Gå til innhold

Anbefalte innlegg

blåklokke66

Fikk beskjed om at jeg kanskje ville kjenne noe til mensen murring under ruging. Jammen sa jeg murring ! Jeg er så vond at jeg vil forgå. Klarer ikke helt å holde motet oppe når det står på som værst. Føler ikke dette er helt normalt. Er ellers ikke kvalm eller vond. Skal det være slik. Bare lurer.....

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/104463-mensen-murring-ved-ruging/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er ganske normalt å være litt oppblåst og øm i eggstokkene etter uttaket - særlig når det er mange egg. Etter uttak fyller eggposene seg med væske, og blir mye større enn de var før uttak. Detpresser på andre organer, og kan være ganske smertefullt. Det er også vanlig med luftsmerter og urolig mage.

Hvis du får store smerter kan du kontakte klinikken for å få hjelp, men hvis det bare er vanlig spreng fra eggposene, kan de egentlig ikke gjøre noe særlig annet enn å gi deg smertestillende.

For meg pleier det å være mest vondt 1-2 dager etter uttak. Deretter blir det langsomt bedre. Hvis du fortsatt synes det blir vondere istedenfor bedre, kan det være en overstimulering du har fått. I så fall bør du bli fulgt opp så det ikke danner seg væskeansamlinger i kroppen.

Lykke til med rugingen !

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...