Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest kkkkkkkkk

Hei, spør for en mailvenninde som er nysjerrig på dette spørsmålet; Kan kvinner som er lei av smertefulle uttak velge eggdonasjon privat?Dvs de produserer egg, men orker ikke flere harde kurer med medisiner,styr og fæle uttak.Vet noen om noen tilfeller der kvinnen har valgt en slik utvei?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/103806-kan-alle-pr%C3%B8ve-eggdonasjon/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja hun vet selvfølgelig at det ikke er lov i Norge, her var det snakk om privat utenlands.Spørsmålet var om hun trengte oppgi grunn for og gjøre det?

Jeg er ikke helt sikker. Men jeg tror at hun må oppgi årsaken til at hun trenger/ønsker eggdonasjon.

Kan ikke hun ta kontakt med noen av klinikkene og spørre dem?

Jeg synes det virker ganske problematisk. Men det kommer litt an på hva slags eggdonasjon.

I alle fall i Finland er ikke egg-donorer betalt (de får dekket utgifter), de donerer av "altruistiske" årsaker (de har kanskje en slektning eller venninne som har hatt problemer). Da blir det ikke helt rett at de må gjennomgå hele prosessen bare for at donor-mottager skal få slippe.

Lange ventelister gjør ikke saken noe bedre.

Jeg tror rett og slett at legene ikke ville tillatt det.

Vår erfaring er i alle fall at de er nøye med å fastlegge årsakene til at eggdonasjon er nødvendig.

Men kanskje det er annerledes om du har kjent egg-donor, eller bruker noe slags "egg sharing"-program. Hva vet jeg. Spør!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...