Gå til innhold

Hvorfor ikke acetylsalisylsyre før oprerasjon?

Anbefalte innlegg

Gjest Lite informert?????

Jeg skal ha et mindre inngrep (utskraping i livmor) og da har jeg fått et skriv om at man ikke skal ta f. eks ibux eller annen medisin med acetylsalisylsyre i minst en uke før inngrepet. Jeg har vondt nå og har ikke annet enn IBUX og aspirina (spansk).... inngrepet er om ca tre dager. Tør jeg ta noen tabletter eller må jeg ut til et annet apotek som har helgevakt.

Fortsetter under...

tigertrollet

Fordi det er blodfortynnende. Og er det noe man ikke ønsker under et inngrep er blødninger.

Tidsperspektivet virker imidlertid litt rart. Jeg fikk ihvertfall ikke samme beskjed og spiste bl.a. 600mg's Ibux helt til jeg begynnte å faste 12t før en større operasjon.

Jeg er imidlertid ikke lege, og du bør vel få bedre svar med begrunnelse om tidsperspektivet event.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...