Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

happy1365380345

Tja, det er noen år siden nå. Jeg hadde nok trodd det skulle bli litt lettere med tiden, men det ser ikke så veldig lovende ut, for å si det sånn.

Vel, da vil det ta enda litt lengre tid da :)

Det er ikke lett, jeg ønsker ikke å bagatellisere problemet ditt, men du må komme deg videre....

Annonse

Gjest Solist

Vel, da vil det ta enda litt lengre tid da :)

Det er ikke lett, jeg ønsker ikke å bagatellisere problemet ditt, men du må komme deg videre....

Akkurat _det_ har jeg vel skjønt.

Kanskje det hadde blitt bedre om jeg hadde fått vite hvorfor det gikk som det gikk, men jeg har ikke lyst til å nedverdige meg slik heller.

happy1365380345

Kanskje det hadde blitt bedre om jeg hadde fått vite hvorfor det gikk som det gikk, men jeg har ikke lyst til å nedverdige meg slik heller.

Vet du ikke hvorfor det gikk som det gikk?

Og hva tror du i tilfelle det kunne hjelpe på da?

Ettersom jeg skjønner har dette skjedd flere år tilbake, og du sitter fortsatt fast der.

Jeg hadde oppfattet det utrolig merkelig om ex'en min ringte meg etter et par år og lurte på hvorfor det gikk som det gikk.

Men hvorfor ringer du ikke bare, hvis du selv tror at dette kan gi deg fred i sjela?

Du har jo i grunnen ikke noe å tape på det.....

Gjest Solist

Vet du ikke hvorfor det gikk som det gikk?

Og hva tror du i tilfelle det kunne hjelpe på da?

Ettersom jeg skjønner har dette skjedd flere år tilbake, og du sitter fortsatt fast der.

Jeg hadde oppfattet det utrolig merkelig om ex'en min ringte meg etter et par år og lurte på hvorfor det gikk som det gikk.

Men hvorfor ringer du ikke bare, hvis du selv tror at dette kan gi deg fred i sjela?

Du har jo i grunnen ikke noe å tape på det.....

Det er nedverdigende, jeg vil ikke at hun skal vite at jeg har slitt i så mange år.

Dessuten er jeg redd hun ville synes det var ubehagelig, vanskelig, om jeg tok kontakt.

Gjest gjorde det;)

Det er nedverdigende, jeg vil ikke at hun skal vite at jeg har slitt i så mange år.

Dessuten er jeg redd hun ville synes det var ubehagelig, vanskelig, om jeg tok kontakt.

Har aldri forstått meg på folk med stolthet! Hvorfor ikke kontakte når du har lyst? Det kan da ikke skade.

Gjest oliva

Ikke tenk på at det er nedverdringende. Det er ikke mer ille enn hva du gjør det til selv. Hvis det kan bidra til at du får svar på dine spørsmål og forhåpentligvis fred i sjelen etterhvert, så er det vel værdt et spørsmål til henne?

Ikke for å være ekkel, solist - men innimellom er det visse ting man kan VELGE å ha fokus på også. Mange degger voldsomt med kjærlighetssorgen sin og trekker den ut i årevis...

Det er ofte mulig å "ta seg litt sammen" og la fortid være fortid. Ikke alltid like lett, men veldig tilfredsstillende når man finner ut at -HEI! Jeg bryr meg ikke om henne mer!:-)

Lykke til!

Gjest hopplasann

Ikke for å være ekkel, solist - men innimellom er det visse ting man kan VELGE å ha fokus på også. Mange degger voldsomt med kjærlighetssorgen sin og trekker den ut i årevis...

Det er ofte mulig å "ta seg litt sammen" og la fortid være fortid. Ikke alltid like lett, men veldig tilfredsstillende når man finner ut at -HEI! Jeg bryr meg ikke om henne mer!:-)

Lykke til!

Men hvorfor pine seg selv, ikke at det trenger å være noe håp, men i hvertfall få pratet!

Annonse

Dette minner meg om noe lignende jeg selv har vært borti. Jeg tok kontakt for å spørre.

Form min del syntes jeg det det er normalt å reflektere litt over hva

jeg gjorde jeg galt, (eller hva hun gjorde galt ??)

Mitt inntrykk var at hun egentlig ikke hadde tenkt noe særlig over det hele. Og opplevde at hun ikke i det hele tatt viste noe særlig forståelse av at jeg kanskje kunne føle meg såret. Det var nesten mer sårende å høre henne snakke så likegyldig om det hele.

Antagligvis har x-en din nok en grunn for å slå opp. Samme om den er god eller dårlig, etter ditt syn. Kanskje hun lot det gå litt for lang tid før hun valge å bryte kontakten.

Gjest Solist

Lykke til!

Det er fonuftige tanker, og jeg har selvsagt forsøkt så godt jeg har kunnet, både med psykolog og en rekke såkalte "selv-hjelp"-teknikker. Men selv om det har gjort dagene lettere å komme igjennom, så sitter jeg fortsatt fast og klarer ikke få noe mer dreis på livet.

Så dersom du har noen konkrete ideer så hadde det vært kjempebra!

Gjest Solist

Har aldri forstått meg på folk med stolthet! Hvorfor ikke kontakte når du har lyst? Det kan da ikke skade.

Nedverdigelsen kan jeg forsåvidt leve med. Men jeg tror ikke hun hadde satt noe særlig pris på det, hun er (om jeg har skjønt riktig) allerede godt etablert i nytt forhold, og har selv valgt å bryte all kontakt, så jeg ville nok bare plage henne dersom jeg plutselig lot høre fra meg igjen.

Gjest Solist

Ikke tenk på at det er nedverdringende. Det er ikke mer ille enn hva du gjør det til selv. Hvis det kan bidra til at du får svar på dine spørsmål og forhåpentligvis fred i sjelen etterhvert, så er det vel værdt et spørsmål til henne?

Men logisk sett så vil jeg jo egentlig ikke. Ikke bare fordi det er nedverdigende, men også fordi jeg tror hun ikke ville like det.

Det er bare det at jeg av og til får et sånt brennende behov for å forstå hvorfor det gikk som det gikk.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...