petter smart Skrevet 15. mai 2003 Del Skrevet 15. mai 2003 Re: Er alle menn utro? Og det er min oppfatning at menn gir veldig mye uten at kvinner oppdager det.... Kvinner definerer som oftest hva som er riktig og feil i et samliv. Menn retter seg i stor grad etter dette. Vi er ikke så kravstore. Men en av tingene vi "krever" er sex. Spesielt kvinner bør bli flinkere til å si hva de ønsker, hva de trenger og si fra hvis de ikke får det. Si fra i klartekst, ikke komme med masse rare hint ingen menn forstår. Hvordan definerer du kvinnen som den svake og tapende part? Føler du at samlivet er en kamp der noen må vinne og noen tape? Det er et dårlig utgangspunkt for å lykkes. Dere setter jo mange krav til oss menn også. Vi skal vaske når dere mener det er skittent, rydde når dere mener det er rotete, være romantiske når dere ønsker det, vise oppmerksomhet når dere vil ha det, pynte oss slik dere vil ha oss, ha sex slik dere ønsker det osv. Jeg klarer ikke å oppfatte hva kvinner gjør for å møtes på halvveien. Hva gjør du? Du definerer å gi mye ut fra ditt ståsted som kvinne, men aner du noe om hva menn ønsker eller hva menn yter (mye menn gjør er for å glede sin kvinne)? - petter smart For meg er samarbeid og det å gjøre hyggelige og mindre hyggelige ting og oppgaver sammen, en del av mitt seksuelle behov! Trygghet i forholdet er også endel av mitt seksuelle behov. Det menn tenker på når de ber oss kvinner si hva vi vil, er om vi vil kysses slik eller koses sånn og hvor og hvordan det skal gjøres i senga - eller gjerne hvor som helst bla, bla, bla. Skal si deg det, jeg, at menn forstår ikke kvinnelig seksualitet. Men vi møter dere på halvveien, har sex etter krangler, har sex når dere vil selv om vi er slitne, vi napper ut hår både her og der for at dere liker det ( noen av oss liker det også, men slett ikke alle, men vi gjør det likevel), vi pynter oss og vi - ta en sånn ting som blåsing i øret, noe alle menn ser ut til å gjøre og tro at vi liker - spørreundersøkelser viser at langt de fleste kvinner slett ikke liker det. Det er å gi gubben det han vil ha, møte på halvveien, er det ikke det, da? Eller lyve om hvor godt det er, hvor flink han er, hvor stor den er, i hvert fall stor nok osv. osv. osv. - og gå med på sex i åresvis i håp om at kanskje han skal få tid til det vi helst vil en gang, også. Du må da bli veldig usikker av å oppdage hvor mye vi kvinner later som for at dere skal føle dere vel? Og hvor mye vi _ikke_ får - og likevel blir værende i et forhold. Er det å gi i et forhold? Eller er det å føre hverandre bak lyset? Hva mener du om det? som du sier, slik er det for DEG. Men hvorfor skal mannen tilpasse seg dine behov og ønsker når du ikke er villig til å tilpasse deg hans? Vi forstår ikke dere, men dere forstår heller ikke oss. Møter dere oss på halvveien? Hvordan vet du det? Du forstår jo ikke vår side. Og møter ikke vi dere på halvveien? Vi hjelper til, lytter når dere snakker/klager (på oss eller andre), koser med dere, gjør romantiske ting, barberer oss (det er lite populært med stikkende skjegg) osv. Dersom du tror du gjør oss en tjeneste ved å lyve om at vi er god i senga tar du skammelig feil. Er sex noe du hater og kun har for å glede din mann? I så fall synes jeg synd på deg. Samlivet er ikke en kamp mellom kjønnene, der begge kjemper for det de ønsker uten å måtte gi noe tilbake. Synes synd på de menn som kommer i din vei. Selv har jeg en skikkelig kvinne som sier fra dersom det er noe hun ikke liker eller savner. Ellers kan jeg jo ikke vite hva hun savner. Du tuter menn full av falsk ros og sier alt er bra, mens du klager på at de ikke gjør nok for deg. Så ulogisk er det altså mulig å være. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/104743-er-alle-menn-utro/page/4/#findComment-610346 Del på andre sider Flere delingsvalg…
petter smart Skrevet 15. mai 2003 Del Skrevet 15. mai 2003 Kan du gi meg eksempler på hva en mann som du gjør for din kvinne? (Blir nysgjerrig, her) Du vil jeg skal være konkret med hva jeg vil en mann skal gjøre - han skal snakke med meg. Det er et seksuelt behov jeg har. Samtale, tid sammen. Og han skal vise at han trives i mitt selskap også med klærne på. Jeg vil være er _person_ for ham, han skal ville ønske mitt selskap uten snarlig belønning i form av sex. En mann som vil være sammen med meg også uten sex - det er aldeles uimotståelig! Men jeg vedder på at du stilte spørmålet/ønsket om at kvinner skal være konkrete slik som menn alltid gjør? Konkrete i senga. Mye er godt i senga, dersom forholdet ellers er godt - det meste er pyton i senga dersom forholdet ellers ikke er godt. Er det kvinner som definerer samliv, sier du? Det er i alle fall menn som definerer seksualitet. Dersom dine krav ikke går utover det du skriver her, må du ha møtt noen rare menn dersom de ikke klarer å oppfylle dem. Jeg ser det som naturlig å snakke sammen, sitte sammen - f.eks. i sofaen inntil hverandre og kjenne varmen fra hverandre, selvfølgelig uten at det må føre til sex. En mann som ønsker sex for å være med deg, snakke med deg osv. er ikke glad i deg, hadde han vært det hadde han satt pris på selskapet i seg selv. Det er kvinner som definerer hva som er rett og galt innen sex. Deres måte å gjøre ting på er riktig. En kjappis er feil og langt forspill er rett, fordi dere mener det. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/104743-er-alle-menn-utro/page/4/#findComment-610351 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest desillusjonert? Skrevet 15. mai 2003 Del Skrevet 15. mai 2003 Dersom dine krav ikke går utover det du skriver her, må du ha møtt noen rare menn dersom de ikke klarer å oppfylle dem. Jeg ser det som naturlig å snakke sammen, sitte sammen - f.eks. i sofaen inntil hverandre og kjenne varmen fra hverandre, selvfølgelig uten at det må føre til sex. En mann som ønsker sex for å være med deg, snakke med deg osv. er ikke glad i deg, hadde han vært det hadde han satt pris på selskapet i seg selv. Det er kvinner som definerer hva som er rett og galt innen sex. Deres måte å gjøre ting på er riktig. En kjappis er feil og langt forspill er rett, fordi dere mener det. Ærlig talt, alt til sin tid - en kjappis er bra og langt forspill er bra - personlig foretrekker jeg kanskje kjappisene - men det er jo sørgelig at du har vært sammen med damer som bestemmer så mye, da. (!?) Utgangspunktet for denne diskusjonen slik jeg ser den, er imidlertid at det er menn som bestemmer hva god sex er på sine maskuline premisser og så er utro dersom kvinnen har andre ønsker. Er det mindreverdskomplekser som gjør at menn ikke tåler høre at kvinnene vil ha noe annet enn dem? Føler menn seg som mindre menn,da? Jeg spør av ren uvitenhet her, altså. Prøver ikke fornærme noen, beklager om det skjer. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/104743-er-alle-menn-utro/page/4/#findComment-610504 Del på andre sider Flere delingsvalg…
petter smart Skrevet 16. mai 2003 Del Skrevet 16. mai 2003 Ærlig talt, alt til sin tid - en kjappis er bra og langt forspill er bra - personlig foretrekker jeg kanskje kjappisene - men det er jo sørgelig at du har vært sammen med damer som bestemmer så mye, da. (!?) Utgangspunktet for denne diskusjonen slik jeg ser den, er imidlertid at det er menn som bestemmer hva god sex er på sine maskuline premisser og så er utro dersom kvinnen har andre ønsker. Er det mindreverdskomplekser som gjør at menn ikke tåler høre at kvinnene vil ha noe annet enn dem? Føler menn seg som mindre menn,da? Jeg spør av ren uvitenhet her, altså. Prøver ikke fornærme noen, beklager om det skjer. Har ikke vært sammen med bare damer som krever mye. Men når en hører andre fortelle får en inntrykk av at mange kvinner krever mye. Og dersom en kvinne ikke får den sexen eller samlivet hun ønsker er det pr definisjon noe galt med forholdet. Da hjelper det lite om han er fornøyd. Er det da mannen som definerer hva som er god sex? Men det kan nok oftere være at mannen har mest å si for hvordan sexen faktisk blir. Kvinner tar sjeldnere iniativ for å få det som de vil. Litt furting og subtil hinting er mer deres måte å få det som de vil på. Og det fungerer ikke, noe de fleste burde ha fått med seg etter hvert. Det er like mange utro kvinner som menn. Menn er oftere utro pga for lite sex, kvinner pga for dårlig (i deres øyne, men dessverre faker de ofte, som svaret fra studena viser) sex - noe mannen ofte ikke vet og dermed ikke kan gjøre stort med. Dersom jeg var sammen med en kvinne som sa at hun ville ha noe annet enn meg hadde jeg gjort det slutt. Hadde hun derimot sagt at hun ønsket ting annerledes enn vi hadde det, hadde jeg prøvd så godt jeg kunne å finne fram til et kompromiss. Jeg har i alle mine forhold spurt og gravd hva kvinnene ønsker, både i og utenfor sengen, men det er svært vanskelig å få skikkelige svar på dette. Det virker som om kvinner mener vi menn intuitivt skal skjønne hva dere vil ha. Men det gjør vi altså ikke. Å fake under sex hjelper heller ikke på. Ville du følt deg som mindre kvinne dersom en kjæreste fortalte deg at han ønsket noe annet enn deg (noen yngre, slankere, mer sexy osv.)? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/104743-er-alle-menn-utro/page/4/#findComment-611463 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest desillusjonert? Skrevet 16. mai 2003 Del Skrevet 16. mai 2003 Har ikke vært sammen med bare damer som krever mye. Men når en hører andre fortelle får en inntrykk av at mange kvinner krever mye. Og dersom en kvinne ikke får den sexen eller samlivet hun ønsker er det pr definisjon noe galt med forholdet. Da hjelper det lite om han er fornøyd. Er det da mannen som definerer hva som er god sex? Men det kan nok oftere være at mannen har mest å si for hvordan sexen faktisk blir. Kvinner tar sjeldnere iniativ for å få det som de vil. Litt furting og subtil hinting er mer deres måte å få det som de vil på. Og det fungerer ikke, noe de fleste burde ha fått med seg etter hvert. Det er like mange utro kvinner som menn. Menn er oftere utro pga for lite sex, kvinner pga for dårlig (i deres øyne, men dessverre faker de ofte, som svaret fra studena viser) sex - noe mannen ofte ikke vet og dermed ikke kan gjøre stort med. Dersom jeg var sammen med en kvinne som sa at hun ville ha noe annet enn meg hadde jeg gjort det slutt. Hadde hun derimot sagt at hun ønsket ting annerledes enn vi hadde det, hadde jeg prøvd så godt jeg kunne å finne fram til et kompromiss. Jeg har i alle mine forhold spurt og gravd hva kvinnene ønsker, både i og utenfor sengen, men det er svært vanskelig å få skikkelige svar på dette. Det virker som om kvinner mener vi menn intuitivt skal skjønne hva dere vil ha. Men det gjør vi altså ikke. Å fake under sex hjelper heller ikke på. Ville du følt deg som mindre kvinne dersom en kjæreste fortalte deg at han ønsket noe annet enn deg (noen yngre, slankere, mer sexy osv.)? Dersom mannen min sier han ønsker seg noe yngre, mer sexy osv., ville jeg i hvert fall stoppet helt opp seksuelt, ville ikke du også? Dersom mannen har det godt seksuelt og ikke hun - du spør om hvem det er som bestemmer, da - har det noe med å bestemme, da? Jeg ville imidlertid føle meg temmelig snytt derom han slo seg til ro med forholdet fordi han var fornøyd og ikke gjorde noe med at jeg ikke var det. Det er viktig å hjelpe hverandre og møtes på halvveien. Jeg har stort sett den erfaringen med menn at de ikke har selvtillit nok til å høre at jeg vil noe annet enn det de vil. Jeg har heller ikke selv selvtillit nok til å høre at jeg ikke er vakker nok, sexy nok, avansert nok. Jeg tror det er en forutsetning for god sex at begge føler seg godtatt og trygge i forholdet, at de har sex fordi de er glade i hverandre og nyter hverandre og seg selv - og ikke at de må prestere noe for å ikke bli forlatt. I våre dager synes jeg det er for mange som bare forlater - enten fordi de føler de ikke strekker til og vil være den som går først, eller fordi de vil ha alt og ikke nøyer seg med mindre. Det tror jeg gjelder begge kjønn. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/104743-er-alle-menn-utro/page/4/#findComment-611553 Del på andre sider Flere delingsvalg…
petter smart Skrevet 16. mai 2003 Del Skrevet 16. mai 2003 Dersom mannen min sier han ønsker seg noe yngre, mer sexy osv., ville jeg i hvert fall stoppet helt opp seksuelt, ville ikke du også? Dersom mannen har det godt seksuelt og ikke hun - du spør om hvem det er som bestemmer, da - har det noe med å bestemme, da? Jeg ville imidlertid føle meg temmelig snytt derom han slo seg til ro med forholdet fordi han var fornøyd og ikke gjorde noe med at jeg ikke var det. Det er viktig å hjelpe hverandre og møtes på halvveien. Jeg har stort sett den erfaringen med menn at de ikke har selvtillit nok til å høre at jeg vil noe annet enn det de vil. Jeg har heller ikke selv selvtillit nok til å høre at jeg ikke er vakker nok, sexy nok, avansert nok. Jeg tror det er en forutsetning for god sex at begge føler seg godtatt og trygge i forholdet, at de har sex fordi de er glade i hverandre og nyter hverandre og seg selv - og ikke at de må prestere noe for å ikke bli forlatt. I våre dager synes jeg det er for mange som bare forlater - enten fordi de føler de ikke strekker til og vil være den som går først, eller fordi de vil ha alt og ikke nøyer seg med mindre. Det tror jeg gjelder begge kjønn. Selvfølgelig ville jeg det. Derfor syntes jeg det du skrev i ditt siste innlegg var litt rart: "Er det mindreverdskomplekser som gjør at menn ikke tåler høre at kvinnene vil ha noe annet enn dem? Føler menn seg som mindre menn,da?" Skal vi godta at dere sier dere ønsker noe annet enn oss, mens dere selv ikke godtar at vi sier det samme? Tror du ikke manns selvfølelse får en knekk dersom dere sier at vi ikke er bra nok? Problemet er ofte at kvinner ikke klarer å si klart ifra at de har problemer og hva som må gjøres for å rette på dette. Men det var jo tydelig at din exmann ikke var fornøyd. Hva gjorde du for å møte han på halvveien? Sex er noe en har fordi en er glad i hverandre og ønsker å ha det godt sammen. Har en det kun av redsel for å miste den andre er det noe svært galt i forholdet, noe langt utover sexen i seg selv. Tviler sterkt på at så mange menn (eller kvinner) forlater den andre kun pga problemer i sexlivet. En av grunnene til det er jo nettopp at problemer her som regel skyldes andre problemer i samlivet. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/104743-er-alle-menn-utro/page/4/#findComment-611577 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Clue1365380406 Skrevet 16. mai 2003 Del Skrevet 16. mai 2003 Selvfølgelig ville jeg det. Derfor syntes jeg det du skrev i ditt siste innlegg var litt rart: "Er det mindreverdskomplekser som gjør at menn ikke tåler høre at kvinnene vil ha noe annet enn dem? Føler menn seg som mindre menn,da?" Skal vi godta at dere sier dere ønsker noe annet enn oss, mens dere selv ikke godtar at vi sier det samme? Tror du ikke manns selvfølelse får en knekk dersom dere sier at vi ikke er bra nok? Problemet er ofte at kvinner ikke klarer å si klart ifra at de har problemer og hva som må gjøres for å rette på dette. Men det var jo tydelig at din exmann ikke var fornøyd. Hva gjorde du for å møte han på halvveien? Sex er noe en har fordi en er glad i hverandre og ønsker å ha det godt sammen. Har en det kun av redsel for å miste den andre er det noe svært galt i forholdet, noe langt utover sexen i seg selv. Tviler sterkt på at så mange menn (eller kvinner) forlater den andre kun pga problemer i sexlivet. En av grunnene til det er jo nettopp at problemer her som regel skyldes andre problemer i samlivet. Unnskyld meg, men jeg må bare bryte inn litt. Petter smart, su sier at du tror svært få går fra sin partner pga problemer i sex-livet, det er kanskje sant, men jeg er en av de få(?) som gjorde det. Min eks var godt fornøyd med hvordan vi hadde det sånn sett, men det var ikke jeg. Jeg hadde problemer i årevis, og han visste hele tiden om mine ønsker og behov i når det gjaldt sex, men han tenkte kun på seg selv i senga. Få oppfyllt sine behov, osv. Jeg følte meg mest som et redskap han brukte. Men jeg nektet ham aldri sex, selv om jeg etterhvert ble lite deltakende i det hele. Også på grunn av at han likte helt annen type sex enn jeg gjorde. Ikke noe ømhet osv, bare "teknisk"sex. Et år før jeg brøt ut av forholdet, fikk han beskjed om at dette orket jeg ikke lenger. Hvis vi skulle fortsette, måtte han også ta hensyn til meg. Jeg ønsket egentlig at dette skulle være en felles aktivitet, ikke noe eget løp. Han skulle gjøre sitt beste sa han, men i løpet av det året, fortsatte han som før, ingenting endret seg. Han tok meg altså ikke på alvor, selv om han visste nøyaktig hva som skulle til. Vi hadde ingen andre problemer. Nå er jeg samboer med en mann som fyller alle mine behov, og jeg hans. Han kan jeg gjøre hva som helst for, og opplever en kjærlighet jeg ikke visste fantes.Da jeg var sammen med min eks var jeg mye mer egoistisk, og ga lite av meg selv....han tok jo så mye likevel. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/104743-er-alle-menn-utro/page/4/#findComment-611672 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest desillusjonert? Skrevet 16. mai 2003 Del Skrevet 16. mai 2003 Unnskyld meg, men jeg må bare bryte inn litt. Petter smart, su sier at du tror svært få går fra sin partner pga problemer i sex-livet, det er kanskje sant, men jeg er en av de få(?) som gjorde det. Min eks var godt fornøyd med hvordan vi hadde det sånn sett, men det var ikke jeg. Jeg hadde problemer i årevis, og han visste hele tiden om mine ønsker og behov i når det gjaldt sex, men han tenkte kun på seg selv i senga. Få oppfyllt sine behov, osv. Jeg følte meg mest som et redskap han brukte. Men jeg nektet ham aldri sex, selv om jeg etterhvert ble lite deltakende i det hele. Også på grunn av at han likte helt annen type sex enn jeg gjorde. Ikke noe ømhet osv, bare "teknisk"sex. Et år før jeg brøt ut av forholdet, fikk han beskjed om at dette orket jeg ikke lenger. Hvis vi skulle fortsette, måtte han også ta hensyn til meg. Jeg ønsket egentlig at dette skulle være en felles aktivitet, ikke noe eget løp. Han skulle gjøre sitt beste sa han, men i løpet av det året, fortsatte han som før, ingenting endret seg. Han tok meg altså ikke på alvor, selv om han visste nøyaktig hva som skulle til. Vi hadde ingen andre problemer. Nå er jeg samboer med en mann som fyller alle mine behov, og jeg hans. Han kan jeg gjøre hva som helst for, og opplever en kjærlighet jeg ikke visste fantes.Da jeg var sammen med min eks var jeg mye mer egoistisk, og ga lite av meg selv....han tok jo så mye likevel. Nettopp! Akkurat slik var det jeg opplevde det også. Jeg ble liksom helt "borte" - det virket som om det som var viktig for ham var sex, ikke oss, sammen. Bare han fikk det han trengte - "jeg er Mann!", pleide han å si, og sa, faktisk "må ha det, bare må ha det!" - og om han ikke fikk det meg meg, var det nok av andre som.... DA føler man seg ikke spesiell, akkurat. Jeg måtte le og innse det håpløse i situasjonen da jeg snakket med elskerinnen hans (dette var før jeg gikk fra ham) og hun sa at hun hadde gitt etter for ham da han hadde sagt at "Sex skulle han ha, uansett, så det kunne like gjerne bli henne som noen annen!" - er det da dama eller sexen han vil ha? Etter noen år med slike trusler, er det da rart at man gir seg? Og får hele greia langt opp i halsen - jeg har så vondt for å tro at menn har sex med meg fordi jeg er jeg, jeg er begynt å lure på om de bare tar de sjansene de får. Alle sammen. Og da er jeg ikke interessert i noe forhold. Det er derfor jeg spør: Er alle menn utro? For med utro tenker jeg vel at det de vil ha, er å tilfredsstille sine egne behov for å føle seg som mannfolk, for oppmerksomhet, for å ha noen som er hjemme når de kommer, en som deler oppvask og regninger med dem - samma hvem - bare det er en eller annen! Og så kan man ta seg et nummer på si' når det blir for kjedelig eller for lite hjemme? Og er det slik, da kan vel en real dildo eller en ny elsker i ny og ne gjøre en bedre jobb? For meg? Eller massasjestudio, kanskje? (Kanskje god butikk å starte et massasjeinstitutt for damer??) Betale og gå - slippe sure sokker og kravstore menn og ha full frihet? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/104743-er-alle-menn-utro/page/4/#findComment-611733 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest desillusjonert? Skrevet 16. mai 2003 Del Skrevet 16. mai 2003 Selvfølgelig ville jeg det. Derfor syntes jeg det du skrev i ditt siste innlegg var litt rart: "Er det mindreverdskomplekser som gjør at menn ikke tåler høre at kvinnene vil ha noe annet enn dem? Føler menn seg som mindre menn,da?" Skal vi godta at dere sier dere ønsker noe annet enn oss, mens dere selv ikke godtar at vi sier det samme? Tror du ikke manns selvfølelse får en knekk dersom dere sier at vi ikke er bra nok? Problemet er ofte at kvinner ikke klarer å si klart ifra at de har problemer og hva som må gjøres for å rette på dette. Men det var jo tydelig at din exmann ikke var fornøyd. Hva gjorde du for å møte han på halvveien? Sex er noe en har fordi en er glad i hverandre og ønsker å ha det godt sammen. Har en det kun av redsel for å miste den andre er det noe svært galt i forholdet, noe langt utover sexen i seg selv. Tviler sterkt på at så mange menn (eller kvinner) forlater den andre kun pga problemer i sexlivet. En av grunnene til det er jo nettopp at problemer her som regel skyldes andre problemer i samlivet. Pleier kvinner si til mannen at han ikke strekker til i senga, da? Uansett, jeg tror mange menn kan være "elendige" i senga, men tilfredsstille sin kvinne likevel, fordi de er hele menn(esker) hun kan dele alt med - mens andre kan bli forlatt til tross for at de er fantastiske elskere, fordi de er skrekkelige å leve side om side med? Og - hånden på hjertet - hva er det som knekker en manns selvtillit - å få høre han er en elendig elsker, eller å få høre at han er elendig å samarbeide med? Kvinners seksuelle behov, påstår jeg, omfatter _hele_ forholdet - særlig det utenfor senga. Hele forholdet er et eneste stort forspill. Godt - eller elendig. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/104743-er-alle-menn-utro/page/4/#findComment-611743 Del på andre sider Flere delingsvalg…
petter smart Skrevet 16. mai 2003 Del Skrevet 16. mai 2003 Unnskyld meg, men jeg må bare bryte inn litt. Petter smart, su sier at du tror svært få går fra sin partner pga problemer i sex-livet, det er kanskje sant, men jeg er en av de få(?) som gjorde det. Min eks var godt fornøyd med hvordan vi hadde det sånn sett, men det var ikke jeg. Jeg hadde problemer i årevis, og han visste hele tiden om mine ønsker og behov i når det gjaldt sex, men han tenkte kun på seg selv i senga. Få oppfyllt sine behov, osv. Jeg følte meg mest som et redskap han brukte. Men jeg nektet ham aldri sex, selv om jeg etterhvert ble lite deltakende i det hele. Også på grunn av at han likte helt annen type sex enn jeg gjorde. Ikke noe ømhet osv, bare "teknisk"sex. Et år før jeg brøt ut av forholdet, fikk han beskjed om at dette orket jeg ikke lenger. Hvis vi skulle fortsette, måtte han også ta hensyn til meg. Jeg ønsket egentlig at dette skulle være en felles aktivitet, ikke noe eget løp. Han skulle gjøre sitt beste sa han, men i løpet av det året, fortsatte han som før, ingenting endret seg. Han tok meg altså ikke på alvor, selv om han visste nøyaktig hva som skulle til. Vi hadde ingen andre problemer. Nå er jeg samboer med en mann som fyller alle mine behov, og jeg hans. Han kan jeg gjøre hva som helst for, og opplever en kjærlighet jeg ikke visste fantes.Da jeg var sammen med min eks var jeg mye mer egoistisk, og ga lite av meg selv....han tok jo så mye likevel. Når sexen fungerer så dårlig som du beskriver må det være problemer utover selve sexen. Dersom mannen hadde vært oppriktig glad i deg hadde han brydd seg om dine ønsker/behov og prøvd å oppfyllt dem. Enten var han ikke glad i deg eller så var han utrolig egoistisk. Bra du fant en skikkelig mann i alle fall, du fortjener det. Ikke en drittsekk som bare tenker på seg selv. Pussig det der, jeg ser på meg selv som ganske egoistisk og egenrådig, men når en leser om mennene til enkelte her inne, føler jeg meg nesten som mr.perfect. Ikke for å være frekk, men har dere ingen kritisk sans når dere blir sammen med en mann? Eller endrer de seg så drastisk over tid? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/104743-er-alle-menn-utro/page/4/#findComment-611745 Del på andre sider Flere delingsvalg…
petter smart Skrevet 16. mai 2003 Del Skrevet 16. mai 2003 Pleier kvinner si til mannen at han ikke strekker til i senga, da? Uansett, jeg tror mange menn kan være "elendige" i senga, men tilfredsstille sin kvinne likevel, fordi de er hele menn(esker) hun kan dele alt med - mens andre kan bli forlatt til tross for at de er fantastiske elskere, fordi de er skrekkelige å leve side om side med? Og - hånden på hjertet - hva er det som knekker en manns selvtillit - å få høre han er en elendig elsker, eller å få høre at han er elendig å samarbeide med? Kvinners seksuelle behov, påstår jeg, omfatter _hele_ forholdet - særlig det utenfor senga. Hele forholdet er et eneste stort forspill. Godt - eller elendig. Nei, men kanskje de burde si fra? Om enn på en skånsom måte, altså ikke si at han er dårlig, men heller gi råd om hva han kan gjøre. Om en mann som er dårlig i senga kan tilfredsstille en kvinne på andre måter er vel veldig individuelt. Mange kvinner er utro eller dumper mannen fordi han ikke strakk til i senga. Selv om du virker som en person som ikke ville gjort det. Men det virker ikke som om sex er så viktig for deg som det er for mange andre, også kvinner. Min selvtillit hadde fått en større knekk av å få høre at jeg var dårlig i senga. Du har flere ganger sagt at menn definerer god sex, men når du så sier at for kvinner er hele forholdet et forspill som må stemme for å få god sex (lyst på sex i det hele tatt), så faller jo det på sin egen urimelighet. Får ikke du det samlivet du ønsker får du ikke lyst på sex, det er mannens feil og noe han må gjøre noe med. Hva han ønsker og krever bryr du deg lite om, det er jo du som skal tilfredsstilles, ikke han. Uansett tror jeg dette blir mest teoretisk, i et fungerende samliv fungerer både samarbeid og sex. Det virker som om samliv og sex for deg er noe en forhandler om. Du ønsker samareid (har byttet ut romantikk nå, men mener omtrent det samme), han ønsker sex, ingen av dere ønsker det den andre vil ha, men går motvillig med på det for å få noe tilbake. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/104743-er-alle-menn-utro/page/4/#findComment-611766 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest desillusjonert? Skrevet 16. mai 2003 Del Skrevet 16. mai 2003 Nei, men kanskje de burde si fra? Om enn på en skånsom måte, altså ikke si at han er dårlig, men heller gi råd om hva han kan gjøre. Om en mann som er dårlig i senga kan tilfredsstille en kvinne på andre måter er vel veldig individuelt. Mange kvinner er utro eller dumper mannen fordi han ikke strakk til i senga. Selv om du virker som en person som ikke ville gjort det. Men det virker ikke som om sex er så viktig for deg som det er for mange andre, også kvinner. Min selvtillit hadde fått en større knekk av å få høre at jeg var dårlig i senga. Du har flere ganger sagt at menn definerer god sex, men når du så sier at for kvinner er hele forholdet et forspill som må stemme for å få god sex (lyst på sex i det hele tatt), så faller jo det på sin egen urimelighet. Får ikke du det samlivet du ønsker får du ikke lyst på sex, det er mannens feil og noe han må gjøre noe med. Hva han ønsker og krever bryr du deg lite om, det er jo du som skal tilfredsstilles, ikke han. Uansett tror jeg dette blir mest teoretisk, i et fungerende samliv fungerer både samarbeid og sex. Det virker som om samliv og sex for deg er noe en forhandler om. Du ønsker samareid (har byttet ut romantikk nå, men mener omtrent det samme), han ønsker sex, ingen av dere ønsker det den andre vil ha, men går motvillig med på det for å få noe tilbake. Nei!! Du misforstår fullstendig! Sex må _aldri_ bli forhandlingstema! Men når en mann bare må ha det, bare må ha det - men ikke hører hva hun snakker om at hun synes er et godt ellers i et forhold ...Jeg krever å bli hørt, sett, snakket med - som jeg gjør det i ethvert forhold. Enten det er seksuelt eller ikke. Hvorfor legger du ord og meninger i munnen på meg hele tiden? Hva har du egentlig opplevd som gjør at du misforstår meg slik - dere andre - er jeg så lett å misforstå? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/104743-er-alle-menn-utro/page/4/#findComment-611781 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Clue1365380406 Skrevet 16. mai 2003 Del Skrevet 16. mai 2003 Når sexen fungerer så dårlig som du beskriver må det være problemer utover selve sexen. Dersom mannen hadde vært oppriktig glad i deg hadde han brydd seg om dine ønsker/behov og prøvd å oppfyllt dem. Enten var han ikke glad i deg eller så var han utrolig egoistisk. Bra du fant en skikkelig mann i alle fall, du fortjener det. Ikke en drittsekk som bare tenker på seg selv. Pussig det der, jeg ser på meg selv som ganske egoistisk og egenrådig, men når en leser om mennene til enkelte her inne, føler jeg meg nesten som mr.perfect. Ikke for å være frekk, men har dere ingen kritisk sans når dere blir sammen med en mann? Eller endrer de seg så drastisk over tid? Jeg vet ikke hva han var, jeg. På andre områder var han ikke egoistisk, og han ville absolutt ha meg tilbake etter bruddet, faktisk nesten fram til nå. Det jeg fikk klarhet i etterpå, var at han av og til brukte sex som hevn, når han følte seg overkjørt på andre områder av meg. Han var nemlig ikke særlig glad i konflikter, og var heller enig med meg enn uenig. Dumt, for jeg visste jo ikke hvilke meninger han hadde, og hva han ville. Trodde jo han hadde samme mening om ting som jeg. Han var kanskje ikke glad nok i meg på en uegoistisk måte. Han satte seg selv framfor meg i andre situasjoner også, noe min samboer ikke gjør. Og det er viktig, for det gir meg lyst til å gi det samme tilbake. Det blir på en måte en god sirkel. Jeg var 20 år da jeg ble sammen med min eks, og tendensene var der fra første stund. Hadde jeg visst det jeg vet i dag om kvalitet på sex, ville jeg nok brutt ut av forholdet ganske kjapt! Uansett fikk vi to barn, og det gjorde sitt til at jeg ble i forholdet i mange år. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/104743-er-alle-menn-utro/page/4/#findComment-611794 Del på andre sider Flere delingsvalg…
petter smart Skrevet 16. mai 2003 Del Skrevet 16. mai 2003 Nei!! Du misforstår fullstendig! Sex må _aldri_ bli forhandlingstema! Men når en mann bare må ha det, bare må ha det - men ikke hører hva hun snakker om at hun synes er et godt ellers i et forhold ...Jeg krever å bli hørt, sett, snakket med - som jeg gjør det i ethvert forhold. Enten det er seksuelt eller ikke. Hvorfor legger du ord og meninger i munnen på meg hele tiden? Hva har du egentlig opplevd som gjør at du misforstår meg slik - dere andre - er jeg så lett å misforstå? Jeg mener ikke at dine "krav" er for mye forlangt, synes slikt er naturlig i et forhold. Må en spørre etter/kreve det er det noe galt med hele forholdet. Men det virket jo som om du prøvde å forhandle deg fram til mer samarbeid/kos/romantikk osv i bytte mot lyst på sex. Det er vel bare slik det er, menn og kvinner forstår ikke hverandre :-) Jeg forstår nok det meste du sier, selv om det kanskje ikke virker slik. Men forholdet til din exmann var ikke liv laga, og mest sannsynligvis var det mest hans skyld. Men en må innse at noen passer bare ikke sammen. Men tro ikke at alle menn er slik, for det er de slett ikke. Derfor tror jeg ikke du vil ha noen problemer med å finne menn som kan tilfredsstille dine ønsker. Med mindre du kun blir tiltrukket av drittsekker da, noen blir jo som kjent det. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/104743-er-alle-menn-utro/page/4/#findComment-611795 Del på andre sider Flere delingsvalg…
petter smart Skrevet 16. mai 2003 Del Skrevet 16. mai 2003 Hei! Jeg har en mistanke om at det å være utro fordeler seg ganske likt på kvinner og menn. Min erfaring er at kvinner er like ofte utro som menn. For meg er det å være utro utenkelig. Hvorfor kan man ikke gjøre opp med den partneren man har før man tenker på noe annet? Gjør det slutt, og tenk deretter på å finne noen andre. Dette med å ikke få sex "nok" tror jeg også fordeler seg likt på både menn og kvinner. Jeg vet om kvinner som ikke får "nok" sex og jeg vet om menn som ikke får "nok" sex. Jeg hadde en gang en forhold til ei jente som aldri ville ha sex. Det gikk over et år uten at vi hadde sex. Selvfølgelig skjønte jeg at noe var galt, men det hjalp ikke å snakke om det. Ikke sex på et helt år dekket i hvert fall ikke mine behov. Jeg orket til slutt ikke lenger å ta initiativet, og håpet jo på at det var noe som kom til å endre seg etter hvert. Det endret seg ikke, og forholdet tok slutt. Det viste seg at hun hadde vært utro med en annen mann. I dag er jeg sammen med ei helt utrolig kvinne. Hun har omtrent det samme behovet som jeg har når det gjelder sex. Kanskje større behov også faktisk. Av og til er hun sliten om kveldene, og orker ikke sex, og andre ganger er det jeg som er sliten om kveldene og ikke orker. Slik er det bare og det må man akseptere. Men et forhold uten sex hadde jeg ikke orket, og det vet jeg at det er mange kvinner som ikke hadde orket også. Du sier selv at du ikke er perfekt og at du ikke ser spesielt sexy ut. Hvordan vet du det? Jeg synest det er mest sexy med kvinner som har bein i nesa, er selvsikre og har et avslappet forhold til egen kropp. Hvis man selv føler at kroppen er for stor og u-sexy, så er det mulig å gjøre noe med det. Man kan endre kostholdet og begynne med trening. Feks en gåtur hver dag. Etter hvert vil man få mer overskudd og føle seg mer attraktiv. Vel... dette ble mye. En ting jeg synes er viktig i et forhold er likestilling og jevn arbeidsfordeling. Arbeidsoppgaver i hjemmet må fordeles. Her i huset deler vi på arbeidet. Klesvask, oppvask, vask, lage mat osv. osv. Alt deles 50%, og da er den ingen som har noen grunn til å klage. Lykke til med jakten på en mann som ikke er utro! De finnes! Det finnes også kvinner som ikke er utro. Det er en stor forskjell på menn og kvinner når de gjelder for lite sex, menn får for lite sex, mens kvinner får for lite GOD sex, eller mister lysten pga noe mannen gjør/ikke gjør og får dermed for lite sex (selv om det er de selv om ikke vil ha sex). 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/104743-er-alle-menn-utro/page/4/#findComment-611801 Del på andre sider Flere delingsvalg…
petter smart Skrevet 16. mai 2003 Del Skrevet 16. mai 2003 Nettopp! Akkurat slik var det jeg opplevde det også. Jeg ble liksom helt "borte" - det virket som om det som var viktig for ham var sex, ikke oss, sammen. Bare han fikk det han trengte - "jeg er Mann!", pleide han å si, og sa, faktisk "må ha det, bare må ha det!" - og om han ikke fikk det meg meg, var det nok av andre som.... DA føler man seg ikke spesiell, akkurat. Jeg måtte le og innse det håpløse i situasjonen da jeg snakket med elskerinnen hans (dette var før jeg gikk fra ham) og hun sa at hun hadde gitt etter for ham da han hadde sagt at "Sex skulle han ha, uansett, så det kunne like gjerne bli henne som noen annen!" - er det da dama eller sexen han vil ha? Etter noen år med slike trusler, er det da rart at man gir seg? Og får hele greia langt opp i halsen - jeg har så vondt for å tro at menn har sex med meg fordi jeg er jeg, jeg er begynt å lure på om de bare tar de sjansene de får. Alle sammen. Og da er jeg ikke interessert i noe forhold. Det er derfor jeg spør: Er alle menn utro? For med utro tenker jeg vel at det de vil ha, er å tilfredsstille sine egne behov for å føle seg som mannfolk, for oppmerksomhet, for å ha noen som er hjemme når de kommer, en som deler oppvask og regninger med dem - samma hvem - bare det er en eller annen! Og så kan man ta seg et nummer på si' når det blir for kjedelig eller for lite hjemme? Og er det slik, da kan vel en real dildo eller en ny elsker i ny og ne gjøre en bedre jobb? For meg? Eller massasjestudio, kanskje? (Kanskje god butikk å starte et massasjeinstitutt for damer??) Betale og gå - slippe sure sokker og kravstore menn og ha full frihet? Tror ikke du skal la en dårlig (ekstremt dårlig) erfaring farge ditt syn på alle menn. Slik er de færreste menn. Men kanskje han ikke evnet å bli glad folok, var sexavhengig, og bare brukte de han kunne? Det er jo egentlig synd på mannen. Selv ønsker jeg sex og kunne ikke levd i et forhold uten, ikke kunne jeg levd uten samarbeid, samtaler, romantikk osv heller. Men jeg krever aldri sex og må ikke ha sex hele tiden. Du virker svært såret og kynisk. Slik er ikke menn og jo før du skjønner det jo bedre, og jo før kan du komme deg videre i livet. Tror du en dildo er bedre enn en mann, må du kjenne noen rare menn. På lik linje med at porno/horer aldri vil bli like bra som en ekte kvinne som en elsker og som elsker en. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/104743-er-alle-menn-utro/page/4/#findComment-611815 Del på andre sider Flere delingsvalg…
petter smart Skrevet 16. mai 2003 Del Skrevet 16. mai 2003 Har sansen for dine kommentarer her - få ord - som sier alt! "Amen" betyr "la det skje" Hvordan sier det alt egentlig? Og dersom du er enig med studena så sier jo hun at dere gir oss sex i håp om å få noe tilbake. Da er jo sex noe du forhandler med. Du ønsker ikke sex, men gir det for å få noe tilbake. At det er mulig å være så kynisk i et forhold. Da virker det som om du også driter i mannen, du bryr deg kun om deg selv, om å få ditt. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/104743-er-alle-menn-utro/page/4/#findComment-611820 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Clue1365380406 Skrevet 16. mai 2003 Del Skrevet 16. mai 2003 Nettopp! Akkurat slik var det jeg opplevde det også. Jeg ble liksom helt "borte" - det virket som om det som var viktig for ham var sex, ikke oss, sammen. Bare han fikk det han trengte - "jeg er Mann!", pleide han å si, og sa, faktisk "må ha det, bare må ha det!" - og om han ikke fikk det meg meg, var det nok av andre som.... DA føler man seg ikke spesiell, akkurat. Jeg måtte le og innse det håpløse i situasjonen da jeg snakket med elskerinnen hans (dette var før jeg gikk fra ham) og hun sa at hun hadde gitt etter for ham da han hadde sagt at "Sex skulle han ha, uansett, så det kunne like gjerne bli henne som noen annen!" - er det da dama eller sexen han vil ha? Etter noen år med slike trusler, er det da rart at man gir seg? Og får hele greia langt opp i halsen - jeg har så vondt for å tro at menn har sex med meg fordi jeg er jeg, jeg er begynt å lure på om de bare tar de sjansene de får. Alle sammen. Og da er jeg ikke interessert i noe forhold. Det er derfor jeg spør: Er alle menn utro? For med utro tenker jeg vel at det de vil ha, er å tilfredsstille sine egne behov for å føle seg som mannfolk, for oppmerksomhet, for å ha noen som er hjemme når de kommer, en som deler oppvask og regninger med dem - samma hvem - bare det er en eller annen! Og så kan man ta seg et nummer på si' når det blir for kjedelig eller for lite hjemme? Og er det slik, da kan vel en real dildo eller en ny elsker i ny og ne gjøre en bedre jobb? For meg? Eller massasjestudio, kanskje? (Kanskje god butikk å starte et massasjeinstitutt for damer??) Betale og gå - slippe sure sokker og kravstore menn og ha full frihet? Da jeg gikk fra min eks, kjøpte jeg meg leilighet, og tenkte omtrent som deg. Nå skulle jeg ha full styring over min egen kropp, ingen skulle få kreve noe hvis jeg ikke ville det selv. Jeg skulle ihvertfall ikke ha samboer, med vask av sure sokker og det som hørte til. Men kjæreste, som bodde et annet sted var ok. To år etter er jeg samboer, og vi skal snart gifte oss! Ble kjent med han kort tid etter bruddet, og han er en helt annen type enn det du beskriver at menn er i det forrige innlegget. Han er omtenksom og omsorgsfull, setter mine behov først, og er snill og god. Hovedsaken er at vi ønsker det beste for hverandre. Når jeg opplever at han gjør så mye for meg, får jeg lyst til å gjøre mye for ham. Men han er også er person som stiller krav til min oppførsel og væremåte. Dessuten kan han være ubehagelig ærlig, hvis det må til. Han er forresten en person som stiller samme type spørsmål som petter smart gjør, og det har fått meg til å tenke over mye. Som det å få lov til å være seg selv, og det at menn må få lov til å stille samme krav til oss kvinner som vi gjør til dem. Han er også en mann som sjelden kommer med kritikk mot andre, men som heller ikke er redd for å si sin mening. Hans verdier, måte å tenke på og væremåte overfor andre gjør ham til et av de fineste mennesker jeg har møtt. Men jeg tror det finnes endel slike menn der ute, Det er bare om å gjøre å finne dem, og sette pris på dem 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/104743-er-alle-menn-utro/page/4/#findComment-611829 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest desillusjonert? Skrevet 16. mai 2003 Del Skrevet 16. mai 2003 Jeg mener ikke at dine "krav" er for mye forlangt, synes slikt er naturlig i et forhold. Må en spørre etter/kreve det er det noe galt med hele forholdet. Men det virket jo som om du prøvde å forhandle deg fram til mer samarbeid/kos/romantikk osv i bytte mot lyst på sex. Det er vel bare slik det er, menn og kvinner forstår ikke hverandre :-) Jeg forstår nok det meste du sier, selv om det kanskje ikke virker slik. Men forholdet til din exmann var ikke liv laga, og mest sannsynligvis var det mest hans skyld. Men en må innse at noen passer bare ikke sammen. Men tro ikke at alle menn er slik, for det er de slett ikke. Derfor tror jeg ikke du vil ha noen problemer med å finne menn som kan tilfredsstille dine ønsker. Med mindre du kun blir tiltrukket av drittsekker da, noen blir jo som kjent det. Men det virket jo som om du prøvde å forhandle deg fram til mer samarbeid/kos/romantikk osv i bytte mot lyst på sex Årsak-virkning. Jeg har ikke forsøkt å forhandle eller bytte sex mot noe annet. Men det er slik at resten av livet/forholdet fører fram eller ikke fører fram mot sex - om du skjønner. Tror du menn bruker sex som forhandlingsmiddel eller byttemiddel, da? To nummer i natt og jeg tar oppvasken resten av uka? haha Artig å tenke sammen med deg! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/104743-er-alle-menn-utro/page/4/#findComment-611861 Del på andre sider Flere delingsvalg…
petter smart Skrevet 16. mai 2003 Del Skrevet 16. mai 2003 Men det virket jo som om du prøvde å forhandle deg fram til mer samarbeid/kos/romantikk osv i bytte mot lyst på sex Årsak-virkning. Jeg har ikke forsøkt å forhandle eller bytte sex mot noe annet. Men det er slik at resten av livet/forholdet fører fram eller ikke fører fram mot sex - om du skjønner. Tror du menn bruker sex som forhandlingsmiddel eller byttemiddel, da? To nummer i natt og jeg tar oppvasken resten av uka? haha Artig å tenke sammen med deg! For en del år siden var jeg sammen med en jente som var slik, for å få sex måtte jeg yte tjenester tilbake. Jeg orket ikke å leve slik og gjorde det slutt. Jeg mener at alt skal komme naturlig, uten noen motytelser. Jeg forvneter sex, men jeg forventer også samarbeid, romantikk osv, det samme gjør min samboer. Men vi krever ikke noe av den andre, eller straffer den andre dersom det er noe vi ikke får. Det er ikke slik at forhold skal fungere. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/104743-er-alle-menn-utro/page/4/#findComment-611874 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.