Gå til innhold

Bruk av Cyclogest 400

Anbefalte innlegg

Gjest forsatt litt bekymret gravid

Jeg er 38 år og er blitt gravid under nedregulering med Suprecur. Jeg hadde en MA i uke 9 for tre måneder siden. Tusen takk for svar for noen dager siden om bruk av suprecur ved graviditet. Jeg har et nytt spørsmål:

IVF-legen min har rådet meg til å bruke Cyclogest 400 som støttebehandling. Dvs. Jeg skal ta en stikkpille hver kveld fremover. Jeg er litt skeptisk til bruk av hormoner hvis en ikke "må". Jeg lurer på følgende:

Hva hjelper Cyclogest for - hvorfor tar man det ?

Er det noen bivirkninger ved å bruke dette ?

Er det vanlig å bruke Cyclogest for kvinner som er gravide "ved egen hjelp" ( ikke IVF) ?

På forhånd takk for svar.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/104676-bruk-av-cyclogest-400/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Det er vanlig å gi tillegg med et progesteronlignende preparat som Cyclogest for å redusere risko for abort(jeg kjenner dog ikke det preparatet, men IVF leger er meget oppdatert på det området og velger det som er anerkjent).

Man bruker ikke hormoner som kan skade fosteret. Det er ingen bivirkninger for deg.

I meget sjeldne tilfeller kan det være aktuelt å gi slik tilskudd ved andre graviditeter, men bare ved IVF er det rutine.

Jeg synes du skal følge rådet fra dine IVF-leger. De er i like høy grad som dere interessert i å legge forholdene best tilrette for et velykket resultat. Man er som sagt i IVF-miljøene meget godt informert om det som er beste metode.

Ble du klokere av mitt svar? ellers spør igjen (uten at du da behøver å betale).

vennlig hilsen Mette H Moen (som forsatt ønsker lykke til)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/104676-bruk-av-cyclogest-400/#findComment-608505
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...