Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Nå trenger jeg noen trøstens ord fra andre i samme situasjon. Har vært på Riksen for 4.ICSI forsøk. Startet for 1 1/2 år siden m 1.forsøk. Da fikk jeg satt tilbake to egg, men ble ikke gravid. Det er min mann som har nedsatt kvalitet. Etter 1.forsøk fikk min mann (I fjor sommer) testikkelkreft. Det ble oppdaget på et tidlig stadium, så han ble operert, og slapp videre behandling. Etter dette har vi hatt to nye forsøk, og jeg har fått mellom 6-7 egg hver gang.De blir befruktet, men stopper å dele seg etter dag 2. I dag har vi ringt Riksen og fått vite at av mine 6 egg denne gangen er 2 befruktet. (Kansje ett til.) Jeg skal sette inn mandag. I og med at de har stoppet å dele seg de siste to forsøkene, er jeg så redd for at dette skjer nå også. Er det noen der ute med samme erfaring ? Vi må jo håpe at det skal gå bra, men det er så viktig for oss å vite hva vi gjør videre !! Skal man gi opp ? SKal man prøve et annet sted ? Blir det donator neste ? De er hyggelige på Riksen, men veldig frustrerende at man må forholde seg til ulike leger hver eneste gang. (Ps. Vi er 33 år begge to, så vi har heldigvis noen år foran oss.)

Ser frem til å høre fra dere der ute !

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/103315-eggdelingen-stopper-opp/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei har dessverre ikke mye til trøst å gi... annet enn at jeg vet hvordan det føles! ...

våre egg stoppet også opp å dele seg ved seneste forsøket nå i mars måned.......legene kunne ikke forklare hvorfor?? Det er frustrerende å ikke kunne få noe svar på dette.....

Lykke til!

Hei har dessverre ikke mye til trøst å gi... annet enn at jeg vet hvordan det føles! ...

våre egg stoppet også opp å dele seg ved seneste forsøket nå i mars måned.......legene kunne ikke forklare hvorfor?? Det er frustrerende å ikke kunne få noe svar på dette.....

Lykke til!

Ja, hva skal jeg si!!

Jeg føler virkelig med dere begge to. Dette er så kjedelig, og spesielt når legene ikke kan gi noen spesiell grunn til at det skjer.

Det samme kan jeg vel si skjedde med oss også. Eggene mine delte seg veldig sent. Spesielt etter dag 2. Jeg fikk tilbake egg hver gang, men de var ikke opptimale. Vi hadde ICSI på de tre første forsøkene på RH.

Hvis det er noe til trøst for dere, så skal jeg fortelle dere hvordan det gikk med oss.

Vi bestemte oss for å bytte sykehus til Porsgrunn istedet for RH. Vi kom inn til vårt 4.forsøk her i januar der jeg skulle ta andre medisiner enn det vi hadde gjort tidligere.

Alt gikk bra. Vi fikk ut 12 egg. Det som skulle bli veldig interessant, var at de prøvde vanlig IVF på 4 av eggene samt at de tok ICSI på resterende 6. De mente at min manns prøve ikke var så elendig, så IVF kunne være mulig. Jeg stolte fullt og helt på at de gjorde det som var det beste for oss, og det skulle vise seg at det kunne jeg også.

I dag har jeg en liten IVF-baby i magen som er 15 uker gammel. Det viste seg at ICSI-eggene fortsatt delte seg dårlig mens hele 2 av de 4 IVF-eggene var perfekte...........Helt utrolig.

Det dere kan spørre om ved neste runde, er om det er muligheter også for dere til å prøve dette. Hvis dere har et "lite antall" egg å prøve på, så har dere ingenting å tape. Legen må jo selvfølgelig mene at det er mulig med IVF, med den sædkvaliteten mennene deres har. På RH var det aldri snakk om noe annet enn ICSI for vår del, så vi tenkte ikke noe mer over det...........Porsgrunn mente noe annet.....!!

Håper det lykkes for dere.

Tvi-tvi!!

Klem fra

Ja, hva skal jeg si!!

Jeg føler virkelig med dere begge to. Dette er så kjedelig, og spesielt når legene ikke kan gi noen spesiell grunn til at det skjer.

Det samme kan jeg vel si skjedde med oss også. Eggene mine delte seg veldig sent. Spesielt etter dag 2. Jeg fikk tilbake egg hver gang, men de var ikke opptimale. Vi hadde ICSI på de tre første forsøkene på RH.

Hvis det er noe til trøst for dere, så skal jeg fortelle dere hvordan det gikk med oss.

Vi bestemte oss for å bytte sykehus til Porsgrunn istedet for RH. Vi kom inn til vårt 4.forsøk her i januar der jeg skulle ta andre medisiner enn det vi hadde gjort tidligere.

Alt gikk bra. Vi fikk ut 12 egg. Det som skulle bli veldig interessant, var at de prøvde vanlig IVF på 4 av eggene samt at de tok ICSI på resterende 6. De mente at min manns prøve ikke var så elendig, så IVF kunne være mulig. Jeg stolte fullt og helt på at de gjorde det som var det beste for oss, og det skulle vise seg at det kunne jeg også.

I dag har jeg en liten IVF-baby i magen som er 15 uker gammel. Det viste seg at ICSI-eggene fortsatt delte seg dårlig mens hele 2 av de 4 IVF-eggene var perfekte...........Helt utrolig.

Det dere kan spørre om ved neste runde, er om det er muligheter også for dere til å prøve dette. Hvis dere har et "lite antall" egg å prøve på, så har dere ingenting å tape. Legen må jo selvfølgelig mene at det er mulig med IVF, med den sædkvaliteten mennene deres har. På RH var det aldri snakk om noe annet enn ICSI for vår del, så vi tenkte ikke noe mer over det...........Porsgrunn mente noe annet.....!!

Tvi-tvi!!

Klem fra

Takk for hyggelig svar !

Vi var til egg innsetting i går, og trodde naturligvis vi bare fikk beskjed om at vi måtte gå igjen. Men neida, jeg fikk satt inn to flotte egg !!!! Jeg har en veldig god følelse. Tiden vil vise...Jeg skal ta blodprøve 16.mai.

Ja, hva skal jeg si!!

Tvi-tvi!!

Klem fra

Gratulerer med underet!

Vi har opplevd at eggene har sluttet å dele seg på dag 2 ved 2 anledninger.

Jeg blir lett overstimulert ved de medisinene jeg har brukt på våre to førsøk (eller må ta svært lav dose og det blir det få egg av) og lurer på hvilke medisener du har brukt nå??? Jeg har ikke PCOs (har tatt kikkehull) og legene er derfor i tvil om hvorfor jeg ikke tåler medisinene så godt!

På forhånd takk!!!

Ja, hva skal jeg si!!

Tvi-tvi!!

Klem fra

Hei!

Maijenta skrev i går et spørsmål til smia...men det kunne kanskje missforståes hvem det var til! Hvilke medisiner brukte du ved siste forsøk???

Takk igjen!

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...