Gjest Stjernemor Skrevet 23. mai 2003 Del Skrevet 23. mai 2003 Greit det. For min egen del er det utrolig sjelden jeg er så sint at jeg ikke greier å forholde meg til annet enn mitt eget sinne. Ergo passer det med sex stort sett hele tiden. Er man så sint på hverandre at man ikke vil ha sex må vel forholdet være en saga blott uansett. Du har ikke hørt at det går an å gjøre noe med de tilstandene som gjør at en eller annen er så sint da? Så en kan få lyst på sex igjen. Alle forhold vil oppleve perioder med dårlig, sjelden eller ingen sex. En kan ikke gå fra hverandre hver gang det skjer. Av erfaring vet en jo at det tar seg opp igjen. Å ta ansvar er å jobbe med forholdet. Har en ikke barn kan en jo bare stikke fra problemene,d a men. Feigt erd et iallefall. Nissen flytter med på lasset den! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/104743-er-alle-menn-utro/page/6/#findComment-619419 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest observatør Skrevet 23. mai 2003 Del Skrevet 23. mai 2003 Mine følelser for kvinner kommer ikke fra det èn bestemt kvinne har gjort mot meg, det er en stor forskjell. Jeg liker kvinner, kunne aldri tenkt meg livet uten dem. Selv om de ikke er enkle å bo med. Jeg vet jeg er enkel å bo med selv da jeg aldri har noe å utsette på meg. Det du skriver her på DOL har for lengst fortalt meg at du ikke hater kvinner, men du forakter kvinner og ser på de som en stor trussel og fiende. Samtidig føler du deg underlegen. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/104743-er-alle-menn-utro/page/6/#findComment-619425 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jolly Roger Skrevet 23. mai 2003 Del Skrevet 23. mai 2003 Greit det. For min egen del er det utrolig sjelden jeg er så sint at jeg ikke greier å forholde meg til annet enn mitt eget sinne. Ergo passer det med sex stort sett hele tiden. Er man så sint på hverandre at man ikke vil ha sex må vel forholdet være en saga blott uansett. Det er jo bra for deg, da! "Er man så sint på hverandre at man ikke vil ha sex må vel forholdet være en saga blott uansett. " Dum som jeg er, er jeg uenig her også. ;-) Det er få personer man kan bli så sint på eller skuffet over som de man virkelig er glad i. Men da er det også som regel dybde nok i forholdet til at det kan løses opp i på en god måte. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/104743-er-alle-menn-utro/page/6/#findComment-619429 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest seigmannen Skrevet 23. mai 2003 Del Skrevet 23. mai 2003 Det er nok ikke umulig. En ser jo også her at damen egentlig hadde lyst på sex, men ønsket ikke dette med sin mann. Tror kvinner må ta sex for det det er, noe som binder en tettere sammen og som kan gjøre underverker for et forhold. Forholdet må ikke være perfekt for å ha sex. Og det blir garantert ikke noe bedre dersom hun nekter han sex. Å ha sex med en mann over 40 er som å stappe en seigmann inn i en sparebøsse.............................................. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/104743-er-alle-menn-utro/page/6/#findComment-619430 Del på andre sider Flere delingsvalg…
favn Skrevet 23. mai 2003 Del Skrevet 23. mai 2003 Du har ikke hørt at det går an å gjøre noe med de tilstandene som gjør at en eller annen er så sint da? Så en kan få lyst på sex igjen. Alle forhold vil oppleve perioder med dårlig, sjelden eller ingen sex. En kan ikke gå fra hverandre hver gang det skjer. Av erfaring vet en jo at det tar seg opp igjen. Å ta ansvar er å jobbe med forholdet. Har en ikke barn kan en jo bare stikke fra problemene,d a men. Feigt erd et iallefall. Nissen flytter med på lasset den! 'Alle forhold vil oppleve perioder med dårlig, sjelden eller ingen sex.' Nei, det stemmer da ikke. 'Å ta ansvar er å jobbe med forholdet.' Selvsagt. Men kan nei-til-sex knyttes til det å ta ansvar og jobbe med forholdet? Uansett, folk (kvinner og menn) gjør som det passer dem. Hvis seksuelt avhold kjennes bra ut, sikkert fint for dem. Men som sagt, det er ikke min greie. Og det var det som var poenget mitt - jeg tviler på at det er er en spesifikk _kvinnesak_ å fraskrive seg seksuelle lyster selv om livet butter imot. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/104743-er-alle-menn-utro/page/6/#findComment-619433 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest singel og sang Skrevet 23. mai 2003 Del Skrevet 23. mai 2003 Man kan da ikke kreve for mye i forhold til å tenne på noen. Enten tenner man eller så gjør man det ikke. Det er mange faktorer som spiller inn i bildet, og man velger ikke selv at "nå skal jeg ikke lenger tenne på mannen/kjerringa. Vi utvikler oss hele livet, damer som menn, og mange vokser simpelthen fra hverandre. Jupp, da bør man også gå fra hverandre, men med unger, hus, gjeld og bikkje, så kan dette ta tid. Det er for øvrig mange menn som ikke tenner på kona si også, dog er vel menn mer styrt av sin kjære ståpikk enn hva kvinnene er, og gir derfor kanskje faen så lenge han får seg et knull og hun likevel jo ligger der ved siden av han. Om dette er bra eller ikke kan vel diskuteres. Meget fornuftig sagt av deg. Det er en ond sirkel å være kvinne og ikke tenne på sin mann. Han maser, nå er det gått en uke, to uker, en måned........ Kommer med diverse ukebladartikler som viser hvor BRA sex er for både helse og humør og holdning og gud vet hva. Åjada, vi vet at det er lenge siden, vi vet hvor bra og godt sex kan være, men noe oppi hjernen har stoppet opp slik at vi ikke tenner. Og jo mer vi anstrenger oss for å tenne, jo mindre tenner vi. Den onde sirkelen er i gang, og da er det ofte bare en utvei, gå fra hverandre. Eller knull av plikt..... hvis akkurat dette forholdet er så jævlig viktig. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/104743-er-alle-menn-utro/page/6/#findComment-619436 Del på andre sider Flere delingsvalg…
favn Skrevet 23. mai 2003 Del Skrevet 23. mai 2003 Det er jo bra for deg, da! "Er man så sint på hverandre at man ikke vil ha sex må vel forholdet være en saga blott uansett. " Dum som jeg er, er jeg uenig her også. ;-) Det er få personer man kan bli så sint på eller skuffet over som de man virkelig er glad i. Men da er det også som regel dybde nok i forholdet til at det kan løses opp i på en god måte. 'Det er få personer man kan bli så sint på eller skuffet over som de man virkelig er glad i.' Ja, det er sant. 'Men da er det også som regel dybde nok i forholdet til at det kan løses opp i på en god måte.' Det er forhåpentligvis sant det også. Men man kan jo lure etter å ha lest på forum for Samliv en stund. Film, sex... hva nådda? ;-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/104743-er-alle-menn-utro/page/6/#findComment-619438 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jolly Roger Skrevet 23. mai 2003 Del Skrevet 23. mai 2003 'Det er få personer man kan bli så sint på eller skuffet over som de man virkelig er glad i.' Ja, det er sant. 'Men da er det også som regel dybde nok i forholdet til at det kan løses opp i på en god måte.' Det er forhåpentligvis sant det også. Men man kan jo lure etter å ha lest på forum for Samliv en stund. Film, sex... hva nådda? ;-) "Film, sex... hva nådda? ;-) " Hm... tror det dekker min kjernekompetanse, men man vet jo aldri, jeg kan krangle om mye, jeg. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/104743-er-alle-menn-utro/page/6/#findComment-619445 Del på andre sider Flere delingsvalg…
petter smart Skrevet 23. mai 2003 Del Skrevet 23. mai 2003 Det du skriver her på DOL har for lengst fortalt meg at du ikke hater kvinner, men du forakter kvinner og ser på de som en stor trussel og fiende. Samtidig føler du deg underlegen. Jeg forakter ikke kvinner generelt, men jeg har mine dårlige erfaringer (som de fleste, både menn og kvinner). Men jeg ser en del selvmotsigelser og dårlig logikk i kvinnekampen og kvinners holdninger. Og så liker jeg å diskutere og da forenkler en og setter ting på spissen for å få fram poenget sitt og skape debatt. Men jeg ser en del av den såkalte likestillingen som en trussel, ikke mot meg personlig, men mot menn generelt. Menn sakker akterut på skolene, snart i arbeidslivet og også i samlivet. Det stilles stadig flere krav til oss, flere av de er motstridende. Flere og flere menn strekker ikke til. Kvinner må innse at likestilling går begge veier og at mye av det som kreves av menn ikke er mulig å oppfylle. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/104743-er-alle-menn-utro/page/6/#findComment-619500 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest observatør Skrevet 23. mai 2003 Del Skrevet 23. mai 2003 Jeg forakter ikke kvinner generelt, men jeg har mine dårlige erfaringer (som de fleste, både menn og kvinner). Men jeg ser en del selvmotsigelser og dårlig logikk i kvinnekampen og kvinners holdninger. Og så liker jeg å diskutere og da forenkler en og setter ting på spissen for å få fram poenget sitt og skape debatt. Men jeg ser en del av den såkalte likestillingen som en trussel, ikke mot meg personlig, men mot menn generelt. Menn sakker akterut på skolene, snart i arbeidslivet og også i samlivet. Det stilles stadig flere krav til oss, flere av de er motstridende. Flere og flere menn strekker ikke til. Kvinner må innse at likestilling går begge veier og at mye av det som kreves av menn ikke er mulig å oppfylle. Det er ikke kvinners ansvar at menn sakker akterut. Dere sakker mest akterut på hjemmebane, fordi mange menn er i ferd med å gjøre seg selv overflødig. Det er slutt på den tiden da kvinner var avhengig av mannen økonomisk, men mange menn lever ennå etter regelen om at de er sjefen i huset og har full råderett over sofakroken, dobbeltsenga og fjernkontrollen. Mange kvinner velger faktisk å leve alene fordi de ikke orker å forsøke å oppdra menn som tror de fortsatt kan oppføre seg som hjemme hos mamma. Kvinner krever en soleklar rett til eget liv, og vi er ikke født for å behage mannen. amen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/104743-er-alle-menn-utro/page/6/#findComment-619560 Del på andre sider Flere delingsvalg…
petter smart Skrevet 23. mai 2003 Del Skrevet 23. mai 2003 Det er ikke kvinners ansvar at menn sakker akterut. Dere sakker mest akterut på hjemmebane, fordi mange menn er i ferd med å gjøre seg selv overflødig. Det er slutt på den tiden da kvinner var avhengig av mannen økonomisk, men mange menn lever ennå etter regelen om at de er sjefen i huset og har full råderett over sofakroken, dobbeltsenga og fjernkontrollen. Mange kvinner velger faktisk å leve alene fordi de ikke orker å forsøke å oppdra menn som tror de fortsatt kan oppføre seg som hjemme hos mamma. Kvinner krever en soleklar rett til eget liv, og vi er ikke født for å behage mannen. amen Kvinner er blitt ekstremt kravstore. En ser jo bl.a her inne at kvinner blir oppfordret til å dumpe sine menn dersom de ikke oppfyller alle kravene. Kvinner har fått et feilaktig bilde av hvordan samliv og sex skal være. Dere er ikke villige til å ofre nok lenger. Menn strekker seg stadig lenger for å tekkes kvinner, men fortsetter utviklingen vil det til slutt si stopp. Vi ser jo allerede i dag at svært mange forhold/ekteskap ryker. Kvinner lever alene fordi de har urealistiske forventninger til et forhold. Mulig det er media eller "likestilling" som ligger bak. Hvordan oppfører menn seg som om de fortsatt bodde hjemme hos mamma? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/104743-er-alle-menn-utro/page/6/#findComment-619572 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Stjernemor Skrevet 23. mai 2003 Del Skrevet 23. mai 2003 'Alle forhold vil oppleve perioder med dårlig, sjelden eller ingen sex.' Nei, det stemmer da ikke. 'Å ta ansvar er å jobbe med forholdet.' Selvsagt. Men kan nei-til-sex knyttes til det å ta ansvar og jobbe med forholdet? Uansett, folk (kvinner og menn) gjør som det passer dem. Hvis seksuelt avhold kjennes bra ut, sikkert fint for dem. Men som sagt, det er ikke min greie. Og det var det som var poenget mitt - jeg tviler på at det er er en spesifikk _kvinnesak_ å fraskrive seg seksuelle lyster selv om livet butter imot. Du spør om nei til sex kan kalles å ta ansvar for forholdet. Da tror jeg du ikke har tenkt på at det faktisk er annet enn et kjølig eller kranglete forhold som ødelegger sex'en i perioder! Sykdom kan ligge til grunn, til stro fortvilelse for den som er syk. En kan bli delvis lammet eller få andre kroppslgie plager som sterkt begrenser et sexliv. OG en kan få en depresjon, noe som er veldig vanlig idag og seom også er en effektiv sexlyst-dreper. Det er ikke alltid VILJEN det står på. Om mann min blir deprimert, så stikker ikke jeg om han ikke har hatt lyst på sex i et halv år, hvis vi har vært gift i tjue. Kommer han over depresjonen kommer sannsynligvis lysten tilbake og vi kan fortsette som før. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/104743-er-alle-menn-utro/page/6/#findComment-620013 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest malva Skrevet 23. mai 2003 Del Skrevet 23. mai 2003 Kvinner er blitt ekstremt kravstore. En ser jo bl.a her inne at kvinner blir oppfordret til å dumpe sine menn dersom de ikke oppfyller alle kravene. Kvinner har fått et feilaktig bilde av hvordan samliv og sex skal være. Dere er ikke villige til å ofre nok lenger. Menn strekker seg stadig lenger for å tekkes kvinner, men fortsetter utviklingen vil det til slutt si stopp. Vi ser jo allerede i dag at svært mange forhold/ekteskap ryker. Kvinner lever alene fordi de har urealistiske forventninger til et forhold. Mulig det er media eller "likestilling" som ligger bak. Hvordan oppfører menn seg som om de fortsatt bodde hjemme hos mamma? "Kvinner lever alene fordi de har urealistiske forventninger til et forhold." Det tror jeg faktisk ikke. Derimot er det ofte slik at kvinner ikke lenger ser grunn til å bli i dårlige forhold når de kan klare seg like godt uten hans økonomi og praktiske hjelp? "Kvinner har fått et feilaktig bilde av hvordan samliv og sex skal være. Dere er ikke villige til å ofre nok lenger." Interessant! Du - i likhet med mange menn, føler dere ofrer noe når dere ikke får viljen deres slik som i gamle dager.Det er blitt en forrykking i den vante balansen, det er ikke lenger nok å være mann, man må jammen være hyggelig og istand til samarbeid også for at kvinnen ikke skal gå. "kvinner blir oppfordret til å dumpe sine menn dersom de ikke oppfyller alle kravene." Kvinners behov for samtale, samarbeid, samliv er ikke blitt møtt i mange år allerede. De er like viktige og sterke behov for oss som seksualdriften er det for menn. Forskjellen nå er at vi faktisk kan klare oss alene om vi ikke får dekket det som er _våre_ behov. Hvorfor bli i et forhold der grunnleggende behov ikke blir møtt eller respektert? Menn har da gått når kvinner ikke har levd opp til deres seksuelle krav i generasjoner, ikke sant? Ville du ha blitt i et forhold der du måtte tilfredsstille deg selv år ut og år inn? Nå er det vår tur. Nå er det vi som går. For vi har også behov i et forhold. Men våre behov ytrer seg kanskje litt annerledes. Derfor synes ikke menn de gjelder,er viktige, derfor er de ikke behov, men krav, synes dere. Et hjem skal være et sted dere kan slappe av og være dere selv og få dekket behov. Huttetu! Nå er det sannelig 2 måter å definere behov og forhold på, ikke bare menns! Kvinnesak? Nei - nå er det vår tur til å forvente respekt og talerett, min venn.Det er en menneskerett, det. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/104743-er-alle-menn-utro/page/6/#findComment-620584 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest RespectTheCock Skrevet 23. mai 2003 Del Skrevet 23. mai 2003 "Kvinner lever alene fordi de har urealistiske forventninger til et forhold." Det tror jeg faktisk ikke. Derimot er det ofte slik at kvinner ikke lenger ser grunn til å bli i dårlige forhold når de kan klare seg like godt uten hans økonomi og praktiske hjelp? "Kvinner har fått et feilaktig bilde av hvordan samliv og sex skal være. Dere er ikke villige til å ofre nok lenger." Interessant! Du - i likhet med mange menn, føler dere ofrer noe når dere ikke får viljen deres slik som i gamle dager.Det er blitt en forrykking i den vante balansen, det er ikke lenger nok å være mann, man må jammen være hyggelig og istand til samarbeid også for at kvinnen ikke skal gå. "kvinner blir oppfordret til å dumpe sine menn dersom de ikke oppfyller alle kravene." Kvinners behov for samtale, samarbeid, samliv er ikke blitt møtt i mange år allerede. De er like viktige og sterke behov for oss som seksualdriften er det for menn. Forskjellen nå er at vi faktisk kan klare oss alene om vi ikke får dekket det som er _våre_ behov. Hvorfor bli i et forhold der grunnleggende behov ikke blir møtt eller respektert? Menn har da gått når kvinner ikke har levd opp til deres seksuelle krav i generasjoner, ikke sant? Ville du ha blitt i et forhold der du måtte tilfredsstille deg selv år ut og år inn? Nå er det vår tur. Nå er det vi som går. For vi har også behov i et forhold. Men våre behov ytrer seg kanskje litt annerledes. Derfor synes ikke menn de gjelder,er viktige, derfor er de ikke behov, men krav, synes dere. Et hjem skal være et sted dere kan slappe av og være dere selv og få dekket behov. Huttetu! Nå er det sannelig 2 måter å definere behov og forhold på, ikke bare menns! Kvinnesak? Nei - nå er det vår tur til å forvente respekt og talerett, min venn.Det er en menneskerett, det. "Kvinnesak? Nei - nå er det vår tur til å forvente respekt og talerett, min venn.Det er en menneskerett, det. " Det er det, og det har dere hatt i mange mange år. Også menn har gjort sitt for å sikre dere bedre kår. Men nå er det faktisk slik at det er menn som har de største problemene, både sosialt og psykisk. Som vi i sin tid jobbet for å gi kvinner en bedre hverdag, er det nå på høy tid å ta i et tak for mannfolkene. Så dersom det er noe tak i dere jenter og kvinner, så vis at dere også kan respektere og verdsette menns behov, følelsesliv og væremåte. Det tjener hele samfunnet på. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/104743-er-alle-menn-utro/page/6/#findComment-620611 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest malva Skrevet 24. mai 2003 Del Skrevet 24. mai 2003 "Kvinnesak? Nei - nå er det vår tur til å forvente respekt og talerett, min venn.Det er en menneskerett, det. " Det er det, og det har dere hatt i mange mange år. Også menn har gjort sitt for å sikre dere bedre kår. Men nå er det faktisk slik at det er menn som har de største problemene, både sosialt og psykisk. Som vi i sin tid jobbet for å gi kvinner en bedre hverdag, er det nå på høy tid å ta i et tak for mannfolkene. Så dersom det er noe tak i dere jenter og kvinner, så vis at dere også kan respektere og verdsette menns behov, følelsesliv og væremåte. Det tjener hele samfunnet på. Vi har da verdsatt menns behov i alle år? Det er dere som har gått ut fra at det er det eneste vi har ønsket - det samme som dere. Dere har hatt sex med oss kvinner og levd sammen med oss år ut og år inn og overhørt og oversett våre ønsker og behov - for vi har andre ønsker og behov i et forhold enn dere - og nå blir _dere_ sure og vonbrotne fordi vi ikke lenger møter dere på deres ønsker, men tar vare på oss selv i stedet? Vi bruker ikke lenger hele livet på å innse at vi må gi opp å få dekket våre behov via menn - nå gjør vi som dere - vi går videre når vi ikke får det vi vil ha i et forhold. Og _da_ begynner dere å snakke om at det er kvinnesakens skyld? Hva synes du om den? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/104743-er-alle-menn-utro/page/6/#findComment-620885 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest RespectTheCock Skrevet 24. mai 2003 Del Skrevet 24. mai 2003 Vi har da verdsatt menns behov i alle år? Det er dere som har gått ut fra at det er det eneste vi har ønsket - det samme som dere. Dere har hatt sex med oss kvinner og levd sammen med oss år ut og år inn og overhørt og oversett våre ønsker og behov - for vi har andre ønsker og behov i et forhold enn dere - og nå blir _dere_ sure og vonbrotne fordi vi ikke lenger møter dere på deres ønsker, men tar vare på oss selv i stedet? Vi bruker ikke lenger hele livet på å innse at vi må gi opp å få dekket våre behov via menn - nå gjør vi som dere - vi går videre når vi ikke får det vi vil ha i et forhold. Og _da_ begynner dere å snakke om at det er kvinnesakens skyld? Hva synes du om den? "Vi har da verdsatt menns behov i alle år? " Nei! Mange kvinner har "holdt ut" fordi valgmulighetene var begrenset - det er noe annet. Det har blitt mye bedre de siste 50 årene, og det er kvinnenes fortjeneste, men ikke bare kvinnenes fortjeneste. "Vi bruker ikke lenger hele livet på å innse at vi må gi opp å få dekket våre behov via menn - nå gjør vi som dere" Hevn? Var det målet? Var det det dere vil oppnå? Synes du virkelig - "I'm the best, fuck the rest"-tankegangen er et framskritt? Nei - respekt bør gå begge veier. Samfunnet trenger det. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/104743-er-alle-menn-utro/page/6/#findComment-620947 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest malva Skrevet 24. mai 2003 Del Skrevet 24. mai 2003 "Vi har da verdsatt menns behov i alle år? " Nei! Mange kvinner har "holdt ut" fordi valgmulighetene var begrenset - det er noe annet. Det har blitt mye bedre de siste 50 årene, og det er kvinnenes fortjeneste, men ikke bare kvinnenes fortjeneste. "Vi bruker ikke lenger hele livet på å innse at vi må gi opp å få dekket våre behov via menn - nå gjør vi som dere" Hevn? Var det målet? Var det det dere vil oppnå? Synes du virkelig - "I'm the best, fuck the rest"-tankegangen er et framskritt? Nei - respekt bør gå begge veier. Samfunnet trenger det. Helt enig - og det handler da ikke om hevn i det hele tatt - men å gi opp og gå, simpelthen... Jeg vil vel heller si vi har gitt opp enn forsøkt å ta hevn. Hva er vitsen med hevn? Jeg er enig i at det samfunnet trenger, er menn og kvinner som likestilte mennesker. Men så lenge verden defineres ut fra menns perspektiver, kan jeg ikke si vi er likestilte. Dessverre. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/104743-er-alle-menn-utro/page/6/#findComment-621192 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest RespectTheCock Skrevet 25. mai 2003 Del Skrevet 25. mai 2003 Helt enig - og det handler da ikke om hevn i det hele tatt - men å gi opp og gå, simpelthen... Jeg vil vel heller si vi har gitt opp enn forsøkt å ta hevn. Hva er vitsen med hevn? Jeg er enig i at det samfunnet trenger, er menn og kvinner som likestilte mennesker. Men så lenge verden defineres ut fra menns perspektiver, kan jeg ikke si vi er likestilte. Dessverre. "Jeg er enig i at det samfunnet trenger, er menn og kvinner som likestilte mennesker. Men så lenge verden defineres ut fra menns perspektiver, kan jeg ikke si vi er likestilte. Dessverre. " Men sånn er det slett ikke lenger, hvertfall ikke i vår del av verden. Vi har fått et samfunn hvor nesten ethvert aspekt er tilpasset en kvinnlig vinkling, det er først og fremst kvinners behov og ønsker som skal ivaretas. Kvinnerollen har endret seg som en følge av kvinners ønsker, krav og behov. Mannsrollen har også endret seg, ikke først og fremst for at menn skal få det bedre, men for å imøtekomme kvinners behov krav og ønsker. Det funker ikke lenger. Se på selvmordsstatistikkene. Se på familievoldsakene. Sånn vil vi da ikke ha det? Det nytter ikke bare å legge alt tilrette for det ene kjønnet - vi trenger likestilling, og det krever gjensidig respekt. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/104743-er-alle-menn-utro/page/6/#findComment-621901 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest observatør Skrevet 25. mai 2003 Del Skrevet 25. mai 2003 Kvinner er blitt ekstremt kravstore. En ser jo bl.a her inne at kvinner blir oppfordret til å dumpe sine menn dersom de ikke oppfyller alle kravene. Kvinner har fått et feilaktig bilde av hvordan samliv og sex skal være. Dere er ikke villige til å ofre nok lenger. Menn strekker seg stadig lenger for å tekkes kvinner, men fortsetter utviklingen vil det til slutt si stopp. Vi ser jo allerede i dag at svært mange forhold/ekteskap ryker. Kvinner lever alene fordi de har urealistiske forventninger til et forhold. Mulig det er media eller "likestilling" som ligger bak. Hvordan oppfører menn seg som om de fortsatt bodde hjemme hos mamma? "Kvinner er blitt ekstremt kravstore. En ser jo bl.a her inne at kvinner blir oppfordret til å dumpe sine menn dersom de ikke oppfyller alle kravene." Det er riktig det, hvorfor velge et liv som innebærer sorg og forsakelser hvis man faktisk har det bedre alene? "Kvinner har fått et feilaktig bilde av hvordan samliv og sex skal være. Dere er ikke villige til å ofre nok lenger." Det som er poenget er at kvinner også har begynt å stille krav. Hvorfor skal vi ofre så mye for å få et forhold til å fungere hvis vi trives som singel? "Menn strekker seg stadig lenger for å tekkes kvinner, men fortsetter utviklingen vil det til slutt si stopp. Vi ser jo allerede i dag at svært mange forhold/ekteskap ryker." Igjen, hvem har sagt at det er en plikt å bli i et dårlig ekteskap? Og hvem har sagt at et forhold som en gang var glødende er dømt til å vare hele livet selv om gløden for lengst er borte og alt er bare trasig? "Kvinner lever alene fordi de har urealistiske forventninger til et forhold. Mulig det er media eller "likestilling" som ligger bak." Mulig det er kvinners eget valg? Har du tenkt tanken at det faktisk finnes kvinner som trives med å leve alene? "Hvordan oppfører menn seg som om de fortsatt bodde hjemme hos mamma? " De forventer og tror at kvinner er født for å rydde opp etter dem og stelle for dem. Slik mamma gjorde. Jeg er lei av å høre utsagn som at "du er så kresen", "du burde finne deg en mann" osv. Jeg synes det er fint å bo alene, jeg synes det er fint å kun ha meg selv å ta hensyn til. Jeg synes det er fint å styre egen økonomi. Jeg liker å kunne bestemme selv hva jeg skal bruke min fritid på, når jeg skal legge meg, når jeg skal stå opp osv. Hvorfor er det så vanskelig å forstå at mange kvinner trives alene? Vi klarer oss selv både praktisk og økonomisk. Litt stygt sagt har vi kun behov for menn for å formere oss. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/104743-er-alle-menn-utro/page/6/#findComment-622115 Del på andre sider Flere delingsvalg…
petter smart Skrevet 26. mai 2003 Del Skrevet 26. mai 2003 "Kvinner er blitt ekstremt kravstore. En ser jo bl.a her inne at kvinner blir oppfordret til å dumpe sine menn dersom de ikke oppfyller alle kravene." Det er riktig det, hvorfor velge et liv som innebærer sorg og forsakelser hvis man faktisk har det bedre alene? "Kvinner har fått et feilaktig bilde av hvordan samliv og sex skal være. Dere er ikke villige til å ofre nok lenger." Det som er poenget er at kvinner også har begynt å stille krav. Hvorfor skal vi ofre så mye for å få et forhold til å fungere hvis vi trives som singel? "Menn strekker seg stadig lenger for å tekkes kvinner, men fortsetter utviklingen vil det til slutt si stopp. Vi ser jo allerede i dag at svært mange forhold/ekteskap ryker." Igjen, hvem har sagt at det er en plikt å bli i et dårlig ekteskap? Og hvem har sagt at et forhold som en gang var glødende er dømt til å vare hele livet selv om gløden for lengst er borte og alt er bare trasig? "Kvinner lever alene fordi de har urealistiske forventninger til et forhold. Mulig det er media eller "likestilling" som ligger bak." Mulig det er kvinners eget valg? Har du tenkt tanken at det faktisk finnes kvinner som trives med å leve alene? "Hvordan oppfører menn seg som om de fortsatt bodde hjemme hos mamma? " De forventer og tror at kvinner er født for å rydde opp etter dem og stelle for dem. Slik mamma gjorde. Jeg er lei av å høre utsagn som at "du er så kresen", "du burde finne deg en mann" osv. Jeg synes det er fint å bo alene, jeg synes det er fint å kun ha meg selv å ta hensyn til. Jeg synes det er fint å styre egen økonomi. Jeg liker å kunne bestemme selv hva jeg skal bruke min fritid på, når jeg skal legge meg, når jeg skal stå opp osv. Hvorfor er det så vanskelig å forstå at mange kvinner trives alene? Vi klarer oss selv både praktisk og økonomisk. Litt stygt sagt har vi kun behov for menn for å formere oss. Så dersom du ikke treffer en perfekt mann som oppfyller alle de strenge kravene så ville det innebært sorg og forsakelse å bo sammen med han? Ikke rart mange velger å bo alene med en slik holdning. Mitt poeng er at kvinners krav ofte er urealistiske. Dere ser på TV, leser i ukeblader og romaner og tror at et forhold skal være mye mer enn det som er praktisk mulig. Hva om menn mente at kvinners kropp og sex skulle være som i pornofilmer? Og nei, vi gjør ikke det. Trives egentlig kvinner som singel, eller er dere så kravstore at dere heller mistrives alene enn å være i et forhold der ikke absolutt alle krav innfris? Hvorfor sier du hele tiden dårlig ekteskap og mistrivsel? Er det ingen mellomting for deg? En mann som ikke er perfekt, men som har mange/de fleste egenskaper du liker. Den største taperen i "likestillingen" er barn, flere og flere vokser opp med skilte foreldre, tror du det er sunt? Vi forventer ikke at dere skal rydde opp etter oss og stelle med oss (med mindre vi er syke, vi gjør det samme tilbake). Men hvorfor skal ting tas NÅR dere mener det må gjøres? Og hvis menn er så umulig å leve med hvorfor oppdrar kvinner dem likt hele tiden? Du virker erkelesbisk. Du skjønner ikke poenget med et forhold, alt det en kan få, uten at det er perfekt. Uten at det er som i såpeseriene eller romanene. Din siste setning sier alt om din holdning. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/104743-er-alle-menn-utro/page/6/#findComment-623179 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.