Gå til innhold

Mørke "byller" på innsiden av lårene

Anbefalte innlegg

luftballong

På innsiden av lårene og under kjønnshårene foran, får jeg stadig noe som ligner på store kviser eller nærmest byller. De er ganske mørke i fargen, er harde og værker, etter en stund kommer det blod og puss ut. De setter merker på huden som ikke forvsvinner på måneder. Merkene ser nesten sorte ut. Det er hverken et pent syn eller spesielt behagelig. Noen ganger er det rett og slett vondt, hvis "byllen" er blitt stor og kommer i veien for trusekant eller bukse. Selv om det sjelden er mer enn et par "byller" samtidig, er det plagsomt, ikke minst fordi de etterlater stygge spor.Jeg har nå flere mørke merker på innsiden av begge lårene. Hvorfor får jeg dette og hva kan jeg gjøre for å bli kvitt problemet? Er det en slags infeksjon av noe slag? Jeg dusjer hver dag, skrubber et par ganger i uken og smører med parfymefri fuktighetskrem hver kveld.

Jeg håper dere kan hjelpe meg med et svar!

Fortsetter under...

Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin

Beklager noe sent svar. Problemet er ikke ukjent. Slik som du beskriver det, er det trolig talgkjertler, svettekjertler eller hårsekker som er infiserte eller forstørrede. Mest sannsynlig en av de to første. Huden skal være mest mulig i fred, ikke så mye vasking/smøring. Noen må ha en antibiotika-kur noen måneder for å roe ned infeksjoner. Noen må operere bort deler av kjertlene som evt. er innvolvert. Kanskje bør du få en henvisning til hudlege, dersom fastlegen din kan hjelpe deg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...