bambii1 Skrevet 12. mai 2003 Del Skrevet 12. mai 2003 Hei jeg er en jente på 19år.Jeg har hatt kraftige mage smerter i noen år nå uten at legene har funnet noe som helst.En natt ble jeg sendt til sykehuset ettersom jeg hadde blødninger og sterke smerter,da tok de en urinprøve som ingen av de ansdre legene gjorde og der fant de ut at jeg hadde baktriell vaginose eller betennelse iunderlivet som legen sa.jeg fikk flagyn hurtigkur og ble kvitt de store mengdene med utflod jeg pleier å ha+smerte,men nå har utfloden kommet tilbake for fullt istore mengder.jeg lurer på om hurtigkur er likebra som den som tar lengere tid og om jeg må ha ny undersøkelse for å be legen om ny resept?kan jeg være steril dersom jeg har hatt denne betennelsen i to år?jeg har jo hatt mye magesmerter. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/104646-baktriell-vaginose/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 12. mai 2003 Del Skrevet 12. mai 2003 Jeg tror det er litt forvirring her. Bakteriell vaginose (BV) kan ikke påvises ved en urinprøve, men ved å undersøke utflodet på ulike måter. Det er ofte overvekt av en bakterie som betegnes gardnerella, og det kan være den som ble påvist hos deg (men den finnes hos mange kvinner uten de har symptomer). BV gir utflod med fiskelukt, men ikke smerter. Ved egglederbetennelse kan du få smerter og utflod. BV gir ikke sterilitet. BV kan behandles med Flagyl eller lokalbehandling i skjeden, f.eks. med Dalacin-krem. Dessverre vil mange fort få tilbakefall (30% innen noen måneder ?) Hvis det er lenge siden du sist har vært undersøkt/behandlet synes jeg du skal få en sjekk, også for å utelukke evt andre infeksjoner. Jeg synes krem er enklest, da kan du evt starte raskt ved ny infeksjon. Vennlig hilsen Mette H Moen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/104646-baktriell-vaginose/#findComment-606785 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.