Gå til innhold

pergotime - ømme pupper - magevondt

Anbefalte innlegg

Gjest hvorfor skylde på skolen?

Hei!

Har noen spørsmål til dere (snart)gravide, med eller uten hjelp av pergotime.

Først til dere som ble /blir gravide med pergo :

1. Når fikk dere beskjed fra legen deres at det var sannsynlighet for eggløsning? (jeg tok to tbl. dg 5-9, testet el fra dag 9-13 = ingen utslag).

2. Har du noen gang lyktes med pergotime? Hvor mange mnd fikk du behandling?

Til alle gravide / foreldre

1. Hva var ditt første svangerskapstegn?

2. Jeg har veldig såre brystvorter. De svir! Har også vondt på siden nede i magen. Er på dag 17. kan jeg merke graviditet allerede? Kan det være tegn på EL?

Til dere alle

Kuttet dere helt ut røyk og alkohol i perioden dere prøvde å bli gravide?

SUSS til allle som svarer!

- Signelill

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/104426-pergotime-%C3%B8mme-pupper-magevondt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan prøve å svare litt:

1. Når fikk dere beskjed fra legen deres at det var sannsynlighet for eggløsning? -- Jeg tok også to tbl. dg 5-9, fikk eggløsning ca på dag 19.

2. Har du noen gang lyktes med pergotime? Hvor mange mnd fikk du behandling?

-- Husker ikke hvor mange mnd jeg brukte pergotime, kanskje 10 til sammen? Lyktes en gang, men spontanaborterte i uke 6.

Pergotime fører til veldig mange bivirkninger som er like graviditetssymptomer. Jeg trodde jeg var gravid hver eneste måned jeg brukte det...

Jeg røyker ikke. Jeg lar være å drikke i de mest "kritiske fasene", men tenker ikke så mye over det, egentlig. Har prøvd i så mange år og funnet ut at det ikke er smart å sette livet på vent og unngå å gjøre ting bare fordi jeg prøver å bli gravid. Lever helt vanlig.

Lykke til, og takk for sussen!

:)

Svaret mitt til deg på det siste spørsmålet ditt er ja jeg kuttet ut alkohol i den tiden, røyken klarte jeg ikke å kutte ut før etter at jeg hadde fått to blå.

Lykke til.

Hei!

Jeg prøvde pergotime 2 ganger, men ble ikke gravid.

Jeg fikk ikke ømme pupper, men jeg la på med noen kilo.

Jeg tok meg en fest når jeg gikk på tabl. men nå når jeg er under denne beh. nesespray, sprøyter ol. rører jeg ikke alkohol. Desverre klarer jeg ikke helt å gi slipp på røyken, men har redusert til 5 om dagen (jippi).

Lykke til :-)

Skal svare så godt jeg kan...

1. Jeg fikk eggløsning på dag 16-17 med pergo, men jeg hadde veldig uregelmessige sykluser da.

2. Jeg fikk resept på tre kurer pergo som skulle tas annenhver måned, og fikk full klaff på den andre kuren. Gullgutten er nå 20 mnd ;-) Nå er jeg gravid igjen (i uke 33) uten noen form for hjelp. Mitt første svangerskapstegn var nok veldig ømme pupper.

Jeg røyker ikke, men tok gjerne et glass øl innimellom selv om vi prøvde. Hadde vi hatt prøverør hadde vel ståa vært en annen.

Lykke til!

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...