Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest prust

Litt vanskelig å finne en overskrift som passer og et forum som passer, men jeg valgte samliv.

Saken er at søsteren min er gift med en som har tre barn fra før; jente på 9 og to gutter på 5. Søsteren min har ei jente på 8 fra før. Hun på 8 bor hos sin mor, og de tre andre bor hos sin mor. Annenhver helg er de alle fire hos min søster. Vi bor i samme by.

Om vinteren kan det gå et par måneder mellom hver gang vi treffes - om sommeren en del oftere. Føler at jeg aldri blir ordentlig kjent med dem, særlig guttene. De er veldig like, men jeg ser forskjell på dem så vidt (hvis vi har vært sammen et par ganger uten for lang tid mellom). Jeg har imidlertid store problemer med å forholde meg til dem som to ulike individer. Det blir liksom hele tiden "Per og Pål" - ikke "Per" og "Pål".

Vi er en liten familie, og jeg synes det er synd at vi ikke kan bli ordentlig kjent med de eneste fetterne barna mine har! De var i 4-års-bursdagen til gutten min forrige uke, og lekte kjempefint sammen. Men så går det vel lang tid igjen til neste gang.

Vi sier ofte til min søster og svoger at de må komme på besøk, men det skjer nesten aldri. Vi kommer av og til ubedt til dem, og det er kjempekoselig.

Slik jeg ser det, er det to problemer her, som er knyttet sammen. Det ene er at jeg ønsker hyppigere kontakt med min søster og hennes familie. Det andre er min irritasjon over meg selv at jeg ikke klarer å se på guttene som to selvstendige personer - bare tvillingene.

Har dere noen råd til oss?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/104038-kontakt-med-tvilling-fettere/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Angela1365380318

Det er veldig lett å se på tvillinger som to like personer, men ofte har de forsjellige intresser, yndlingsfarger ol, fordi om de er like utvendige.

Feks to engeggede tvillinger jeg kjenner, der begge elsker musikk. Før sa vi de ser like ut og har like intresser, men så viste det seg at en spiller gitar og den andre piano.

Så nøkkelen er at jo mer du blir kjent med de jo mer ulike vil du se de, og dermed vil du ikke se på de som "en" person lengre.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...