blåklokke66 Skrevet 5. mai 2003 Del Skrevet 5. mai 2003 Det ble 9 egg. Det holder vel det. Vi får jo ikke bruke mer en ett. Håper de deler seg fint til i morgen. En liten ting som jeg har reagert på : Jeg syntes denne behandlingen er rene sammlebåndet. Jeg har hørt fra folk jeg kjenner som tildligere har vært i Haugesund at det er så god kontakt mellom pasient og sykepleier. Kan ikke si at jeg har samme følelsen. Ikke for å være negativ, jeg er bare glad at jeg får muligheten til å gjøre dette inngrepet, men jeg kunne vel ønske at det ikke føltes som å ligge på et sammlebånd. Uansett er vi heldige som får muligheten til å prøve iallefall. Lykke til alle sammen. Klems 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/103639-oppdatering/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest 1 eller 2 Skrevet 6. mai 2003 Del Skrevet 6. mai 2003 Først vil jeg gratulere med 9 egg. MEN, jeg vil også gi deg en liten pekepinn, du vet at i Norge har vi lov å sette tilbake 2 egg. Selv om sykehuset anbefaler kun 1 egg. OG fra svenske studier, har det kommet frem at desto flere egg som blir satt inn, desto bedre er det for eggene. Altså, så lenge de to er inne, så stimulerer de hverandre, og sjansene er større for at 1 i alle fall setter seg. Jeg personlig hadde ALDRI godtatt 1 egg, når loven tilsier at man får ha 2. Men det er jo klart nok opp til hver enkelt. Lykke til skal du ha i alle fall, og jeg håper at du får 2 blå om et par ukers tid og et nyttårsbarn får. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/103639-oppdatering/#findComment-598081 Del på andre sider Flere delingsvalg…
kreps71 Skrevet 6. mai 2003 Del Skrevet 6. mai 2003 Hei du! Ville bare gratulere deg med 9 egg, og ønske deg lykke til videre! Trist at du har fått et litt negativt inntrykk av behandlingen i Haugesund...personlig synes jeg de er kjempeflinke!! Men det er klart at når vi (dessverre) er så mange som trenger denne behandlingen, og de prøver å behandle så mange som mulig på en gang, for å få ned lange ventelister - da er det ikke rart man føler at man ligger på et samlebånd av og til... Håper iallefall du får en positiv opplevelse ved egginnsetting - og at du kan komme med en gladmelding her om 2 ukers tid!! Lykke til! Klem ifra 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/103639-oppdatering/#findComment-598110 Del på andre sider Flere delingsvalg…
blåklokke66 Skrevet 6. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2003 Først vil jeg gratulere med 9 egg. MEN, jeg vil også gi deg en liten pekepinn, du vet at i Norge har vi lov å sette tilbake 2 egg. Selv om sykehuset anbefaler kun 1 egg. OG fra svenske studier, har det kommet frem at desto flere egg som blir satt inn, desto bedre er det for eggene. Altså, så lenge de to er inne, så stimulerer de hverandre, og sjansene er større for at 1 i alle fall setter seg. Jeg personlig hadde ALDRI godtatt 1 egg, når loven tilsier at man får ha 2. Men det er jo klart nok opp til hver enkelt. Lykke til skal du ha i alle fall, og jeg håper at du får 2 blå om et par ukers tid og et nyttårsbarn får. ???? Når vi var til samtale i Haugesund kan jeg ikke si at det hørtes ut som en anbefaling. Det virket mer som om det var et pålegg de hadde fra staten for å forhinde så mange flerfødsler. Kan jeg da imorgen si at jeg VIL ha hatt inn to egg ?? De var forresten 7 som var blitt befruktet Så da er det jo håp. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/103639-oppdatering/#findComment-598130 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest 1 eller 2 Skrevet 6. mai 2003 Del Skrevet 6. mai 2003 ???? Når vi var til samtale i Haugesund kan jeg ikke si at det hørtes ut som en anbefaling. Det virket mer som om det var et pålegg de hadde fra staten for å forhinde så mange flerfødsler. Kan jeg da imorgen si at jeg VIL ha hatt inn to egg ?? De var forresten 7 som var blitt befruktet Så da er det jo håp. Nå skal ikke jeg si hverken til eller fra. MEN, det jeg har hørt i den saken var at det var Haugesund selv som ville anbefale å kun sette inn 1 egg til prøvere. FOR, om det var et pålegg fra staten, ville det da ikke vært naturlig at ALLE klinikker og sykehus som setter inn egg også kun får lov å sette inn 1 egg??? Ellers blir det jo egentlig ingen som vil bruke de som kun får lov å sette inn 1. De ville prøve for å se om de fikk ned flerlingfødsel, men jeg mener det er opp til hver enkelt som prøver om de vil ta den sjansen. Klart om de ser på personer som er små, og kanskje ikke ville klart et tvillingsvangerskap at de kan anbefale 1 egg, men jeg, jeg hadde aldri godtatt det. Som sagt, om det er lovpålagt eller ikke skal jeg ikke si bestemt, men da synes jeg det er rart at samtlige andre klinikker/sykehus i dette langstrakte landet får lov å sette inn 2 egg uten å nikke! Var jeg deg, så ville jeg ringt avdelingen og lagt frem dette for dem, og da har de muligheten for å klargjøre to egg til dere. Og du, ikke ta et nei for et nei, og en anbefaling som er til det beste for dem for god fisk! Lykke til, blir spennende å høre hvordan det går! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/103639-oppdatering/#findComment-598214 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Demeter1 Skrevet 6. mai 2003 Del Skrevet 6. mai 2003 Nå skal ikke jeg si hverken til eller fra. MEN, det jeg har hørt i den saken var at det var Haugesund selv som ville anbefale å kun sette inn 1 egg til prøvere. FOR, om det var et pålegg fra staten, ville det da ikke vært naturlig at ALLE klinikker og sykehus som setter inn egg også kun får lov å sette inn 1 egg??? Ellers blir det jo egentlig ingen som vil bruke de som kun får lov å sette inn 1. De ville prøve for å se om de fikk ned flerlingfødsel, men jeg mener det er opp til hver enkelt som prøver om de vil ta den sjansen. Klart om de ser på personer som er små, og kanskje ikke ville klart et tvillingsvangerskap at de kan anbefale 1 egg, men jeg, jeg hadde aldri godtatt det. Som sagt, om det er lovpålagt eller ikke skal jeg ikke si bestemt, men da synes jeg det er rart at samtlige andre klinikker/sykehus i dette langstrakte landet får lov å sette inn 2 egg uten å nikke! Var jeg deg, så ville jeg ringt avdelingen og lagt frem dette for dem, og da har de muligheten for å klargjøre to egg til dere. Og du, ikke ta et nei for et nei, og en anbefaling som er til det beste for dem for god fisk! Lykke til, blir spennende å høre hvordan det går! Tror nok det stemmer at Haugesund selv har bestemt seg for å satse på innsetting av bare ett egg, det er ingen lov som regulerer akkurat det. Initiativet er av nyere dato, jeg fikk satt inn to egg der i juni i fjor. Da var det aldri spørsmål om jeg ville ha ett eller to. Resultatet ble en skjønn gutt. Når vi guffer i gang med søskenforsøk om et års tid, vil nok vi også be om å få to egg satt inn. Er villig til å ta et "risikosvangerskap" for å få eventuelt dobbel uttelling :-) Lykke til uansett, blåklokke. De har det travelt i Haugesund, men de er flinke og har gode resultater å vise til. Håper at du også kommer med i "gladstatistikken"! Klem fra 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/103639-oppdatering/#findComment-598553 Del på andre sider Flere delingsvalg…
_Raija_26 Skrevet 6. mai 2003 Del Skrevet 6. mai 2003 Heisann Blåklokke!! Det stemmer nok at det er Haugesund selv som har bestemt at de skal bare sette inn et egg... De har et forskningsproskjekt som de sammarbeider med diverse andre sykehus i norden om det. Så de setter inn kun et egg på første forsøk,og vist det ikke går.....Så setter de som regel to inn på neste.... Dette for å unngå risikograviditeter,for de ønsker å få opp prosenten på fullført graviditeter.Ikke bare bare se på prosenten for graviditet som de fleste kliniker reklammerer for...Og da er jo alle de gravitetene som ikke går bra med også med i de prosentene!!! Så de gjør det jo i våres beste hensikt.. Prosenten for graviditet øker vist ikke noe særlig med å sette inn to egg i stede for et,dette har de vist forska på og det viste seg at prosenten økte bare med 3-5%...Og det mener de er lite... Jeg diskuterte dette med Hausken selv om dette,og jeg fikk min vilje på to egg...Men dette var før jeg tok eggløsningssprøyte og vi hadde god tid til å diskutere dette...For for meg betydde de 5 prosentene mye!!For vist det var det som skulle til for å lykkes for meg....Så ville jeg ha de 5 % x-tra!!!! Men jeg vet jo ikke om de har blitt utrolig strenge på dette heller etter nyttår....Jeg tok mitt første i November.... Vil ønske deg lykke til!!!Kanskje det er bare det ene du trenger???? Klæmma 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/103639-oppdatering/#findComment-598614 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.