noona Skrevet 9. mai 2003 Del Skrevet 9. mai 2003 Jeg har vært her en del tidligere (lenge siden), men pga mange omstendigheter har vi ikke kommet i gang med IVF før nå...(Bl.a egenbetalingssaken). Presentasjon av meg: 29 år, gift, skal ta forsøket på Haukeland, begynner med medisiner om ca 2 uker. Gleder meg!!!! Andre "førstegangere" som skal i gang snart? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/104295-litt-ny-og-snart-i-gang/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lutt Skrevet 10. mai 2003 Del Skrevet 10. mai 2003 hei, eg har ikkje komme lenger enn å få henvisning fra lege. skal og på haukeland. men veit ikkje når. er vente tida lang? håper det går bra for alle! eg er deppa og lei meg i dag. har aldri hatt ein så fæl dag som i dag. kvier meg for alt... kan du fortelle litt om korleis det foregår sånn i begynnelsen på haukeland... eller noen andre... hadde vore betryggande å vite... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/104295-litt-ny-og-snart-i-gang/#findComment-604109 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ikke undertegnet Skrevet 10. mai 2003 Del Skrevet 10. mai 2003 hei, eg har ikkje komme lenger enn å få henvisning fra lege. skal og på haukeland. men veit ikkje når. er vente tida lang? håper det går bra for alle! eg er deppa og lei meg i dag. har aldri hatt ein så fæl dag som i dag. kvier meg for alt... kan du fortelle litt om korleis det foregår sånn i begynnelsen på haukeland... eller noen andre... hadde vore betryggande å vite... I vårt tilfelle tok det nesten 3 år fra første undersøkelse hos lege til vi var i gang med prøverør. Har erfart at ingenting kommer av seg selv. Man må gjerne mase litt. Kommer sikkert an på hva som er galt også. Ingen av oss ble det funnet feil på, vi var gjennom undersøkelse av sædprøve, undersøkelse om egglederne var tette, såkalt HSG-røntgen, og laparoskopi for å se på livmor og eggledere. Det er en lang vei og gå, og vi startet utredning i mars -97. Nå skal vi snart ha forsøk nr. 5 i Danmark. De tre første var på Haukeland med Steier som lege. Som dere skjønner har vi ikke lykkes så langt. Ønsker både noona og Lutt lykke til i framtiden. Det blir spennende tider... *smiler* 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/104295-litt-ny-og-snart-i-gang/#findComment-604139 Del på andre sider Flere delingsvalg…
noona Skrevet 10. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2003 hei, eg har ikkje komme lenger enn å få henvisning fra lege. skal og på haukeland. men veit ikkje når. er vente tida lang? håper det går bra for alle! eg er deppa og lei meg i dag. har aldri hatt ein så fæl dag som i dag. kvier meg for alt... kan du fortelle litt om korleis det foregår sånn i begynnelsen på haukeland... eller noen andre... hadde vore betryggande å vite... Hei Lutt! Jeg har ikke kommet så veldig langt enda, men jeg kan jo fortelle om "saksgangen" til nå. Ventetiden på Haukeland er relativt kort, ca 6 mnd (men jeg forsto det som at det var stor pågang akkurat nå). Når legen har henvist dere dit, må de først behandle søknaden og så får dere svarbrev i posten. Etterhvert blir dere innkalt til samtale og må ta en del blodprøver og sædprøve. Så er det bare å avtale oppstart.. Repsept på medisiner og informasjon får du i posten like før du begynner. Min erfaring er at de er kjempehyggelige der oppe!!! Vi har prøvd å få barn i ca 5-6 år, så jeg ser på dette som "avslutningen". Det skal bli deilig å slippe å stresse med å treffe eggløsning osv. Nå er det bare max tre forsøk, og så er vi ferdige! Jeg har foreløpig en ganske avslappet holdning - selvsagt vil jeg svært gjerne ha barn, men går det ikke så skal jeg klare meg fint likevel. Håper du føler deg bedre snart!!! Har dere fått en "diagnose"? Beste hilsen, 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/104295-litt-ny-og-snart-i-gang/#findComment-604296 Del på andre sider Flere delingsvalg…
luske Skrevet 10. mai 2003 Del Skrevet 10. mai 2003 Hei. Jeg starte opp mitt 3. IVF forsøøk på Haukeland om 2 uker, dvs spraystart den 25. mai og sprøytestart 11. juni - da er vi jo likt i løypa da og sees kanskje der oppe!! Når starter du med sprøyter?? Vi fikk en fin liten gutt som resultat av fryseforsøk etter 1. IVF forsøk - nå har vi hatt ett IVF forsøk og ett fryseforsøk til uten resultat. Så vi håper vi kan få en søster eller bror til lillegutt nå..... lykke til. Tandberg som er lege der oppe på KK for tiden (Steier og Tandberg har lenge jobbet sammen, men STeier skal nå ha permisjon) er iallefall veldig grei og behagelig. Håper vi kan følges litt da!! klem fra 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/104295-litt-ny-og-snart-i-gang/#findComment-604557 Del på andre sider Flere delingsvalg…
noona Skrevet 10. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2003 Hei. Jeg starte opp mitt 3. IVF forsøøk på Haukeland om 2 uker, dvs spraystart den 25. mai og sprøytestart 11. juni - da er vi jo likt i løypa da og sees kanskje der oppe!! Når starter du med sprøyter?? Vi fikk en fin liten gutt som resultat av fryseforsøk etter 1. IVF forsøk - nå har vi hatt ett IVF forsøk og ett fryseforsøk til uten resultat. Så vi håper vi kan få en søster eller bror til lillegutt nå..... lykke til. Tandberg som er lege der oppe på KK for tiden (Steier og Tandberg har lenge jobbet sammen, men STeier skal nå ha permisjon) er iallefall veldig grei og behagelig. Håper vi kan følges litt da!! klem fra Hei luske! Jeg skal begynne med sprøyter ca 5.6, så vi blir liggende ganske likt, ja! Spennende! Hvor lenge er det vanlig å bruke sprøyter, egentlig, vet du det? Jeg har også veldig positivt inntrykk av Haukeland. Krysser fingrene for oss!!! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/104295-litt-ny-og-snart-i-gang/#findComment-604623 Del på andre sider Flere delingsvalg…
julie11365380518 Skrevet 11. mai 2003 Del Skrevet 11. mai 2003 Hei Noona! Er 24 år og skal i gang med 1.forsøk ca. i høst. Skal først til samtale i Juni og håper å få vite mer da. Skal ta forsøkene i Haugesund. Vi har forresten vært kjempeheldige. Gikk til primærlege i november 02, spes. mars 03, utredning i H-sund mars 03 og samtale juni 03. Forstår på andre at det er rask saksgang. er selvsagt takknemlig for det. Ønsker deg lykke til... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/104295-litt-ny-og-snart-i-gang/#findComment-604913 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lutt Skrevet 11. mai 2003 Del Skrevet 11. mai 2003 Hei Lutt! Jeg har ikke kommet så veldig langt enda, men jeg kan jo fortelle om "saksgangen" til nå. Ventetiden på Haukeland er relativt kort, ca 6 mnd (men jeg forsto det som at det var stor pågang akkurat nå). Når legen har henvist dere dit, må de først behandle søknaden og så får dere svarbrev i posten. Etterhvert blir dere innkalt til samtale og må ta en del blodprøver og sædprøve. Så er det bare å avtale oppstart.. Repsept på medisiner og informasjon får du i posten like før du begynner. Min erfaring er at de er kjempehyggelige der oppe!!! Vi har prøvd å få barn i ca 5-6 år, så jeg ser på dette som "avslutningen". Det skal bli deilig å slippe å stresse med å treffe eggløsning osv. Nå er det bare max tre forsøk, og så er vi ferdige! Jeg har foreløpig en ganske avslappet holdning - selvsagt vil jeg svært gjerne ha barn, men går det ikke så skal jeg klare meg fint likevel. Håper du føler deg bedre snart!!! Har dere fått en "diagnose"? Beste hilsen, hei, takker så mye for svar! eg har pcos. fekk vite det sjølv i høst, men fastlegen min har visst det i 3 år!! eg hadde misstanker om at det var noe galt. fant litt på nett og alle symptoma stemmte så... eg gjekk til legen min og spurte direkte. og svaret var ja, eg hadde rett. det er 2 månadar sidan eg var til legen og ho lova å sende brev. eg har ikkje hørt noe enno... derfor lurte eg på kor lang tid det tok. sambuaren min syns eg skal ringe til legen og spør om ho har sendt brevet (ho er ikkje heilt til å stole på..). i natt har eg hatt ei natt som ikkje har vore så grei. eg fekk ikkje sove, gråt i 2 timar. han sov heldigvis... hadde lyst å stå opp og slå i veggen og skrike... eg klarer ikkje godta at det er akkorat meg dette skjer med. eg vil ikkje godta det, men eg har innersinne i meg sjølv alltid visst det likevel. det er ein følelse eg har hatt så lenge eg kan huske. vanskeleg å forklare... familien hans forstår ikkje. min familie seier at det ikkje er noen selvfølge at alle skal få barn. det er då ikkje noe forklaring for meg akkorat no. bror til sambuaren min har 2 barn og hus og full familie pakke. dei skjønner ingenting. og har visst ikkje evne til å sette seg inn i andre sin situasjon heller, det visste eg. men eg trudde ikkje det var så ille til med dei. når det har vore noe der så er gale har eg til nyleg vist medfølese og sympati, men det er det slutt på no. er eg barnslig som oppfører meg slik? eigentleg er eg ikkje slik, eg setter alltid andre forann meg sjølv, meg det klarer eg ikkje lenger...og så får eg så dårleg samvittigheit no når eg er byrja å bli litt egoistisk... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/104295-litt-ny-og-snart-i-gang/#findComment-605216 Del på andre sider Flere delingsvalg…
noona Skrevet 11. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2003 hei, takker så mye for svar! eg har pcos. fekk vite det sjølv i høst, men fastlegen min har visst det i 3 år!! eg hadde misstanker om at det var noe galt. fant litt på nett og alle symptoma stemmte så... eg gjekk til legen min og spurte direkte. og svaret var ja, eg hadde rett. det er 2 månadar sidan eg var til legen og ho lova å sende brev. eg har ikkje hørt noe enno... derfor lurte eg på kor lang tid det tok. sambuaren min syns eg skal ringe til legen og spør om ho har sendt brevet (ho er ikkje heilt til å stole på..). i natt har eg hatt ei natt som ikkje har vore så grei. eg fekk ikkje sove, gråt i 2 timar. han sov heldigvis... hadde lyst å stå opp og slå i veggen og skrike... eg klarer ikkje godta at det er akkorat meg dette skjer med. eg vil ikkje godta det, men eg har innersinne i meg sjølv alltid visst det likevel. det er ein følelse eg har hatt så lenge eg kan huske. vanskeleg å forklare... familien hans forstår ikkje. min familie seier at det ikkje er noen selvfølge at alle skal få barn. det er då ikkje noe forklaring for meg akkorat no. bror til sambuaren min har 2 barn og hus og full familie pakke. dei skjønner ingenting. og har visst ikkje evne til å sette seg inn i andre sin situasjon heller, det visste eg. men eg trudde ikkje det var så ille til med dei. når det har vore noe der så er gale har eg til nyleg vist medfølese og sympati, men det er det slutt på no. er eg barnslig som oppfører meg slik? eigentleg er eg ikkje slik, eg setter alltid andre forann meg sjølv, meg det klarer eg ikkje lenger...og så får eg så dårleg samvittigheit no når eg er byrja å bli litt egoistisk... Hei igjen! Nei, du er ikke barnslig, jeg tror det er naturlig at det tar litt tid å takle en slik diagnose (jeg har selv pco). Hva slags informasjon har du fått? Sjansene er vel ganske gode for å lykkes? Jeg har heller ikke fått så mye støtte, det har tatt mange år før familie har akseptert at dette faktisk er en sykdom og ikke noe som går over hvis jeg "tenker positivt", "slapper av", "går en tur" el.l. Til tider har det vært frustrerende, men etter en stund er det lettere å akseptere. Hvorfor er du så trist? Fordi du tror du aldri vil få barn, eller fordi du føler at ingen forstår hvordan du har det? Jeg tror jeg vil anbefale deg å ringe Haukeland direkte. Spør om de har mottatt søknaden, rett og slett. Håper det går bedre med deg snart! klem 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/104295-litt-ny-og-snart-i-gang/#findComment-605316 Del på andre sider Flere delingsvalg…
x-woman Skrevet 11. mai 2003 Del Skrevet 11. mai 2003 Heisann noona, jeg er også ny og holder til på haukeland sykehus. Jeg holder på med sprøyting nå og skal prøve inseminasjon først. Går ikke det skal jeg forsøke IVF forhåpentlig i juni, hvis jeg rekker det før de stenger for sommeren. Tandberg som er lege der nå er veldig grei og koselig. Hun legger ikke sjul på noe og snakker rett fra levra. Ellers har jeg hørt at haukeland har gode resultater. Får håpe det! Ellers: jeg er 26 år, student( attføring) og samboer.Er endelig kommet i gang og skal somsagt prøve inseminasjon først p.g.a manglende eggløsning. Vel det er meg og mitt problem. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/104295-litt-ny-og-snart-i-gang/#findComment-605492 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.