Gjest forsatt litt bekymret gravid Skrevet 12. mai 2003 Del Skrevet 12. mai 2003 Jeg er 38 år og er blitt gravid under nedregulering med Suprecur. Jeg hadde en MA i uke 9 for tre måneder siden. Tusen takk for svar for noen dager siden om bruk av suprecur ved graviditet. Jeg har et nytt spørsmål: IVF-legen min har rådet meg til å bruke Cyclogest 400 som støttebehandling. Dvs. Jeg skal ta en stikkpille hver kveld fremover. Jeg er litt skeptisk til bruk av hormoner hvis en ikke "må". Jeg lurer på følgende: Hva hjelper Cyclogest for - hvorfor tar man det ? Er det noen bivirkninger ved å bruke dette ? Er det vanlig å bruke Cyclogest for kvinner som er gravide "ved egen hjelp" ( ikke IVF) ? På forhånd takk for svar. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/104676-bruk-av-cyclogest-400/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 13. mai 2003 Del Skrevet 13. mai 2003 Det er vanlig å gi tillegg med et progesteronlignende preparat som Cyclogest for å redusere risko for abort(jeg kjenner dog ikke det preparatet, men IVF leger er meget oppdatert på det området og velger det som er anerkjent). Man bruker ikke hormoner som kan skade fosteret. Det er ingen bivirkninger for deg. I meget sjeldne tilfeller kan det være aktuelt å gi slik tilskudd ved andre graviditeter, men bare ved IVF er det rutine. Jeg synes du skal følge rådet fra dine IVF-leger. De er i like høy grad som dere interessert i å legge forholdene best tilrette for et velykket resultat. Man er som sagt i IVF-miljøene meget godt informert om det som er beste metode. Ble du klokere av mitt svar? ellers spør igjen (uten at du da behøver å betale). vennlig hilsen Mette H Moen (som forsatt ønsker lykke til) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/104676-bruk-av-cyclogest-400/#findComment-608505 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.