Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Johnny B.

Heisann.

Var nylig hos fastlegen min for å bli testet for kjønnssykdommer. Han testet meg bare for gonoré (tror det var det, han stakk i alle fall en q-tips-greie inn i urinrøret). Er det ikke vanlig praksis å ta blodprøve, eventuelt sjekke for andre sykdommer?

Fulgte legen prosedyren? Jeg føler han tok litt lett på det.

Takk for svar.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/104781-kj%C3%B8nnssykdomstest/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Q-tips-prøven er da en av de måtene man får testet mest kjønnsykdommer på, så vidt jeg vet.

Iallefall for gonoré, kamydia og syfilis.

Blodprøve trenger du kun for HIV-test i denne sammenhengen.

Legen tar som regel en prøve av deg og krysser av på et skjema for hvilke tester som skal gjøres på laboratoriet.

Hva slags ting han har krysset av, kommer vel an på hva du har sagt til ham/bedt ham om.

Har du bedt om generelt å bli testet for kjønnsykdommer, tror jeg nok en lege automatisk krysser av for de vanligste sykdommene som finnes.

Hvis du fremdeles er usikker er det jo bare å be om å få se prøve-resultatene. Da får du jo se helt sikkert hva han har testet deg for. Det tar som regel en uke før legen får tilbake disse.

Lykke til!

Gjest hildehøe

Q-tips-prøven er da en av de måtene man får testet mest kjønnsykdommer på, så vidt jeg vet.

Iallefall for gonoré, kamydia og syfilis.

Blodprøve trenger du kun for HIV-test i denne sammenhengen.

Legen tar som regel en prøve av deg og krysser av på et skjema for hvilke tester som skal gjøres på laboratoriet.

Hva slags ting han har krysset av, kommer vel an på hva du har sagt til ham/bedt ham om.

Har du bedt om generelt å bli testet for kjønnsykdommer, tror jeg nok en lege automatisk krysser av for de vanligste sykdommene som finnes.

Hvis du fremdeles er usikker er det jo bare å be om å få se prøve-resultatene. Da får du jo se helt sikkert hva han har testet deg for. Det tar som regel en uke før legen får tilbake disse.

Lykke til!

Pinnen han stikker opp i urinrøret kan bli sjekket for bakterier, dvs klamydia, gonore`, og andre uspesifikke bakterier.

Blodprøver må til for å utelukke syfilis, hiv, hepatitt B,C.

Urinprøve må til for å utelukke mycoplasmagenitalia.

(gjøres bare så vidt jeg vet på Olafia i Oslo)

Herpes er det ikke noen test på. Om du har det kan du finne ut av først flere år etter smitte

Pinnen han stikker opp i urinrøret kan bli sjekket for bakterier, dvs klamydia, gonore`, og andre uspesifikke bakterier.

Blodprøver må til for å utelukke syfilis, hiv, hepatitt B,C.

Urinprøve må til for å utelukke mycoplasmagenitalia.

(gjøres bare så vidt jeg vet på Olafia i Oslo)

Herpes er det ikke noen test på. Om du har det kan du finne ut av først flere år etter smitte

syfilis og mykoplasma er også bakterier...så da funker det m bomullspinne der og da skulle jeg tro?!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...