Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann,nå er humøret mitt på topp igjen. Har vært på haukeland i dag og der viste UL to store follikkler.(etter 15 dgr med sprøyte og 5 UL)

Så i kveld skal jeg sette eggløsnings-sprøyten og så blir det inseminasjon på torsdag. Spennende!

Noen som vet om det er mye større sjanse for tvillinger når de bruker begge folikklene?

Skal man bruke puregon pennen eller vanlige sprøyte til å ta eggløsnings-sprøyten. Jeg har ikke kikket på pakken ennå..., men det er vel en ekstern sprøyte, eller?

Er det ellers noen forholdsregler man skal ta etter inseminasjonen?

Skal man unngå å ha sex nå f.eks ?

Lykke til dere andre som holder på nå. TVi,tvi :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så flott! Gratulerer så mye!

Jeg var på Haukeland i går og tok ut egg. Hadde også 2 store follikler og 2 små. Men fikk kun ut 4 egg totalt. Du har nok ikke større sjanse for tvillinger selv om du får egg av begge folliklene. Alle egg blir jo plassert i en skål med sædcellene for å befruktes. Når de er blitt befrukta skal de begynne å dele seg og da ser man på kvaliteten på hvem som kan settes inn igjen. Men uansett så får du kun satt inn max 2 egg - men fester begge seg så får du jo tvillinger.

Eggløsningssprøyten er en egen sprøyte som du setter i magen eller låret. Jeg satte den i magen, syntes det var best.

Etter innsetting skal du avstå fra sex i ca 14 dager, dette pga infeksjonsfaren.

Lykke til i morgen!!!!

Klem

Skrevet

Hei igjen x-woman.

Ja, det må jeg si var gode nyheter!

Jeg ønsker deg lykke til og krysser fingrene!

Klem fra

Skrevet

Gratulerer så langt x-woman og lykke til med det siste stikket i kveld!!!

klem

Skrevet

Jeg kan ikke svare på noe av det du spør om, vil bare si at dette høres bra ut og lykke til videre!

:)

Skrevet

Jepp- det har du. For da er det jo to egg som løsner og kan bli befruktet.

Lykke til i dag-

Jeg er selv blitt gravid to ganger ved hjelp av inseminasjon (1 barn + et i magen nå :-))

Hilsen

Skrevet

Jepp- det har du. For da er det jo to egg som løsner og kan bli befruktet.

Lykke til i dag-

Jeg er selv blitt gravid to ganger ved hjelp av inseminasjon (1 barn + et i magen nå :-))

Hilsen

Hei Urne takk for svaret ditt det gleder meg veldig. kan jeg spørre deg et personlig spørsmål? : hva var ditt problem, var det manglende eggløsning? Jeg har manglende nemlig eggløsning. Jeg er veldig spent for om dette vil fungere for meg. Jeg hadde inseminasjonen i dag! og legen var ikke positiv. Hun sa samtidig at de hadde få av disse tilfellene , altså inseminasjon og ikke IVF, hvorfor er det slik.

Nå ble jeg mer glad, jeg har ikke snakket med andre her som har hatt inseminasjon. Hadde du to store folikkler eller en ?

Hvor langt på vei er du?

LYkke til med svangerskapet og takk for at du har bedret min dag :)

Skrevet

Hei Urne takk for svaret ditt det gleder meg veldig. kan jeg spørre deg et personlig spørsmål? : hva var ditt problem, var det manglende eggløsning? Jeg har manglende nemlig eggløsning. Jeg er veldig spent for om dette vil fungere for meg. Jeg hadde inseminasjonen i dag! og legen var ikke positiv. Hun sa samtidig at de hadde få av disse tilfellene , altså inseminasjon og ikke IVF, hvorfor er det slik.

Nå ble jeg mer glad, jeg har ikke snakket med andre her som har hatt inseminasjon. Hadde du to store folikkler eller en ?

Hvor langt på vei er du?

LYkke til med svangerskapet og takk for at du har bedret min dag :)

Hei igjen

Beklager at jeg ikke har skrevet før. Jeg har pco og litt uregelmessig eggløsning. Det er ikke det som er vårt hovedproblem. Min mann er steril, så dette er med donor. De stimulerer alltid ved inseminasjon, for å garantere at det blir noen egg ut av det.

Første gang ble jeg gravid med insiminasjon på første forsøk. Denne gangen ble jeg det på andre forsøk. Første gang hadde jeg 2 follikler og andre gang 1,5 (de var litt usikre på om det var "stort nok til å kunne klare seg". Jeg tror ikke at de inseminerer med flere follikler - av samme grunn som de ikke setter inn 3 egg ved vanlig ivf heller.

Jeg er ca 6 måneder på vi nå.

Lykke til med deg!!!

Hilsen

Skrevet

Hei igjen

Beklager at jeg ikke har skrevet før. Jeg har pco og litt uregelmessig eggløsning. Det er ikke det som er vårt hovedproblem. Min mann er steril, så dette er med donor. De stimulerer alltid ved inseminasjon, for å garantere at det blir noen egg ut av det.

Første gang ble jeg gravid med insiminasjon på første forsøk. Denne gangen ble jeg det på andre forsøk. Første gang hadde jeg 2 follikler og andre gang 1,5 (de var litt usikre på om det var "stort nok til å kunne klare seg". Jeg tror ikke at de inseminerer med flere follikler - av samme grunn som de ikke setter inn 3 egg ved vanlig ivf heller.

Jeg er ca 6 måneder på vi nå.

Lykke til med deg!!!

Hilsen

Hei jeg så det andre innlegget ditt,ja. Så flott at du er gravid i 6 mnd. Det gir meg et håp om at jeg også kan få det til. For på sykehuset var de veldig negative og sa at sjansen er liten. Takk for håpet. Du har jo et " dobbelt" problem siden du mangler eggløsning og har dårlig sædkvalitet, og likevel har du fått det til. Det er jo fantastisk. Jeg mangler som sagt bare eggløsning ( såvidt jeg vet om), og samboer har perfekt sædkvalitet ( noe av det beste de hadde sett! ), så , men vi er ikke garantert positivt resultat likevel.

Hvorfor valgte dere inseminasjon istedenfor IVF.Var det legens råd slik som med meg?

Håper at du har det bra:)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...