sorben Skrevet 13. mai 2003 Del Skrevet 13. mai 2003 Jeg tok en graviditetstest for par dager siden, hvor jeg fikk bekreftet at jeg er gravid. Egentlig skulle jeg jo glede meg over det. Men jeg klarer ikke å slippe gleden løs. Har nesten ikke sovet de to siste nettene, har grått en hel masse, og har store vanskeligheter med å konsentrere meg. Grunnen til det er at vi var på hotelltur 2. og 3. mai. Da ble det et par glass med vin til maten begge kveldene. Jeg drakk ikke så mye at jeg følte meg beruset, men allikevel. Har lest så mye om hvor farlig det er å drikke mens man er gravid, så nå er jeg veldig redd for konsekvensene. Dette skjedde altså før jeg var klar over at jeg er gravid. Siste mensturasjons første dag var 3. april. Det går fire til fem uker i mellom hver gang jeg har mensturasjon. Nå er jeg fryktelig redd for at jeg kan ha påført den lille uopprettelige skader. Vet ikke om jeg kan være i stand til å fullføre svangerskapet dersom jeg skal leve i uvisshet. Klarer nesten ikke å tenke på noe annet. Jeg kommer selvsagt ikke til å røre en dråpe alkohol resten av svangerskapet. Skal jeg ta sjansen på at det går bra... og kunne glede meg over det lille vidunderet som spirer og gror inne i meg? Blir veldig takknemmelig for svar så fort som mulig! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/104769-alkohol-tidlig-i-svangerskapet/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 13. mai 2003 Del Skrevet 13. mai 2003 Det er ikke uvanlig med alkoholinntak i denne perioden. Mange har drukket mer enn deg, og det går likevel aldeles utmerket. Det hadde vært maaange flere fosterskader dersom noen vinglass var avgjørende disse aller første ukene. De første dagene etter befruktningen deler ikke egget blodomløp med deg, og det får derfor ingen promille hvis du skjønner hva jeg mener. Jeg har vært gravid tre ganger. Første gangen oppdaget jeg det rett etter julebordsperioden (= en del rødvin, men ikke fyll). Ukomplisert svangerskap, fikk en datter. Andre gangen oppdaget jeg det rett før sommeren, og rørte derfor ikke alkohol i ferien. Spontanaborterte etter ca. 11 uker. Tredje gangen oppdaget jeg det like etter en sommerferieuke utenlands. Jeg hadde da drukket vin hver eneste kveld. Svangerskapet resulterte med en sønn som nå er 4 år. Dette er ikke bevis for noe som helst, jeg ville bare fortelle at du ikke er den eneste i verden som har vært gjennom dette. Men det er bra du har oppdaget det og er innstilt på å leve sunt fra nå av, det er viktig når alle organene skal dannes i ukene du har foran deg. Tenk framover nå, det er månedene som kommer du kan gjøre noe med. Lykke til med svangerskapet! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/104769-alkohol-tidlig-i-svangerskapet/#findComment-607547 Del på andre sider Flere delingsvalg…
gazelle94 Skrevet 16. juni 2003 Del Skrevet 16. juni 2003 i følge min jordmor... jeg fant ikke ut før i uke 6 at jeg var gravid, og da hadde jeg vært på byen 2 ganger, 2 relativt fuktige ganger, men jordmoren mente at det ikke skulle ha noen ting å si, det farlige er hvis du fortsetter å drikke "konstant" sånn at babyen er konstant beruset, _det_ er det som er farlig! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/104769-alkohol-tidlig-i-svangerskapet/#findComment-645271 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.