leipia Skrevet 6. mai 2003 Del Skrevet 6. mai 2003 Of,jeg å typen har vært ilag i snart 2år.Har aldri vært ilag med noen før det,ikke han heller.Han har løyet flere ganger i forholdet om småting og ting jeg mener er viktige men som han unlater å si for at han vet jeg blir sur og masete.Han blir frustrert og lyger.Dette har han gjort når jeg gråter også,løyet meg rett i ansiktet.Jeg sa før vi ble ilag at ærlighet betyr mye for meg,kanskje litt for mye.Jeg begynte og ikke stole på han og ble redd.Ble også sjalu og takler ike at han nesten snakker til andre jenter.Og det er det siste jeg vil.Vi reiste på tur ilag og det gikk ikke så bra.Vi har kranglet mye.til og med "slått".Jeg har aldri blitt så såret før.Han har vært langt nede psykisk sier han.Vi bor langt unna hverandre,han har sagt løfter som han ikke holder.jeg vet at det eneste som hjelper er vist vi er ilag/bor sammens.Nå ser vi hverandre en gang i mnd.Å det er grusomt når jeg ike stoler på han.Jeg gjorde det slutt da han valgte å ikke flytte til meg for jeg orket ikke mere.men fant ut at jeg kunne ikke og det tror jeg han vet.Jeg har på en måte truet han med det flere ganger.Blir sinna for han tar meg ikke seriøst.Han har forandret seg mye og det virker ikke som han bryr seg så mye mere,selv om han sier han gjør det.Han sier han vil ha det slik og slik og at jeg ike får være sjalu og at han må få gå ut med jenter og gutter.men det er jo han som kan for at jeg er så sjalu,pga at jeg ikke stoler på han.Alt er så dritt,skulle ønske jeg ikke elsket han nesten.Det er den eneste grunnen til at jeg ikke greier å gå fra han.Han gjør ting hele tiden også som han vet jeg blir såret av.Han sier han vil gjøre som han vil.Men skal han ike tenke litt hvordan jeg og har det? handler det ikke om at vi må ofre litt for hverandre?Jeg føler at han ikke kan gjøre noe for meg lenger!Det verste er at jeg er sjalu.HVa gjør jeg for å få slutt på det`?? Jeg vil ike ha det slik,Jeg vil stole på gutten jeg elsker.Men han har gjort det slik at jeg ikke nesten har sjans til å stole på han når han lyger hele tiden.uansett hvor småting og bagateller det er.Alt er dritt og jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Skal jeg satse alt og bare være med han?det er jo bedre å være med han enn uten han.jeg elsker han jo! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/103750-hva-gj%C3%B8r-jegsjalu/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest nyah_lita84 Skrevet 8. mai 2003 Del Skrevet 8. mai 2003 kjenn godt etter, helt sikker på at du elsker han? får du hjelp for sjalusiproblemene? m.v.h. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/103750-hva-gj%C3%B8r-jegsjalu/#findComment-600806 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ghfghf Skrevet 9. mai 2003 Del Skrevet 9. mai 2003 1. HELT hans feil er det ikke. Du -lærer- andre hvordan de skal behandle deg, bevisst eller ubevisst. Jo fortere du forstår det, jo raskere kan du komme ut av denne uutholdelige situasjonen. 2. Dere har falt i et typisk mønster - du pusher på fordi du er usikker, desperat og redd for å miste han, han blir iskald og gir seg faen og trekker seg unna, sta og "jævlig". Hvilke metoder du enn bruker nå: DE FUNKER IKKE, så det er ikke noe vits i å fortsette med å gjøre som du har gjort. Hvis du, når du har lest ferdig dette, i det hele tatt VIL fortsette, skal jeg prøve å hjelpe deg å finne noen nye strategier. 3. Er du i det hele tatt sikker på om han VIL være sammen med deg? Hva sier han til det? Er han mye eldre enn deg? Hva er HAN villig til å gjøre for å bedre situasjonen? Spør han om det. Enkelt og greit. Ikke sutre, ikke "klag", bare spør. 4. Fakta er at det er så jævlig lite du kan gjøre med det dersom han er en sånn person som lyger, alltid skal ha det på sin måte, aldri føler skyld og tar ansvar og ikke respekterer deg. Så: ER han sånn, eller har han MÅTTET lyve fordi du har vært helt sykelig avhengig og dødsredd og klengete helt fra starten? 5. Kommunikasjon: Begynn å SPØR konkret etter HVA du vil ha og begrunn HVORFOR. Snakk med en "voksen" først så du vet at dette er rimelige krav. 6.Du har du sikkert hørt om personlighetstyper som "tiltrekkes" hverandre og alltid får et destruktivt forhold. Selv om dette først og fremst gjelder voksne, kan slike kjærlighetsmønstre utvikle seg i ungdommen. Jenter med en "sårhet" (opplevd mye vondt eller er generelt usikre, dårlig selvtillit, søker for ekstern bekreftelse) vil trekkes sammen med "drittsekker" - gjerne bortskjemte, umodne hensynsløse egoister. Så lever de på hverandre helt til den ene (som oftest jenta) eller begge er utkjørt. Stikkord er sykelig sjalusi, forvirring, usikkerhet, etter hvert utroskap, vold og i det hele tatt disrespekt. NÅ vet du det, så nå er du ikke fritatt for ansvar lenger, hvis dette skulle være tilfellet i ditt forhold. På den andre siden er dere unge, og svært mye sånnt kan skyldes generell umodenhet såklart Men det er ikke bra når umodenhet går på helsa løs. Derfor tar jeg meg tid til å skrive dette. 7. Det DU trenger å gjøre, er å søke I deg selv etter det du nå, bevisst eller ubevisst, søker UTENFOR deg selv;jeg tipper: bekreftelse, trygghet, komplimenter - bevis på at du er verdt noe. Bli bevisst din verdi og få opp selvtilliten. Du skal ikke trenge et forhold som gjør deg trist. Hadde dere vært eldre, ville jeg rådet dere til å gå i samlivsterapi, men det er ikke poenget her. Poenget her er at du må lære deg å eksistere fritt fra noen andre. Noe annet enn han må fylle rommet inni deg. Du selv må fylle det. Er dette veldig vanskelig, og du har opplevd svært mye vondt, få hjelp av en psykolog. Uansett så vil det være nyttig for deg å snakke om dette med en fornuftig voksenperson som kjenner deg. Det er bare når du greier deg uten et forhold - og er bevisst din verdi, uten behov for ytre bekreftelse, at du kan få et bra forhold. Gjør deg selv en tjeneste å invester tid og kanskje litt kjærlighetssorg på å greie dette NÅ, så kan du fri deg selv fra dette mønsteret du har kommet inn i, og kan få et GODT liv videre - med eller uten han. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/103750-hva-gj%C3%B8r-jegsjalu/#findComment-603331 Del på andre sider Flere delingsvalg…
leipia Skrevet 10. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2003 kjenn godt etter, helt sikker på at du elsker han? får du hjelp for sjalusiproblemene? m.v.h. hvordan skal jeg bli kvitt sjalusi problemene?? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/103750-hva-gj%C3%B8r-jegsjalu/#findComment-603666 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.