Gjest Væren -80 Skrevet 12. mai 2003 Del Skrevet 12. mai 2003 Jeg reagerte på noe noen skrev inne på graviditet. Der hadde vedkommende hatt en SA og fikk så mensen et par uker etterpå, når hun egentlig skulle ha hatt den hvis hun ikke hadde blitt gravid (vedkommende sa ikke hvor langt hun var på vei). Det jeg lurer på - har hun da hatt eggløsning mellom SA og mensen, eller har hun gått en "syklus" uten eggløsning? Er det vanlig at kvinner kan gå sykluser uten eggløsning? For eksempel da jeg sluttet med p-pillen var utfloden veldig rar den første syklusen, dvs. hvit og tørr nesten hele tiden. Syklusen etterpå var den klar og fin, og jeg kunne helt klart se når jeg hadde eggløsning (ble da også gravid men endte i en tidlig SA). Er det mulig at jeg da ikke hadde eggløsning den første syklusen? Fint om noen vet noe av dette, og tar seg tid til å svare. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/104656-kanskje-dere-kan-svare-p%C3%A5-dette-sp%C3%B8rsm%C3%A5let/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mamacass Skrevet 12. mai 2003 Del Skrevet 12. mai 2003 Det er normalt at de fleste kvinner har en til to sykluser i året, der de ikke har EL. Dette da for kvinner med ellers normal EL. Det er også normalt at syklusen bruker litt tid på å stabilisere seg etter bruk av hormonprevensjon og at du dermed muligens ikke hadde EL den første syklus etter pilleslutt. Men denne personen som påstår hun har vært gravid, det skjønner jeg ikke helt. Hun har hatt en SA FØR hun var ment å skulle ha sin første mens etter befruktning? Kanskje jeg misforstår hva du skriver, men om ikke, så kalles det ikke en SA. Da har hun ikke vært gravid. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/104656-kanskje-dere-kan-svare-p%C3%A5-dette-sp%C3%B8rsm%C3%A5let/#findComment-606655 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Væren -80 Skrevet 12. mai 2003 Del Skrevet 12. mai 2003 Det er normalt at de fleste kvinner har en til to sykluser i året, der de ikke har EL. Dette da for kvinner med ellers normal EL. Det er også normalt at syklusen bruker litt tid på å stabilisere seg etter bruk av hormonprevensjon og at du dermed muligens ikke hadde EL den første syklus etter pilleslutt. Men denne personen som påstår hun har vært gravid, det skjønner jeg ikke helt. Hun har hatt en SA FØR hun var ment å skulle ha sin første mens etter befruktning? Kanskje jeg misforstår hva du skriver, men om ikke, så kalles det ikke en SA. Da har hun ikke vært gravid. Var heller ikke helt med på hva hun mente. Men jeg vil tro at hun kanskje var 6 uker på vei (forutsier en 28 dager syklus) og at hun da fikk mensen to uker etter - når hun skulle ha vært 8 uker på vei, eller når hun skulle ha fått den hadde hun aldri blitt gravid. Lurte egentlig på om det er sannsynlig at hun hadde / ikke hadde EL i den perioden som var mellom SA og mensen, i og med at den perioden kun var på et par uker. Har ellers hørt at mange får mensen sånn ca. når de hadde forventet den etter en SA - i en normal syklus. Da en regner SA dagen som første dag i ny syklus (det var nå det min lege sa i hvertfall). Håper ikke dette var forvirrende :-) Men har jo da forstått på deg at helt uvanlig er ikke en periode eller to uten EL Takk for svar. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/104656-kanskje-dere-kan-svare-p%C3%A5-dette-sp%C3%B8rsm%C3%A5let/#findComment-606822 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.