havet Skrevet 6. mai 2003 Del Skrevet 6. mai 2003 Hei! Du lurte på en del ting: Klinikken heter CARE. Det finnes flere av CARE sine klinikker i England, men vi valgte den i Nottingham. En del av papirene dine må oversettes til engelsk. CARE kan gi deg en liste over hvilke prøver de trenger. En del av svarene er sikkert tall, så da trenger du bare å oversette ordene f.eks. blodprøve til bloodtest, osv. Jeg oversatt papirene selv. Jeg tok en kopi av resultatene og skrev oversettelsen rett på dem. Det gikk helt fint. Du trenger også en legeerklæring/henvisning på engelsk. Den trenger ikke å være så omfattende, men må forklare hvorfor du trenger eggdonasjon. Alle prøvene tok vi i Norge, og sendte videre til Care. Vi tok selv kontakt med klinikken. Det var jo ikke mye hjelp å få her i Norge med det. Så jeg surfet mye her og på nettet for å finne forskjellige klinikker. Jeg ringte og snakket med en del for å få tilsendt informasjon om eggdonasjon. Med Care har jeg hatt mye kontakt per mail. De er kjempe flinke til å svare, og ingenting er for dumt å spørre om. Sykemelding: De første forsøkene vi hadde i Danmark tenkte jeg ikke på sykemelding, og det var ingen her i Norge som nevnte det heller. Jeg hadde en annen lege da vi prøvde i England, og han var helt fantastisk. Vi fikk sykemelding både før, under, og jeg fikk etter behandlingen. Han mente at dette var en stor belastning (psykisk), og at vi ikke var i stand til å jobbe mens alt dette pågikk. Egentlig skal trygdekontoret varsles (av deg tror jeg) hvis du skal til utlandet mens du er sykemeldt. Dette fordi turen ikke skal forverre tilstanden din. Men legen mente at turen kunne være med på å bedre min helsetilstand (f.eks. ved et positivt resultat). Hvis du har flere spørsmål kan du gjerne gi meg et ord. - havet 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/103704-til-rullegardina/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.