Gå til innhold

Hun har smerter ved samleie... :-(

Anbefalte innlegg

Dick1365380517

Hei alle sammen. Jeg er passert 30 år, og er helt fersk på dette med å skrive på forumsider. Jeg har et problem som er veldig viktig å få hjelp til. Min samboer gjennom snar ti år har nemlig smerter i underlivet ved hvert eneste samleie. Verst er det bakfra men også ved andre stillinger. Beste stillig en for henne er vanlig misjonær, for da kan hun best passe på at jeg ikke kommer for langt inn i skjeden, der smertene oppstår. I tillegg har hun ofte ubehagelig svie i skjedeåpningen og i selve skjeden. Om meg selv kan jeg si at jeg har en sterkt nedoverbøyd penis (når den er stiv). Lengden er på 18-19 cm, og omkrets på 13-14cm.

Summa summarum skaper dette store problemer for samlivet vårt, og vi føler begge at vi er skyld i dette.

Har noen tips & råd er jeg takknemlig for det.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/104216-hun-har-smerter-ved-samleie/
Del på andre sider

Fortsetter under...

tigertrollet

Hvis smertene oppstår når du støter hardt og dypt er det sannsynlig at du "bunner" og treffer livmoren (livmorhalsen? livmormunningen? Jeg må kjøpe meg "Kroppen vår" av Trond-Viggo asså..).

Det er isåfall helt vanlig og stillinger som doggy og misjonær med beina opp f.eks. er typiske stillinger hvor mannen _må ta det med ro_. Det er vondt å bli livmorknullet!

;-)

Hvis det ikke er bare da det er vondt, burde hun ta seg en tur til gynekologen. Det kan også være syster (ikke farlig) som gjør vondt under press. Det sjekkes enkelt med ultralyd hos gyn.

Når det gjelder svien bør hun la gyn ta prøver. Kan være så uskyldig (men plagsomt) som urinveisinfeksjon. Eller en annen bateriell infeksjon. Tablettkurer kan i såfall enkelt fikse sånnt.

Lykke til:-)

http://www.doktoronline.no/section/nosection/31124123

Ettersom du er ny her vil jeg fortelle om den utmerkede søk-funksjonen! Du finner knappen på det røde feltet oppe til høyre.

Hvis du krysser av for svar fra fagperson og velger forum for gynekologi eller seksualitet, vil du nok få mange treff.

Muskelberget

Du har for svær pikk dessverre...

Ikke trykk den så langt inn. Kvinnens skjede er rundt 10 cm lang og da kan du jo tenke deg selv når du kommer med din stake på 18-19 cm og trøkker det hele inn i henne. Du treffer livmorveggen og det gjør vondt for jentene!

Gjest ei som har målt.

Du har for svær pikk dessverre...

Ikke trykk den så langt inn. Kvinnens skjede er rundt 10 cm lang og da kan du jo tenke deg selv når du kommer med din stake på 18-19 cm og trøkker det hele inn i henne. Du treffer livmorveggen og det gjør vondt for jentene!

Jeg syns du skal se bort fra Muskelbergets svar.

Skjeden er svært tøyelig. Når en kvinne kan få presset ut en 5 kilos baby så sier det noe.

Jeg har selv målt meg selv en gang med en vibrator og da fikk jeg inn 15 cm. Om jeg hadde vært kåtere hadde jeg kanskje fått inn mer.

Jeg hører også om venninner som forteller om peniser i den størrelsen som Dick nevner og de har ingen problemer.

Kan hende bøyen har noe å si, men ved å unngå de smertefulle stillingene og være forsiktig så kan det gå bra.

Har dere hatt sex med andre?

Hvis ja:

Har du. Dick opplevd at andre du har ligget med har fått smerter?

Har hun hatt smerter når hun har ligget med andre?

Hun bør ta en gynekologisk undersøkelse for å avkrefte eventuelle sykdommer.

Endometriose:

http://members.tripod.com/Diane_10/index.html

Muskelberget

Skjeden er svært tøyelig. Når en kvinne kan få presset ut en 5 kilos baby så sier det noe.

Jeg har selv målt meg selv en gang med en vibrator og da fikk jeg inn 15 cm. Om jeg hadde vært kåtere hadde jeg kanskje fått inn mer.

Jeg hører også om venninner som forteller om peniser i den størrelsen som Dick nevner og de har ingen problemer.

Kan hende bøyen har noe å si, men ved å unngå de smertefulle stillingene og være forsiktig så kan det gå bra.

Hvis ja:

Endometriose:

Det må vel nevnes at det var en snitt tall !

Annonse

Gjest ei som har målt

Det må vel nevnes at det var en snitt tall !

Kan du dokumentere at dette er et snitt-tall som gjelder for norske kvinner?

Jeg tror rundt 15 cm er et riktigere tall +/- noen centimeter.

Størrelsen på skjeden er nemlig litt avhengig av etnisitet. Akkurat som størrelesen på penis.

Kanskje sexologistudentene i Agder har et svar?

http://www.hia.no

Hvis ja:

Endometriose:

Det gir ingen mening å sammenligne skjeden på en kvinne som skal ha sex med en kvinne som føder da sistnevnte er sentral deltaker i et prosjekt der kroppen har synkronisert seg fram til et vanvittig hormonelt klimaks med sterke rier osv. og der skjeden er helt utrolig tøyd og innstilt på at et barn skal kunne presses gjennom og ut.

Det gir ingen mening å sammenligne skjeden på en kvinne som skal ha sex med en kvinne som føder da sistnevnte er sentral deltaker i et prosjekt der kroppen har synkronisert seg fram til et vanvittig hormonelt klimaks med sterke rier osv. og der skjeden er helt utrolig tøyd og innstilt på at et barn skal kunne presses gjennom og ut.

En kvinne som er kåt får også større plass i skjeden.

En kvinne som er kåt får også større plass i skjeden.

Ja selvfølgelig. En velvoksen penis har kanskje en omkrets på ca. 12-16 cm? Da slutter også skjeden stramt rundt.

På en fødende kvinne snakker vi om helt andre dimensjoner. Et babyhode (som er det interessante målet) har vel en gjennomsnittlig omkrets på 35 cm +/-, hvilket også de færreste kvinner kan håndtere og derfor blir klippet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...