Gå til innhold

Er alle menn utro?

Anbefalte innlegg

Gjest desillusjonert?

For en del år siden var jeg sammen med en jente som var slik, for å få sex måtte jeg yte tjenester tilbake. Jeg orket ikke å leve slik og gjorde det slutt.

Jeg mener at alt skal komme naturlig, uten noen motytelser. Jeg forvneter sex, men jeg forventer også samarbeid, romantikk osv, det samme gjør min samboer. Men vi krever ikke noe av den andre, eller straffer den andre dersom det er noe vi ikke får. Det er ikke slik at forhold skal fungere.

Helt enig!

(ble du overrasket, nå?)

Fortsetter under...

• Svar 122
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• petter smart

38

• serendipity

5

• favn

5

• ingjerd33

4

ilene1365380268

Og det er min oppfatning at menn gir veldig mye uten at kvinner oppdager det....

Kvinner definerer som oftest hva som er riktig og feil i et samliv. Menn retter seg i stor grad etter dette. Vi er ikke så kravstore. Men en av tingene vi "krever" er sex.

Spesielt kvinner bør bli flinkere til å si hva de ønsker, hva de trenger og si fra hvis de ikke får det. Si fra i klartekst, ikke komme med masse rare hint ingen menn forstår.

Hvordan definerer du kvinnen som den svake og tapende part? Føler du at samlivet er en kamp der noen må vinne og noen tape? Det er et dårlig utgangspunkt for å lykkes.

Dere setter jo mange krav til oss menn også. Vi skal vaske når dere mener det er skittent, rydde når dere mener det er rotete, være romantiske når dere ønsker det, vise oppmerksomhet når dere vil ha det, pynte oss slik dere vil ha oss, ha sex slik dere ønsker det osv.

Jeg klarer ikke å oppfatte hva kvinner gjør for å møtes på halvveien. Hva gjør du?

Du definerer å gi mye ut fra ditt ståsted som kvinne, men aner du noe om hva menn ønsker eller hva menn yter (mye menn gjør er for å glede sin kvinne)?

"Dere setter jo mange krav til oss menn også. Vi skal vaske når dere mener det er skittent, rydde når dere mener det er rotete"

Dette hang jeg meg opp i...

Hvorfor skal vi _kvinner_ kreve det liksom? Mannen min gjør dette av seg selv fordi han bor i huset og ikke ønsker å bo i et skittent og rotete hus, han ønsker å ha rene klær, osv.

Akkurat som jeg kan klippe plenen og vaske bilen fordi jeg mener at det bør gjøres... Han _krever_ ikke noe av meg. Og jeg _krever-ikke av ham.

Det er ingen som _hjleper_til. Vi bor sammen og samarbeider om oppgavene.

petter smart

"Dere setter jo mange krav til oss menn også. Vi skal vaske når dere mener det er skittent, rydde når dere mener det er rotete"

Dette hang jeg meg opp i...

Hvorfor skal vi _kvinner_ kreve det liksom? Mannen min gjør dette av seg selv fordi han bor i huset og ikke ønsker å bo i et skittent og rotete hus, han ønsker å ha rene klær, osv.

Akkurat som jeg kan klippe plenen og vaske bilen fordi jeg mener at det bør gjøres... Han _krever_ ikke noe av meg. Og jeg _krever-ikke av ham.

Det er ingen som _hjleper_til. Vi bor sammen og samarbeider om oppgavene.

Du leste nok ikke det jeg skrev nøye nok.

Selvfølgelig skal begge to bidra til at forholdet og huset fungerer. Men det som var poenget mitt var at dere bestemmer NÅR det må vaskes og ryddes. Hvorfor skal dere bestemme NÅR det er så rotete eller skittent at noe må gjøres?

De aller fleste menn som bor alene klarer seg fint, de har rene klær, det vaskes med jevne mellomrom, det ryddes ved behov. Men ofte er dette sjeldnere enn en kvinne ville gjort det. Men det fungerer jo likevel. Menn som bor alene bor ikke i skitne, rotete hus og går rundt med skitne klær.

Jeg spør bare hvorfor dere skal bestemme når ting skal gjøres, og også som regel hvordan ting skal gjøres.

Selvfølgelig skal begge to bidra til at forholdet og huset fungerer. Men det som var poenget mitt var at dere bestemmer NÅR det må vaskes og ryddes. Hvorfor skal dere bestemme NÅR det er så rotete eller skittent at noe må gjøres?

De aller fleste menn som bor alene klarer seg fint, de har rene klær, det vaskes med jevne mellomrom, det ryddes ved behov. Men ofte er dette sjeldnere enn en kvinne ville gjort det. Men det fungerer jo likevel. Menn som bor alene bor ikke i skitne, rotete hus og går rundt med skitne klær.

Jeg spør bare hvorfor dere skal bestemme når ting skal gjøres, og også som regel hvordan ting skal gjøres.

"Jeg spør bare hvorfor dere skal bestemme når ting skal gjøres, og også som regel hvordan ting skal gjøres."

Gjør "vi" det? Det er heller det at den med de høyeste kravene er den som vil klage først. Hjemme hos meg er det samboeren min. Beste løsning vi har funnet er å bli enige om en tidsperiode - i løpet av to uker skal den som vasker ha vasket hele den etasjen f.eks. Klaging i løpet av perioden ignoreres.

Og så bytter vi oppgaver etter noen måneder.

petter smart

"Jeg spør bare hvorfor dere skal bestemme når ting skal gjøres, og også som regel hvordan ting skal gjøres."

Gjør "vi" det? Det er heller det at den med de høyeste kravene er den som vil klage først. Hjemme hos meg er det samboeren min. Beste løsning vi har funnet er å bli enige om en tidsperiode - i løpet av to uker skal den som vasker ha vasket hele den etasjen f.eks. Klaging i løpet av perioden ignoreres.

Og så bytter vi oppgaver etter noen måneder.

Ingen regel uten unntak. Poenget er at de fleste kvinner har en lavere terskel for rot og skitt enn menn.

Men det er jo ikke rett at den med de høyeste kravene skal bestemme? Dessverre skjønner ikke alle dette.

Ingen regel uten unntak. Poenget er at de fleste kvinner har en lavere terskel for rot og skitt enn menn.

Men det er jo ikke rett at den med de høyeste kravene skal bestemme? Dessverre skjønner ikke alle dette.

Ingen regel uten mange unntak, etter hva jeg har erfart.

Nei, den med høyest krav skal ikke få bestemme, uansett om det gjelder husarbeid - eller sex.

Kompromisser, kompromisser, kompromisser, noen ganger store, noen ganger små.

Annonse

petter smart

Ingen regel uten mange unntak, etter hva jeg har erfart.

Nei, den med høyest krav skal ikke få bestemme, uansett om det gjelder husarbeid - eller sex.

Kompromisser, kompromisser, kompromisser, noen ganger store, noen ganger små.

Hadde bare alle kvinner vært som deg :-)

Problemet er at de fleste kvinner ser på sine preferanser som de riktige, og ikke kun deres egen oppfatning. Dermed er de mindre villige til kompromiss, de "har jo rett".

Derfor ser en at så mange kvinner prøver å oppdra sine menn. Da er det jo tydelig at menns måte å gjøre ting på ikke er riktig, og den må endres for å passe overens med kvinnens.

Jeg tror ikke kvinner aner hvor mange kompromisser menn går med på eller hvor mye menn lar kvinner bestemme. De tror vel heller at han kom til fornuft og innså at kvinners måte å gjøre ting på er den riktige.

Hadde bare alle kvinner vært som deg :-)

Problemet er at de fleste kvinner ser på sine preferanser som de riktige, og ikke kun deres egen oppfatning. Dermed er de mindre villige til kompromiss, de "har jo rett".

Derfor ser en at så mange kvinner prøver å oppdra sine menn. Da er det jo tydelig at menns måte å gjøre ting på ikke er riktig, og den må endres for å passe overens med kvinnens.

Jeg tror ikke kvinner aner hvor mange kompromisser menn går med på eller hvor mye menn lar kvinner bestemme. De tror vel heller at han kom til fornuft og innså at kvinners måte å gjøre ting på er den riktige.

hvis ikke den ene aner at den andre går med på et kompromiss må det faktisk sies tydeligere. (Jeg lar med vilje vær å nevne kjønn her... ;) Det kan gjøres på en hyggelig måte: "Jada, jeg kan godt rydde i stua, hvis det vil gjøre deg glad. Men jeg syns faktisk ikke det er rotete - kan ikke vi bli enige om hva som normalt kan få ligge framme."

petter smart

hvis ikke den ene aner at den andre går med på et kompromiss må det faktisk sies tydeligere. (Jeg lar med vilje vær å nevne kjønn her... ;) Det kan gjøres på en hyggelig måte: "Jada, jeg kan godt rydde i stua, hvis det vil gjøre deg glad. Men jeg syns faktisk ikke det er rotete - kan ikke vi bli enige om hva som normalt kan få ligge framme."

Men bør ikke kvinner være flinkere til å forstå at deres måte å gjøre ting på ikke er den riktige, mens menns måte er feil?

Bør de ikke skjønne at vi lar dere bestemme veldig mye?

Men du har nok rett, de aller fleste kvinner klager hele tiden på at mannen ikke gjør ditt og datt, eller at han gjør sånn og slikt. De skjønner nok ikke at vi ofte innpasser oss dere.

Men det du foreslår fungerer ikke, fordi kvinner mener de har rett og vi feil og da kan jo ikke de gi seg.

Men bør ikke kvinner være flinkere til å forstå at deres måte å gjøre ting på ikke er den riktige, mens menns måte er feil?

Bør de ikke skjønne at vi lar dere bestemme veldig mye?

Men du har nok rett, de aller fleste kvinner klager hele tiden på at mannen ikke gjør ditt og datt, eller at han gjør sånn og slikt. De skjønner nok ikke at vi ofte innpasser oss dere.

Men det du foreslår fungerer ikke, fordi kvinner mener de har rett og vi feil og da kan jo ikke de gi seg.

Så lenge du generaliserer har jeg faktisk ikke lyst til å svare. Du kan ikke spørre på vegne av alle menn, jeg har ikke tenkt å svare på vegne av alle kvinner.

Men det som funker for oss? Begge er nødt til å tilpasse seg hverandre. Begge er nødt til å si tydelig hva de ønsker, og hva de ikke ønsker. Og har man ikke uttalt seg tydelig har man heller ikke rett til å klage.

Og å bytte på oppgavene innimellom er utrolig lærerikt...

petter smart

Så lenge du generaliserer har jeg faktisk ikke lyst til å svare. Du kan ikke spørre på vegne av alle menn, jeg har ikke tenkt å svare på vegne av alle kvinner.

Men det som funker for oss? Begge er nødt til å tilpasse seg hverandre. Begge er nødt til å si tydelig hva de ønsker, og hva de ikke ønsker. Og har man ikke uttalt seg tydelig har man heller ikke rett til å klage.

Og å bytte på oppgavene innimellom er utrolig lærerikt...

Jeg har aldri sagt at alle kvinner er sånn, men det blir litt tungvint om en skal spesifisere alt i sine innlegg. Når jeg skriver kvinner, mener jeg et overveldende flertall, ikke alle. Legger en godviljen til skjønner en dette.

At begge tilpasser seg er nok det beste, men en bør nok være ganske like i utgangspunktet. Er en for ulike vil det neppe gå i lengden.

Dessverre bruker kvinner oftere metodene med å mase/kjefte eller nekte han sex.

ilene1365380268

*banker inn i hodet ditt*

Det er visst DU som ikke leser svarene du får så nøye for du er så ensporet i din tankegang...

En gang til: JEG (er kvinne) bestemmer ikke NÅR eller HVA som skal ryddes/vaskes. Dette finner mannen min ut av selv, fordi han bor i huset.

Han tenker selv og trenger ingen som dirigerer ham.

Finito.

Trodde at du fleste etterhvert hadde det som oss, men mulig jeg tar feil...

Annonse

petter smart

*banker inn i hodet ditt*

Det er visst DU som ikke leser svarene du får så nøye for du er så ensporet i din tankegang...

En gang til: JEG (er kvinne) bestemmer ikke NÅR eller HVA som skal ryddes/vaskes. Dette finner mannen min ut av selv, fordi han bor i huset.

Han tenker selv og trenger ingen som dirigerer ham.

Finito.

Trodde at du fleste etterhvert hadde det som oss, men mulig jeg tar feil...

Hvordan akkurat du og din mann ordner ting vet jeg lite om, jeg snakker om flertallet av kvinner her. Det finnes jo også kvinner som lett lar et hus forfalle uten å gjøre noe med det.

Ideellt finner mannen ut av dette selv, dvs dersom kvinnen lar han få tid til det, men ofte tar det lenger tid før en mann mener ting må gjøres, og i mellomtiden tror kvinnen at han gir faen og at huset vil bli en svinesti dersom hun ikke gjør noe, og så gjør hun det selv. Men da har han ikke fått muligheten til å vise at han faktisk gjør det som må til, om enn senere enn hun ville gjort det. Da er det jo hun som bestemmer når ting må gjøres, ikke at de må gjøres.

Mulig du og din mann er like når det gjelder rydding og vasking (har det slik selv nå, men har opplevd begge ytterpunkter). Dere mener det trengs omtrent på samme tidspunkt og da gjør dere det sammen, det faller naturlig for dere. Men det gjør det sjelden, og som regel føler kvinnen for å gjøre noe før mannen gjør det. Og da blir det konflikter.

Har en lest en del av innleggene til kvinner på samliv, småbarn osv. ser en fort at svært mange kvinner klager på sine menn, at de ikke er flinke nok til det ene og det andre. Men ofte skyldes dette at de har ulike tidstabeller, og kvinnene mener at deres er den riktige og at mannen må tilpasse seg den. De bestemmer når det er for skittent eller rotete.

Gjest malva

Jeg har aldri sagt at alle kvinner er sånn, men det blir litt tungvint om en skal spesifisere alt i sine innlegg. Når jeg skriver kvinner, mener jeg et overveldende flertall, ikke alle. Legger en godviljen til skjønner en dette.

At begge tilpasser seg er nok det beste, men en bør nok være ganske like i utgangspunktet. Er en for ulike vil det neppe gå i lengden.

Dessverre bruker kvinner oftere metodene med å mase/kjefte eller nekte han sex.

"Dessverre bruker kvinner oftere metodene med å mase/kjefte eller nekte han sex."

På seg selv kjenner man andre, ja, Petter. Dersom en kvinne ikke vil ha sex med en hun er uenig i, er det ikke å "nekte ham sex" - hun har rett og slett ikke lyst til å "åpne seg opp" for han! Man ligger da ikke med en som man er rasende på eller skuffet over? Ikke hvis man er kvinne, mener jeg. Menn gjør kanskje det?

Jeg har sett at du gjentagne ganger påstår at kvinner "nekter menn sex" - den tankegangen er foreldet og klassisk noe menn påstår og tenker, fordi de selv ville gjort det, kanskje? Jeg har aldri nektet en mann sex fordi jeg ikke fikk viljen min, derimot har jeg mange ganger slett ikke villet ha sex - ikke fordi jeg ikke fikk viljen min (jeg er ikke furten) - men fordi jeg ikke har lyst på sex når stemingen er slik og forholdet sånn.

Våkn opp! Språket ditt avslører deg!

"Dessverre bruker kvinner oftere metodene med å mase/kjefte eller nekte han sex."

På seg selv kjenner man andre, ja, Petter. Dersom en kvinne ikke vil ha sex med en hun er uenig i, er det ikke å "nekte ham sex" - hun har rett og slett ikke lyst til å "åpne seg opp" for han! Man ligger da ikke med en som man er rasende på eller skuffet over? Ikke hvis man er kvinne, mener jeg. Menn gjør kanskje det?

Jeg har sett at du gjentagne ganger påstår at kvinner "nekter menn sex" - den tankegangen er foreldet og klassisk noe menn påstår og tenker, fordi de selv ville gjort det, kanskje? Jeg har aldri nektet en mann sex fordi jeg ikke fikk viljen min, derimot har jeg mange ganger slett ikke villet ha sex - ikke fordi jeg ikke fikk viljen min (jeg er ikke furten) - men fordi jeg ikke har lyst på sex når stemingen er slik og forholdet sånn.

Våkn opp! Språket ditt avslører deg!

Tror verken du eller petter smart skal skjære kvinner og menn over kjønnsmessige kammer.

Jeg f.eks., vil gjerne ha sex selv om jeg skulle være både rasende og skuffet. Make-upsex :)

Gjest Jolly Roger

Tror verken du eller petter smart skal skjære kvinner og menn over kjønnsmessige kammer.

Jeg f.eks., vil gjerne ha sex selv om jeg skulle være både rasende og skuffet. Make-upsex :)

Mens jeg kunne aldri tenke meg det! Så det er ikke nødvendigvis kjønnsbestemt nei.

(Men for meg er makeup-sex sex man har etter at man har blitt venner igjen og ikke _for_ å bli venner igjen.)

Mens jeg kunne aldri tenke meg det! Så det er ikke nødvendigvis kjønnsbestemt nei.

(Men for meg er makeup-sex sex man har etter at man har blitt venner igjen og ikke _for_ å bli venner igjen.)

Vel, jeg er ikke typen til å legge ned veto om sexnekt selv om det butter sånn ellers...

Make-upsex er vel ikke noe man gjør med denne tanken i hodet 'Nå skal vi knulle litt for da blir vi venner'. Make-upsex er kanskje heller en kroppslig reaksjon når ting kan være vanskelig, når ordene ikke er nok... Og så er det jo deilig da :)

Gjest Jolly Roger

Vel, jeg er ikke typen til å legge ned veto om sexnekt selv om det butter sånn ellers...

Make-upsex er vel ikke noe man gjør med denne tanken i hodet 'Nå skal vi knulle litt for da blir vi venner'. Make-upsex er kanskje heller en kroppslig reaksjon når ting kan være vanskelig, når ordene ikke er nok... Og så er det jo deilig da :)

Sorry - men sex og sinne er helt inkompatibelt for meg.

Sorry - men sex og sinne er helt inkompatibelt for meg.

Greit det.

For min egen del er det utrolig sjelden jeg er så sint at jeg ikke greier å forholde meg til annet enn mitt eget sinne. Ergo passer det med sex stort sett hele tiden.

Er man så sint på hverandre at man ikke vil ha sex må vel forholdet være en saga blott uansett.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...