Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg har vært gift med mannen min i 24 år. Vi har to barn.De siste fire-fem årene har vi hatt veldig lite ordentlig kontakt. Vi bruker fritid hver for oss, og liker rett og slett ikke så godt å være sammen, uten at det betyr at jeg misliker han. Jeg vet ikke om han misliker meg, men det hender nok. Vi har aldri sex. Begge føler en stor tomhet i forhold til den andre, tror jeg. Ingen av oss orker å gjøre en innsats for den andre, ut over det hverdagslivet krever. Og ingen av oss har lyst å være skilt. Vi har gått i familieterapi, men det hjalp ikke, selv om vi prøvde flere terapeuter. Har noen der ute erfart at det går an å få en "oppbrukt" ekteskap på fote igjen? Har noen erfart at det som var dødt, fikk nytt liv? Jeg lurer på om det er mulig?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/104523-n%C3%A5r-er-ekteskapet-over/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest prust

Hvis dere begge ønsker å fortsette ekteskapet og ønsker mer liv til det, tror jeg det er mulig å finne en spire til nytt liv.

Du sier dere har prøvd rådgivning, uten hell. Har dere vurdert å delta på ekteskapshelg arrangert av f.eks. Modum Bad? da er en sammen en hel helg med fokus på ekteskapet. Har ikke prøvd det selv, men har veldig lyst (vi har vært gift i 9 år).

Et annet råd er å finne en helt ny aktivitet dere kan gjøre sammen; dansekurs, turgruppe, kortspill, korsang e.l. Det kan vel ofte være lettere å gjøre noe sammen enn å snakke....

Lykke til! Håper dere finner tilbake til hverandre!

Gjest ikke signatur

Prøv å finne tilbake til hverandre. Mimre om tiden da dere kom sammen.... Gjør ting sammen, bli med på hverandres "ting". Ikke gi opp! Man gifter seg for en grunn, og får man problemer må man prøve å løse dem. Et forhold må jobbes med. Er dere glade i hverandre? Gå ut å spis dere to en kveld. Er det vanskelig, gå ut sammen med noen venner. Lykke til, det er mulig:)

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...