uke pause. Har altså tatt 2 brett så pause en uke og så to brett igjen.

Tenker nå å ta et brett + en uke på enda et (på grunn av ferie). Så pause en uke. Så tar jeg et helt brett før jeg slutter. Tror det blir rett måte å gjer det på??

Hei enda en gang

Har hatt en uke pause. Har altså tatt 2 brett så pause en uke og så to brett igjen.

Tenker nå å ta et brett + en uke på enda et (på grunn av ferie). Så pause en uke. Så tar jeg et helt brett før jeg slutter. Tror det blir rett måte å gjer det på??

Åja, mener du pause sånn at du får mensen? Jeg tenkte at du hadde pause i noen måneder mellom flere brett jeg.. Joda, det går sikkert bra det, men jeg har som sagt ikke noe erfaring med det personlig! Har bare hørt om nadre som har gjort det og deres erfaringer.. Så det er jo bare å prøve det..

Tror nok det går bra! :)

Lykke til!

Annonse

Gjest Peachen

Åja, mener du pause sånn at du får mensen? Jeg tenkte at du hadde pause i noen måneder mellom flere brett jeg.. Joda, det går sikkert bra det, men jeg har som sagt ikke noe erfaring med det personlig! Har bare hørt om nadre som har gjort det og deres erfaringer.. Så det er jo bare å prøve det..

Tror nok det går bra! :)

Lykke til!

Takk igjen,

Har selvsagt mens mellom hvert andre brett, så tror også at det går bra med å ta 1 1 / 2 brett nå og pause. Så et helt brett før jeg slutter..

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...