Gå til innhold

tannhelse/trygderett

Anbefalte innlegg

hvilke kriterier legges til grunn for å få tannbehandling dekket av trygdekassen.?grunnet hjertesykdom bruker jeg mye medisiner,adalat,albyl-e,lipitor med fl.jeg er 65år gammel.for mange år siden begynte tennene å løsne i overkjeven og jeg ble nødt til å få innsatt en tannprotese(gebiss) dette kunne jeg ikke bruke da jeg hele tiden fikk brekninger og oppkast. jeg har gått uten tenner i overkjeven i flere år.Tennene i underkjeven begynner nå etterhvert også å løsne.jeg har allerede nå fått innsatt en kunstig tann, og det er bare et tidsspørsmål før resten må trekkes. Jeg er uføretrygdet,og har ikke råd til implantat.Er det noen mulighet for å få hjelp fra trygdekontoret? Jeg spurte en tannlege om dette, og fikk til svar at det eneste han kunne gjøre var å fylle ut et skjema med kostnadsoverslag.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/103966-tannhelsetrygderett/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Erik Johannessen, Tannlege

Dersom det er nødvendig at du tar medisiner som har negativ virkning på din tannhelse kan det være grunnlag for en søknad.

Det må dokumenteres at du tar slike medisner, at de har påvisbar negativ effekt på tannhelsen og at du har vært regelmessig til tannlege.

Lykke til

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/103966-tannhelsetrygderett/#findComment-601337
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...