Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ikke for å skremme deg, men min tante pleide å bruke p-pillen. Når hun tok den, hadde hun ikke mensen, ikke spør hvordan deg gikk til. Men når hun sluttet med den fikk hun noen sinnsyke blødninger. Det jeg lurer på kanskje har skjedd er at pillen har sluttet å virke. Ta en graviditets test om en uke for å være sikker.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/103696-bl%C3%B8dning/#findComment-598515
Del på andre sider

Ikke hør på Henrik82 du!

Det er lite,svaært lite, sannsynlig at du så kjapt skulle ha fått eggløsning. Man er nemlig MINST fruktbar de første 5-7 dagene etter mensen.

Men at du blør er ikke så uvanlig som man tror. Jeg gjør det noen ganger og flere av veninnene mine har samme erfaring. Tror det har noe med at man er litt mer ømfintlig etter mensen, i livmora. Ved støt (fra penis) og krampetrekninger etter orgasme kan det komme litt blod. Hvis det derimot gjør mye vondt ville jeg gått til legen.

hilsen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/103696-bl%C3%B8dning/#findComment-598545
Del på andre sider

Ikke hør på Henrik82 du!

Det er lite,svaært lite, sannsynlig at du så kjapt skulle ha fått eggløsning. Man er nemlig MINST fruktbar de første 5-7 dagene etter mensen.

Men at du blør er ikke så uvanlig som man tror. Jeg gjør det noen ganger og flere av veninnene mine har samme erfaring. Tror det har noe med at man er litt mer ømfintlig etter mensen, i livmora. Ved støt (fra penis) og krampetrekninger etter orgasme kan det komme litt blod. Hvis det derimot gjør mye vondt ville jeg gått til legen.

hilsen

*Hoster kraftig* Man er definitivt _ikke_ minst fruktbar de første 5-7 dagene etter avsluttet mens! Vanligvis har man faktisk eggløsning på dag 5-9 etter avsluttet mens dersom man har normal syklus...

Dette er sikkert annerledes om man bruker pillen, der er jeg blank, men hos pillefrie damer er det i alle fall sånn.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/103696-bl%C3%B8dning/#findComment-598712
Del på andre sider

Ikke hør på Henrik82 du!

hilsen

"Man er nemlig MINST fruktbar de første 5-7 dagene etter mensen."

Hei, hei, brems litt! Slå opp i biologiboka en gang til.

Man er MEST fruktbar i den perioden! Dag 5-7 etter at man er ferdig med mensen er nettopp de dagene man blir rådet til å ha samleie, dersom man prøver å bli gravid.

Husk også at sædcellene kan leve flere døgn i livmoren. Har du samleie på lørdag, kan du fint bli befruktet av det på onsdag fordi det er da egget løsner.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/103696-bl%C3%B8dning/#findComment-598723
Del på andre sider

Annonse

Ikke hør på Henrik82 du!

hilsen

Eggløsning skjer på ca dag 14 i syklusen. (Dag nr. 1 er den første dagen du har mens...så regn ut fra det.)

Men i og med at du antageligvis har brukt p-pille en god stund, så har du nok ikke hatt eggløsning denne syklusen og dermed er det usannsynlig med graviditet.

Har du tatt en ekstra pille etter diareen, har du jo gjort helt riktig! (Får ikke overdose p-pille, hvis den ene er "kommet ut" heller...)

Ang. blødningen din tror jeg du skal høre på darma...det trenger ikke være noe galt i det hele tatt.

Så lenge du ikke har vondt og at det ikke blir noen vane, så er det ingenting å bekymre seg for...

Kan være alt mulig rart...en liten rift for eksempel? Dermed ble det bare litt blod rett etterpå sexen...så koagulerte blodet i riften og problemet løst!!

Alt er nok helt OK! :-)

Hilsen meg som er langt fra noen ferdig lege, men iallefall en medisinstudent som akkurat har hatt om menstruasjonssyklusen. :-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/103696-bl%C3%B8dning/#findComment-599423
Del på andre sider

Eggløsning skjer på ca dag 14 i syklusen. (Dag nr. 1 er den første dagen du har mens...så regn ut fra det.) Men i og med at du antageligvis har brukt p-pille en god stund, så har du nok ikke hatt eggløsning denne syklusen og dermed er det usannsynlig med graviditet. Har du tatt en ekstra pille etter diareen, har du jo gjort helt riktig! (Får ikke overdose p-pille, hvis den ene er "kommet ut" heller...)

Ang. blødningen din tror jeg du skal høre på darma...det trenger ikke være noe galt i det hele tatt. Så lenge du ikke har vondt og at det ikke blir noen vane, så er det ingenting å bekymre seg for... Kan være alt mulig rart...en liten rift for eksempel? Dermed ble det bare litt blod rett etterpå sexen...så koagulerte blodet i riften og problemet løst!! Alt er nok helt OK! :-)

Hilsen meg som er langt fra noen ferdig lege, men iallefall en medisinstudent som akkurat har hatt om menstruasjonssyklusen. :-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/103696-bl%C3%B8dning/#findComment-599425
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...