Gjest desillusjonert? Skrevet 14. mai 2003 Del Skrevet 14. mai 2003 Selvsagt skal alle få lov å definere dette selv, men mange problemer kunne vært unngått dersom kvinner hadde skilt bedre på samliv og sex. På lik linje med at problemene kunne vært unngått dersom menn knyttet det tettere sammen. Men sex er jo bl.a. ment for å føre en sammen, slik at en "glemmer" problemene, i alle fall for en kort stund. Ja, her er det tydelig du ser fra en manns perspektiv. Hvordan vil du vi skal skille mer mellom sex og forhold, da? Jeg har fått forslag om å fiffe meg opp og gi mer av meg selv for at mannen skal ha det bedre - men ennå ikke hørt at noen har foreslått at mannen skal se på meg mens han snakker, ta oppvasken sammen med meg, slå av en spøk eller gi meg en deilig massasje _uten_ å forvente en seksuell avslutning av den - for å gi _meg_ noe i forholdet! Hvorfor er det bare vi som skal gjøre ditt og datt for å få forhold til å fungere? Og er det så mye forlangt at man er sammen om andre ting enn sex for at BEGGE parter i forholdet skal kunne nyte HELE forholdet/samlivet? Jeg våger påstå at det er mitt seksuelle behov å ha samtale, å kunne si nei uten å risikere utroskap, å kunne ha min frihet, også - og mye mer i forholdet. _Samliv_ er et seksuelt behov hos meg! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/104743-er-alle-menn-utro/page/3/#findComment-609305 Del på andre sider Flere delingsvalg…
henny Skrevet 14. mai 2003 Del Skrevet 14. mai 2003 NEI!! Og selvsagt skal du ikke finne en mann som krever slikt av deg. Jeg forlot min mann for et år siden. Vi kranglet omtrent hver dag, og det verste var at uansett hvor dårlig stemning det var mellom oss så ville han likevel ha sex!? Jeg mener at hvis jeg skal ha lyst på sex skal stemingen være bra, og han skal omtrent romantisere meg litt og gjøre at jeg føler meg klar for det. Så jeg forlot han. Han var en typisk teller: Nå er det fem dager siden vi hadde sex! Nå har det gått to uker altså! Hallo??? Finnes det noe mer AVTENNENDE enn det? Jeg hadde sex med han mange ganger hvor jeg KUN gjorde det fordi han ville, og lå og gråt noen ganger mens han holdt på. At jeg holdt ut!!! Jeg har nå funnet en helt fantastisk mann, det er så jeg må klype meg i armen av og til. Han krever ALDRI sex. Han vet hvordan jeg hadde det med exen og sier at han aldri forventer seg noe som helst. Men at han liker å ta på meg, og se på meg, og gi meg et kyss og så bare la det være med det. Han sier daglig at jeg er så fin, at han er glad i meg, han SER meg, og han kysser meg ikke bare de dagene han evt. skulle ønske seg sex slik exen gjorde. Jeg var sammen med en umoden drittunge i fem lange år, og kastet bort så utrolig mye energi på å få han til å forstå hvordan jeg fungerte. Han jeg er med nå skjønte det fra dag 1 omtrent. Så ikke fortvil - let videre - han som godtar deg akkurat slik du er, og synes du er nydelig akkurat sånn, og aldri krever noe som helst sexuellt av deg - er der ute et sted. Lykke til! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/104743-er-alle-menn-utro/page/3/#findComment-609502 Del på andre sider Flere delingsvalg…
petter smart Skrevet 14. mai 2003 Del Skrevet 14. mai 2003 NEI!! Og selvsagt skal du ikke finne en mann som krever slikt av deg. Jeg forlot min mann for et år siden. Vi kranglet omtrent hver dag, og det verste var at uansett hvor dårlig stemning det var mellom oss så ville han likevel ha sex!? Jeg mener at hvis jeg skal ha lyst på sex skal stemingen være bra, og han skal omtrent romantisere meg litt og gjøre at jeg føler meg klar for det. Så jeg forlot han. Han var en typisk teller: Nå er det fem dager siden vi hadde sex! Nå har det gått to uker altså! Hallo??? Finnes det noe mer AVTENNENDE enn det? Jeg hadde sex med han mange ganger hvor jeg KUN gjorde det fordi han ville, og lå og gråt noen ganger mens han holdt på. At jeg holdt ut!!! Jeg har nå funnet en helt fantastisk mann, det er så jeg må klype meg i armen av og til. Han krever ALDRI sex. Han vet hvordan jeg hadde det med exen og sier at han aldri forventer seg noe som helst. Men at han liker å ta på meg, og se på meg, og gi meg et kyss og så bare la det være med det. Han sier daglig at jeg er så fin, at han er glad i meg, han SER meg, og han kysser meg ikke bare de dagene han evt. skulle ønske seg sex slik exen gjorde. Jeg var sammen med en umoden drittunge i fem lange år, og kastet bort så utrolig mye energi på å få han til å forstå hvordan jeg fungerte. Han jeg er med nå skjønte det fra dag 1 omtrent. Så ikke fortvil - let videre - han som godtar deg akkurat slik du er, og synes du er nydelig akkurat sånn, og aldri krever noe som helst sexuellt av deg - er der ute et sted. Lykke til! Poenget er jo at menn og kvinner er forskjellige. Du krever romantikk osv. for å kunne ha sex. Det er jo også et krav. Er det noe bedre enn at han krever sex? Og menn er som kvinner (med omvendt fortegn). Vi trenger sex for å være romantiske osv. Hvorfor skal mannen alltid være den som tar det første skrittet? Din ex ønsket sex fordi det ville gjøre forholdet bedre for han. Du sier din nye mann ikke krever sex, men har dere ofte sex? Dersom dere har det har han jo ingen grunn til å kreve noe som helst. Prøv å nekt ham sex over lengre tid og se om han er like forståelsesfull. Ikke misforstå meg, slik jeg forstår det var din exmann en drittsekk som kun ga for å få noe igjen, som ikke ga noe kun for å glede deg. Det er mer prinsippene jeg prøver å få fram her. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/104743-er-alle-menn-utro/page/3/#findComment-609609 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest desillusjonert? Skrevet 14. mai 2003 Del Skrevet 14. mai 2003 NEI!! Og selvsagt skal du ikke finne en mann som krever slikt av deg. Jeg forlot min mann for et år siden. Vi kranglet omtrent hver dag, og det verste var at uansett hvor dårlig stemning det var mellom oss så ville han likevel ha sex!? Jeg mener at hvis jeg skal ha lyst på sex skal stemingen være bra, og han skal omtrent romantisere meg litt og gjøre at jeg føler meg klar for det. Så jeg forlot han. Han var en typisk teller: Nå er det fem dager siden vi hadde sex! Nå har det gått to uker altså! Hallo??? Finnes det noe mer AVTENNENDE enn det? Jeg hadde sex med han mange ganger hvor jeg KUN gjorde det fordi han ville, og lå og gråt noen ganger mens han holdt på. At jeg holdt ut!!! Jeg har nå funnet en helt fantastisk mann, det er så jeg må klype meg i armen av og til. Han krever ALDRI sex. Han vet hvordan jeg hadde det med exen og sier at han aldri forventer seg noe som helst. Men at han liker å ta på meg, og se på meg, og gi meg et kyss og så bare la det være med det. Han sier daglig at jeg er så fin, at han er glad i meg, han SER meg, og han kysser meg ikke bare de dagene han evt. skulle ønske seg sex slik exen gjorde. Jeg var sammen med en umoden drittunge i fem lange år, og kastet bort så utrolig mye energi på å få han til å forstå hvordan jeg fungerte. Han jeg er med nå skjønte det fra dag 1 omtrent. Så ikke fortvil - let videre - han som godtar deg akkurat slik du er, og synes du er nydelig akkurat sånn, og aldri krever noe som helst sexuellt av deg - er der ute et sted. Lykke til! Deilig å få lese noe slikt!! Så det går altså an! Takk for svaret ditt! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/104743-er-alle-menn-utro/page/3/#findComment-609696 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest desillusjonert? Skrevet 14. mai 2003 Del Skrevet 14. mai 2003 Poenget er jo at menn og kvinner er forskjellige. Du krever romantikk osv. for å kunne ha sex. Det er jo også et krav. Er det noe bedre enn at han krever sex? Og menn er som kvinner (med omvendt fortegn). Vi trenger sex for å være romantiske osv. Hvorfor skal mannen alltid være den som tar det første skrittet? Din ex ønsket sex fordi det ville gjøre forholdet bedre for han. Du sier din nye mann ikke krever sex, men har dere ofte sex? Dersom dere har det har han jo ingen grunn til å kreve noe som helst. Prøv å nekt ham sex over lengre tid og se om han er like forståelsesfull. Ikke misforstå meg, slik jeg forstår det var din exmann en drittsekk som kun ga for å få noe igjen, som ikke ga noe kun for å glede deg. Det er mer prinsippene jeg prøver å få fram her. 1) Jeg har aldri krevd romantikk for å ha sex, det er noe du tror jeg har sagt. Jeg liker faktisk ikke romantikk. Men jeg vil gjerne være sammen med et menneske og gjøre andre ting enn bare sex sammen og ellers leve to separate liv side om side, for å si det slik. Der jeg ikke blir hørt, sett, er uvesentlig, unntatt i senga. På hans, ikke mitt initiativ. 2) Dersom jeg skal ha sex med en kar fordi han vil ha det, og jeg vil- da tror jeg faktisk jeg foretrekker å få betalt for det, gitt! Hvordan kan du kalle det å ha behov for - du kaller det romantikk - et krav. Hva med forspill? Er det også et krav? Eller er det faktisk slik min kvinnelige seksualitet ytrer seg? Hvordan kan du mene jeg skal ha sex med en mann bare fordi vi bor under samme tak, enten jeg vil det eller ei, men fordi _han_ vil? Det er sagt at kvinner må ha en grunn for å ha sex, mens menn bare behøver en seng (og i våre dager ikke det engang) Til slutt vil jeg legge til at jeg ikke har noen venn. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/104743-er-alle-menn-utro/page/3/#findComment-609826 Del på andre sider Flere delingsvalg…
A-1000 Skrevet 15. mai 2003 Del Skrevet 15. mai 2003 Hei! Jeg har en mistanke om at det å være utro fordeler seg ganske likt på kvinner og menn. Min erfaring er at kvinner er like ofte utro som menn. For meg er det å være utro utenkelig. Hvorfor kan man ikke gjøre opp med den partneren man har før man tenker på noe annet? Gjør det slutt, og tenk deretter på å finne noen andre. Dette med å ikke få sex "nok" tror jeg også fordeler seg likt på både menn og kvinner. Jeg vet om kvinner som ikke får "nok" sex og jeg vet om menn som ikke får "nok" sex. Jeg hadde en gang en forhold til ei jente som aldri ville ha sex. Det gikk over et år uten at vi hadde sex. Selvfølgelig skjønte jeg at noe var galt, men det hjalp ikke å snakke om det. Ikke sex på et helt år dekket i hvert fall ikke mine behov. Jeg orket til slutt ikke lenger å ta initiativet, og håpet jo på at det var noe som kom til å endre seg etter hvert. Det endret seg ikke, og forholdet tok slutt. Det viste seg at hun hadde vært utro med en annen mann. I dag er jeg sammen med ei helt utrolig kvinne. Hun har omtrent det samme behovet som jeg har når det gjelder sex. Kanskje større behov også faktisk. Av og til er hun sliten om kveldene, og orker ikke sex, og andre ganger er det jeg som er sliten om kveldene og ikke orker. Slik er det bare og det må man akseptere. Men et forhold uten sex hadde jeg ikke orket, og det vet jeg at det er mange kvinner som ikke hadde orket også. Du sier selv at du ikke er perfekt og at du ikke ser spesielt sexy ut. Hvordan vet du det? Jeg synest det er mest sexy med kvinner som har bein i nesa, er selvsikre og har et avslappet forhold til egen kropp. Hvis man selv føler at kroppen er for stor og u-sexy, så er det mulig å gjøre noe med det. Man kan endre kostholdet og begynne med trening. Feks en gåtur hver dag. Etter hvert vil man få mer overskudd og føle seg mer attraktiv. Vel... dette ble mye. En ting jeg synes er viktig i et forhold er likestilling og jevn arbeidsfordeling. Arbeidsoppgaver i hjemmet må fordeles. Her i huset deler vi på arbeidet. Klesvask, oppvask, vask, lage mat osv. osv. Alt deles 50%, og da er den ingen som har noen grunn til å klage. Lykke til med jakten på en mann som ikke er utro! De finnes! Det finnes også kvinner som ikke er utro. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/104743-er-alle-menn-utro/page/3/#findComment-610046 Del på andre sider Flere delingsvalg…
petter smart Skrevet 15. mai 2003 Del Skrevet 15. mai 2003 Du spør om jeg ikke kan gi mer av meg selv - det er akkurat der det grøsser i meg - si meg, du som er mann - hva _g i r_ menn av seg selv til henne for å gjøre forholdet bedre? De vil ha mer sex, de jobber mer, de kjøper ting, og synes de gir mye, kanskje - men hva _g i r_ de av _s e g_ _s e l v_? Som kvinner flest har jeg gitt og gitt og gitt - og jeg må si at jeg har forstrukket meg. En venn sa engang at om begge parter ga 51 % hver - ikke mer, ikke 80% eller 60%- men bare 1% mer - ville de få se verden fra den andres perspektiv og likevel ikke oppgi seg selv. I alle forhold jeg har vært i, har jeg nok gitt mye mer enn 1%...mye mer. Kanskje uten å bli bedt om det - kanskje - men kvinner gir faktisk _m y e_ av seg selv når de har sex med en mann - det heter jo å gi seg hen - det skulle bli nesten 100%,det...? Mens det nesten kjennes som om han _t a r_ 100%... Er jeg veldig gammeldags i å oppleve det slik, kanskje? Står forresten menn foran speilet og pynter seg for at kvinnen ikke skal forlate ham? Han står nok der for å få fatt på damer - men _e t t e r_ at han har fått fast dame - gjør han noe ekstra da? For _h e n n e s_ skyld, mener jeg? Nå tar jeg ikke bare utgangspunkt i de forholdene jeg har erfaring fra - men rent generelt - tror jeg. Hva er det du gir av deg selv? Som en mann er interessert i. Mener du at du gir av deg selv når du har sex med en mann? Gir ikke han like mye da? Mange menn er ikke like nøye med hygiene og pynter seg sjeldnere opp når de er i et forhold, men det gjelder i like stor grad kvinner. Du ville jo ikke kle deg sexy for han. Tror de fleste opplever at de gir mer enn 50 % i et forhold. på lik linje med at de aller fleste definerer seg som over gjennomsnittet på de fleste områder. Men slik kan det nødvendigvis ikke være. Personlig gir jeg støtte, en armkrok, sex, deler oppgavene hjemme, penger og materielle ting, romantikk, oppmerksomhet, koselige kommentarer og sikkert masse mer. Men det bør du heller spørre min samboer om. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/104743-er-alle-menn-utro/page/3/#findComment-610085 Del på andre sider Flere delingsvalg…
petter smart Skrevet 15. mai 2003 Del Skrevet 15. mai 2003 Hør på ordbruken: Om en kvinne ikke vil ha sex, er det da for å _"nekte ham"_sex, eller er det fordi hun ikke _vil_ ha sex, rett og slett? Menn vil kanskje alltid ha sex, de - og ville aldri "nekte" en kvinne det om hun spør? Kanskje _det_ er årsaken til utroskap, dere - at menn aldri er så sjofle at de nekter noen sex? (smil) Om en mann ikke vil være romantisk og omtenksom, er det for å nekte kvinnen dette eller er det fordi forholdet er så dårlig at han ikke orker eller har lyst til dette? Vi nekter sjelden sex, vi er greie sånn. Menn vi er nok mer avhengig av sex enn dere. Er forholdet dårlig får dere mindre lyst/behov for sex, vi får gjerne større behov. Og dersom en ikke har sex lenger bør det ikke komme som noen stor overraskelse om den andre er utro. Dette gjelder selvsagt begge kjønn. Like mange kvinner som menn er utro. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/104743-er-alle-menn-utro/page/3/#findComment-610089 Del på andre sider Flere delingsvalg…
petter smart Skrevet 15. mai 2003 Del Skrevet 15. mai 2003 Ja, her er det tydelig du ser fra en manns perspektiv. Hvordan vil du vi skal skille mer mellom sex og forhold, da? Jeg har fått forslag om å fiffe meg opp og gi mer av meg selv for at mannen skal ha det bedre - men ennå ikke hørt at noen har foreslått at mannen skal se på meg mens han snakker, ta oppvasken sammen med meg, slå av en spøk eller gi meg en deilig massasje _uten_ å forvente en seksuell avslutning av den - for å gi _meg_ noe i forholdet! Hvorfor er det bare vi som skal gjøre ditt og datt for å få forhold til å fungere? Og er det så mye forlangt at man er sammen om andre ting enn sex for at BEGGE parter i forholdet skal kunne nyte HELE forholdet/samlivet? Jeg våger påstå at det er mitt seksuelle behov å ha samtale, å kunne si nei uten å risikere utroskap, å kunne ha min frihet, også - og mye mer i forholdet. _Samliv_ er et seksuelt behov hos meg! Klart jeg ser det fra en manns perspektiv, jeg er jo mann selv :-) Du krever hele tiden at menn skal forstå deg og akseptere dine behov og ønsker, men gjør du det samme tilbake? Du krever jo oppmerksomhet, romantikk, hjelpsomhet osv for å få lyst på sex. Men hva med at mannen ønsker sex for å kunne gi disse tingene? Hvorfor skal han ta hensyn til deg når du ikke tar hensyn til han. Klart en mann skal hjelpe til med oppvasken, se på deg når han snakker til deg, gi deg massasje osv uten å forvente noe igjen for det. Men dersom han ikke får sex har han gjerne ikke noe overskudd eller lyst til å gjøre disse tingene. Hvorfor skal dine behov oppfylles for å ville ha sex, men ikke hans for å ville disse andre tingene? Samliv er ditt behov, sex hans (veldig forenklet). Du krever dine behov oppfyllt, men oppfyller ikke hans. Å si nei en gang, eller nå og da skal ikke føre til utroskap. Men dersom dere ikke har sex over lengre tid øker sannsynligheten for utroskap. Det bør ikke komme som en bombe. Problemet er hvem som skal begynne dersom forholdet skranter. Begge krever sine behov oppfyllt, men oppfyller ikke den andres. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/104743-er-alle-menn-utro/page/3/#findComment-610096 Del på andre sider Flere delingsvalg…
petter smart Skrevet 15. mai 2003 Del Skrevet 15. mai 2003 1) Jeg har aldri krevd romantikk for å ha sex, det er noe du tror jeg har sagt. Jeg liker faktisk ikke romantikk. Men jeg vil gjerne være sammen med et menneske og gjøre andre ting enn bare sex sammen og ellers leve to separate liv side om side, for å si det slik. Der jeg ikke blir hørt, sett, er uvesentlig, unntatt i senga. På hans, ikke mitt initiativ. 2) Dersom jeg skal ha sex med en kar fordi han vil ha det, og jeg vil- da tror jeg faktisk jeg foretrekker å få betalt for det, gitt! Hvordan kan du kalle det å ha behov for - du kaller det romantikk - et krav. Hva med forspill? Er det også et krav? Eller er det faktisk slik min kvinnelige seksualitet ytrer seg? Hvordan kan du mene jeg skal ha sex med en mann bare fordi vi bor under samme tak, enten jeg vil det eller ei, men fordi _han_ vil? Det er sagt at kvinner må ha en grunn for å ha sex, mens menn bare behøver en seng (og i våre dager ikke det engang) Til slutt vil jeg legge til at jeg ikke har noen venn. Under betegnelser romantikk legger jeg både direkte romantiske ting (som blomster o.l.), men også å hjelpe til, pynte seg opp for, ekstra oppmerksomhet osv. Dersom dere lever i samme hus uten å ha reell kontakt, unntatt sex, er det noe galt. Du ønsker romantikk og forspill. Du "krever" dette for å ha lyst på sex. Men hva med hans krav? Teller ikke de? Hva med hans mannlige seksualitet. Jeg er lei av at kvinner alltid skal definere samliv og sex. Deres måte å gjøre ting på er den rette, mannens er feil og han må endre seg for å tilfredsstille dere. Dersom en mann ønsker en kjappis tar han ikke hensyn til dere. Han gjør det feil. Men dersom dere ønsker lange forspill skal han ta hensyn til dette. Ellers gjør han feil igjen. Hva med å ta hensyn til hans ønsker. Du trenger ikke ha sex med noen som helst, det er helt frivillig. Men nekter du mannen din sex er det rart om han er utro og at forholdet vil skrante. Dette vil også medføre at han blir i dårligere humør og ikke har overskudd til de tingene du ønsker av han. Er det ikke god nok grunn at du er glad i mannen? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/104743-er-alle-menn-utro/page/3/#findComment-610106 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest desillusjonert? Skrevet 15. mai 2003 Del Skrevet 15. mai 2003 Under betegnelser romantikk legger jeg både direkte romantiske ting (som blomster o.l.), men også å hjelpe til, pynte seg opp for, ekstra oppmerksomhet osv. Dersom dere lever i samme hus uten å ha reell kontakt, unntatt sex, er det noe galt. Du ønsker romantikk og forspill. Du "krever" dette for å ha lyst på sex. Men hva med hans krav? Teller ikke de? Hva med hans mannlige seksualitet. Jeg er lei av at kvinner alltid skal definere samliv og sex. Deres måte å gjøre ting på er den rette, mannens er feil og han må endre seg for å tilfredsstille dere. Dersom en mann ønsker en kjappis tar han ikke hensyn til dere. Han gjør det feil. Men dersom dere ønsker lange forspill skal han ta hensyn til dette. Ellers gjør han feil igjen. Hva med å ta hensyn til hans ønsker. Du trenger ikke ha sex med noen som helst, det er helt frivillig. Men nekter du mannen din sex er det rart om han er utro og at forholdet vil skrante. Dette vil også medføre at han blir i dårligere humør og ikke har overskudd til de tingene du ønsker av han. Er det ikke god nok grunn at du er glad i mannen? Jeg synes diskusjonen vår er et typisk eksempel på at menn og kvinner snakker forbi hverandre, og det synes jeg er interessant å merke meg. For det første, jeg har _ikke_ nektet min mann sex - likevel var han utro. Jeg liker _ikke_ romantikk, likevel gjentar du igjen og igjen at det er det jeg krever for å ha sex med ham. Jeg har ikke engang en samboer - men det går du ut fra i dine svar til meg. Dette synes jeg er interessant! Hører du hva jeg sier? Hører jeg hva du sier? Hvorfor sitter vi her og snakker forbi hverandre - og hvor typisk er det i forhold mellom mann og kvinne at nettopp det skjer - jeg bare spør! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/104743-er-alle-menn-utro/page/3/#findComment-610156 Del på andre sider Flere delingsvalg…
petter smart Skrevet 15. mai 2003 Del Skrevet 15. mai 2003 Jeg synes diskusjonen vår er et typisk eksempel på at menn og kvinner snakker forbi hverandre, og det synes jeg er interessant å merke meg. For det første, jeg har _ikke_ nektet min mann sex - likevel var han utro. Jeg liker _ikke_ romantikk, likevel gjentar du igjen og igjen at det er det jeg krever for å ha sex med ham. Jeg har ikke engang en samboer - men det går du ut fra i dine svar til meg. Dette synes jeg er interessant! Hører du hva jeg sier? Hører jeg hva du sier? Hvorfor sitter vi her og snakker forbi hverandre - og hvor typisk er det i forhold mellom mann og kvinne at nettopp det skjer - jeg bare spør! Som sagt bruker jeg ordet romantikk veldig løst her, men du kan jo fortelle meg nøyaktig hva som skal til for at du ønsker sex med en mann? Mine svar var myntet på forholdet ditt med din exmann. Burde kanskje vært flinkere til å bruke fortid og ikke nåtid. Men vi snakker nok forbi hverandre på enkelte områder. Problemet er at menn og kvinner er ulike. Vi krever ulike ting for å trives i et forhold. Når forholdet da ikke er bra blir det store spørsmålet hvem som skal ta iniativet til å gjøre noe med det. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/104743-er-alle-menn-utro/page/3/#findComment-610170 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest desillusjonert? Skrevet 15. mai 2003 Del Skrevet 15. mai 2003 Som sagt bruker jeg ordet romantikk veldig løst her, men du kan jo fortelle meg nøyaktig hva som skal til for at du ønsker sex med en mann? Mine svar var myntet på forholdet ditt med din exmann. Burde kanskje vært flinkere til å bruke fortid og ikke nåtid. Men vi snakker nok forbi hverandre på enkelte områder. Problemet er at menn og kvinner er ulike. Vi krever ulike ting for å trives i et forhold. Når forholdet da ikke er bra blir det store spørsmålet hvem som skal ta iniativet til å gjøre noe med det. Ja, og det er jo min oppfatning at mange kvinner gir mye, da... Bare at menn ikke oppdager det så lett? Vi burde bli bedre til å fortelle hverandre hva vi gir, kan du si. Og hva vi trenger. Visst er menn og kvinner forskjellige. Derfor må vi slutte å snakke til hverandre og om hverandre som om vi er like! Våger likevel den påstand at det framdeles er kvinnen som er den svakeste eller tapende part i de fleste sammenhenger - og det bygger jeg ikke minst på meningene omkring sex - vet egentlig menn flest hvor mye kvinner legger i det? Hvor stor del det er av hele henne og hele forholdet? Vi kvinner skal pynte oss opp og gi og være søte og...møtes på halvveien. Når skal menn møte oss der? Hvordan møter menn oss der, er kanskje riktigere å spørre, siden du mener at dere gir mye - for jeg klarer liksom ikke helt å oppfatte hva det er menn gir for å møtes på halvveien i forhold til kvinner. Kan du si meg litt om det? Takk! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/104743-er-alle-menn-utro/page/3/#findComment-610180 Del på andre sider Flere delingsvalg…
petter smart Skrevet 15. mai 2003 Del Skrevet 15. mai 2003 Ja, og det er jo min oppfatning at mange kvinner gir mye, da... Bare at menn ikke oppdager det så lett? Vi burde bli bedre til å fortelle hverandre hva vi gir, kan du si. Og hva vi trenger. Visst er menn og kvinner forskjellige. Derfor må vi slutte å snakke til hverandre og om hverandre som om vi er like! Våger likevel den påstand at det framdeles er kvinnen som er den svakeste eller tapende part i de fleste sammenhenger - og det bygger jeg ikke minst på meningene omkring sex - vet egentlig menn flest hvor mye kvinner legger i det? Hvor stor del det er av hele henne og hele forholdet? Vi kvinner skal pynte oss opp og gi og være søte og...møtes på halvveien. Når skal menn møte oss der? Hvordan møter menn oss der, er kanskje riktigere å spørre, siden du mener at dere gir mye - for jeg klarer liksom ikke helt å oppfatte hva det er menn gir for å møtes på halvveien i forhold til kvinner. Kan du si meg litt om det? Takk! Og det er min oppfatning at menn gir veldig mye uten at kvinner oppdager det.... Kvinner definerer som oftest hva som er riktig og feil i et samliv. Menn retter seg i stor grad etter dette. Vi er ikke så kravstore. Men en av tingene vi "krever" er sex. Spesielt kvinner bør bli flinkere til å si hva de ønsker, hva de trenger og si fra hvis de ikke får det. Si fra i klartekst, ikke komme med masse rare hint ingen menn forstår. Hvordan definerer du kvinnen som den svake og tapende part? Føler du at samlivet er en kamp der noen må vinne og noen tape? Det er et dårlig utgangspunkt for å lykkes. Dere setter jo mange krav til oss menn også. Vi skal vaske når dere mener det er skittent, rydde når dere mener det er rotete, være romantiske når dere ønsker det, vise oppmerksomhet når dere vil ha det, pynte oss slik dere vil ha oss, ha sex slik dere ønsker det osv. Jeg klarer ikke å oppfatte hva kvinner gjør for å møtes på halvveien. Hva gjør du? Du definerer å gi mye ut fra ditt ståsted som kvinne, men aner du noe om hva menn ønsker eller hva menn yter (mye menn gjør er for å glede sin kvinne)? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/104743-er-alle-menn-utro/page/3/#findComment-610192 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wulfi Skrevet 15. mai 2003 Del Skrevet 15. mai 2003 Bare for å svare på overskriften din: JA ! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/104743-er-alle-menn-utro/page/3/#findComment-610199 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest studena Skrevet 15. mai 2003 Del Skrevet 15. mai 2003 Og det er min oppfatning at menn gir veldig mye uten at kvinner oppdager det.... Kvinner definerer som oftest hva som er riktig og feil i et samliv. Menn retter seg i stor grad etter dette. Vi er ikke så kravstore. Men en av tingene vi "krever" er sex. Spesielt kvinner bør bli flinkere til å si hva de ønsker, hva de trenger og si fra hvis de ikke får det. Si fra i klartekst, ikke komme med masse rare hint ingen menn forstår. Hvordan definerer du kvinnen som den svake og tapende part? Føler du at samlivet er en kamp der noen må vinne og noen tape? Det er et dårlig utgangspunkt for å lykkes. Dere setter jo mange krav til oss menn også. Vi skal vaske når dere mener det er skittent, rydde når dere mener det er rotete, være romantiske når dere ønsker det, vise oppmerksomhet når dere vil ha det, pynte oss slik dere vil ha oss, ha sex slik dere ønsker det osv. Jeg klarer ikke å oppfatte hva kvinner gjør for å møtes på halvveien. Hva gjør du? Du definerer å gi mye ut fra ditt ståsted som kvinne, men aner du noe om hva menn ønsker eller hva menn yter (mye menn gjør er for å glede sin kvinne)? Re: Er alle menn utro? Og det er min oppfatning at menn gir veldig mye uten at kvinner oppdager det.... Kvinner definerer som oftest hva som er riktig og feil i et samliv. Menn retter seg i stor grad etter dette. Vi er ikke så kravstore. Men en av tingene vi "krever" er sex. Spesielt kvinner bør bli flinkere til å si hva de ønsker, hva de trenger og si fra hvis de ikke får det. Si fra i klartekst, ikke komme med masse rare hint ingen menn forstår. Hvordan definerer du kvinnen som den svake og tapende part? Føler du at samlivet er en kamp der noen må vinne og noen tape? Det er et dårlig utgangspunkt for å lykkes. Dere setter jo mange krav til oss menn også. Vi skal vaske når dere mener det er skittent, rydde når dere mener det er rotete, være romantiske når dere ønsker det, vise oppmerksomhet når dere vil ha det, pynte oss slik dere vil ha oss, ha sex slik dere ønsker det osv. Jeg klarer ikke å oppfatte hva kvinner gjør for å møtes på halvveien. Hva gjør du? Du definerer å gi mye ut fra ditt ståsted som kvinne, men aner du noe om hva menn ønsker eller hva menn yter (mye menn gjør er for å glede sin kvinne)? - petter smart For meg er samarbeid og det å gjøre hyggelige og mindre hyggelige ting og oppgaver sammen, en del av mitt seksuelle behov! Trygghet i forholdet er også endel av mitt seksuelle behov. Det menn tenker på når de ber oss kvinner si hva vi vil, er om vi vil kysses slik eller koses sånn og hvor og hvordan det skal gjøres i senga - eller gjerne hvor som helst bla, bla, bla. Skal si deg det, jeg, at menn forstår ikke kvinnelig seksualitet. Men vi møter dere på halvveien, har sex etter krangler, har sex når dere vil selv om vi er slitne, vi napper ut hår både her og der for at dere liker det ( noen av oss liker det også, men slett ikke alle, men vi gjør det likevel), vi pynter oss og vi - ta en sånn ting som blåsing i øret, noe alle menn ser ut til å gjøre og tro at vi liker - spørreundersøkelser viser at langt de fleste kvinner slett ikke liker det. Det er å gi gubben det han vil ha, møte på halvveien, er det ikke det, da? Eller lyve om hvor godt det er, hvor flink han er, hvor stor den er, i hvert fall stor nok osv. osv. osv. - og gå med på sex i åresvis i håp om at kanskje han skal få tid til det vi helst vil en gang, også. Du må da bli veldig usikker av å oppdage hvor mye vi kvinner later som for at dere skal føle dere vel? Og hvor mye vi _ikke_ får - og likevel blir værende i et forhold. Er det å gi i et forhold? Eller er det å føre hverandre bak lyset? Hva mener du om det? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/104743-er-alle-menn-utro/page/3/#findComment-610213 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wulfi Skrevet 15. mai 2003 Del Skrevet 15. mai 2003 Re: Er alle menn utro? Og det er min oppfatning at menn gir veldig mye uten at kvinner oppdager det.... Kvinner definerer som oftest hva som er riktig og feil i et samliv. Menn retter seg i stor grad etter dette. Vi er ikke så kravstore. Men en av tingene vi "krever" er sex. Spesielt kvinner bør bli flinkere til å si hva de ønsker, hva de trenger og si fra hvis de ikke får det. Si fra i klartekst, ikke komme med masse rare hint ingen menn forstår. Hvordan definerer du kvinnen som den svake og tapende part? Føler du at samlivet er en kamp der noen må vinne og noen tape? Det er et dårlig utgangspunkt for å lykkes. Dere setter jo mange krav til oss menn også. Vi skal vaske når dere mener det er skittent, rydde når dere mener det er rotete, være romantiske når dere ønsker det, vise oppmerksomhet når dere vil ha det, pynte oss slik dere vil ha oss, ha sex slik dere ønsker det osv. Jeg klarer ikke å oppfatte hva kvinner gjør for å møtes på halvveien. Hva gjør du? Du definerer å gi mye ut fra ditt ståsted som kvinne, men aner du noe om hva menn ønsker eller hva menn yter (mye menn gjør er for å glede sin kvinne)? - petter smart For meg er samarbeid og det å gjøre hyggelige og mindre hyggelige ting og oppgaver sammen, en del av mitt seksuelle behov! Trygghet i forholdet er også endel av mitt seksuelle behov. Det menn tenker på når de ber oss kvinner si hva vi vil, er om vi vil kysses slik eller koses sånn og hvor og hvordan det skal gjøres i senga - eller gjerne hvor som helst bla, bla, bla. Skal si deg det, jeg, at menn forstår ikke kvinnelig seksualitet. Men vi møter dere på halvveien, har sex etter krangler, har sex når dere vil selv om vi er slitne, vi napper ut hår både her og der for at dere liker det ( noen av oss liker det også, men slett ikke alle, men vi gjør det likevel), vi pynter oss og vi - ta en sånn ting som blåsing i øret, noe alle menn ser ut til å gjøre og tro at vi liker - spørreundersøkelser viser at langt de fleste kvinner slett ikke liker det. Det er å gi gubben det han vil ha, møte på halvveien, er det ikke det, da? Eller lyve om hvor godt det er, hvor flink han er, hvor stor den er, i hvert fall stor nok osv. osv. osv. - og gå med på sex i åresvis i håp om at kanskje han skal få tid til det vi helst vil en gang, også. Du må da bli veldig usikker av å oppdage hvor mye vi kvinner later som for at dere skal føle dere vel? Og hvor mye vi _ikke_ får - og likevel blir værende i et forhold. Er det å gi i et forhold? Eller er det å føre hverandre bak lyset? Hva mener du om det? Amen 0:-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/104743-er-alle-menn-utro/page/3/#findComment-610219 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest desillusjonert? Skrevet 15. mai 2003 Del Skrevet 15. mai 2003 Og det er min oppfatning at menn gir veldig mye uten at kvinner oppdager det.... Kvinner definerer som oftest hva som er riktig og feil i et samliv. Menn retter seg i stor grad etter dette. Vi er ikke så kravstore. Men en av tingene vi "krever" er sex. Spesielt kvinner bør bli flinkere til å si hva de ønsker, hva de trenger og si fra hvis de ikke får det. Si fra i klartekst, ikke komme med masse rare hint ingen menn forstår. Hvordan definerer du kvinnen som den svake og tapende part? Føler du at samlivet er en kamp der noen må vinne og noen tape? Det er et dårlig utgangspunkt for å lykkes. Dere setter jo mange krav til oss menn også. Vi skal vaske når dere mener det er skittent, rydde når dere mener det er rotete, være romantiske når dere ønsker det, vise oppmerksomhet når dere vil ha det, pynte oss slik dere vil ha oss, ha sex slik dere ønsker det osv. Jeg klarer ikke å oppfatte hva kvinner gjør for å møtes på halvveien. Hva gjør du? Du definerer å gi mye ut fra ditt ståsted som kvinne, men aner du noe om hva menn ønsker eller hva menn yter (mye menn gjør er for å glede sin kvinne)? Kan du gi meg eksempler på hva en mann som du gjør for din kvinne? (Blir nysgjerrig, her) Du vil jeg skal være konkret med hva jeg vil en mann skal gjøre - han skal snakke med meg. Det er et seksuelt behov jeg har. Samtale, tid sammen. Og han skal vise at han trives i mitt selskap også med klærne på. Jeg vil være er _person_ for ham, han skal ville ønske mitt selskap uten snarlig belønning i form av sex. En mann som vil være sammen med meg også uten sex - det er aldeles uimotståelig! Men jeg vedder på at du stilte spørmålet/ønsket om at kvinner skal være konkrete slik som menn alltid gjør? Konkrete i senga. Mye er godt i senga, dersom forholdet ellers er godt - det meste er pyton i senga dersom forholdet ellers ikke er godt. Er det kvinner som definerer samliv, sier du? Det er i alle fall menn som definerer seksualitet. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/104743-er-alle-menn-utro/page/3/#findComment-610231 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest desillusjonert? Skrevet 15. mai 2003 Del Skrevet 15. mai 2003 Amen 0:-) Har sansen for dine kommentarer her - få ord - som sier alt! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/104743-er-alle-menn-utro/page/3/#findComment-610234 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Rusle Skrevet 15. mai 2003 Del Skrevet 15. mai 2003 Om alle menn er utro? Selvsagt ikke. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/104743-er-alle-menn-utro/page/3/#findComment-610273 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.