Gå til innhold

pcos under kontroll med akupunktur?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Også uten nick

Pcos er da mer enn å være overvektig og slank! Det er ikke noe man kan ta medisiner for eller behandling og så er det borte. Du har hatt PCOS hele ditt liv. Fra den dagen du ble til i mors liv. Det er en genfeil. I kromosom nr 10 (tror jeg det var) og det kan du ikke fikse på. Klart at ved å bruke p-piller så holder du det i sjakk, kanskje en graviditet kan gjøre at du kjører det tilbake litt og kanskje opplever å bli "bedre" av det. Men du må nok bare ha det. Og ikke bry deg om vekt vist du allerede vet at du er slank da. Noen sliter også med PCOS'en slik at de er sykemeldte og noen til og med uføre. Alt er variabelt. Lykke til

Gjest hmmmmmmh...

Pcos er da mer enn å være overvektig og slank! Det er ikke noe man kan ta medisiner for eller behandling og så er det borte. Du har hatt PCOS hele ditt liv. Fra den dagen du ble til i mors liv. Det er en genfeil. I kromosom nr 10 (tror jeg det var) og det kan du ikke fikse på. Klart at ved å bruke p-piller så holder du det i sjakk, kanskje en graviditet kan gjøre at du kjører det tilbake litt og kanskje opplever å bli "bedre" av det. Men du må nok bare ha det. Og ikke bry deg om vekt vist du allerede vet at du er slank da. Noen sliter også med PCOS'en slik at de er sykemeldte og noen til og med uføre. Alt er variabelt. Lykke til

Her var det mye jeg ikke visste om fra før..

Trodde legene stod ganske så på bar bakke om dette merkelige syndromet. Min gynekolog fortalte i hvertfall at hittil var det ingen som visste svaret på dette med PCO. Han fortalte at mange ganger kan det bare bli borte, og det har det forresten halvveis blitt hos meg... Dvs. det er borte på den ene siden...

Skulle gjerne likt å vite hvor du har dette fra...

Gjest Til hmmmmmmm

Trodde legene stod ganske så på bar bakke om dette merkelige syndromet. Min gynekolog fortalte i hvertfall at hittil var det ingen som visste svaret på dette med PCO. Han fortalte at mange ganger kan det bare bli borte, og det har det forresten halvveis blitt hos meg... Dvs. det er borte på den ene siden...

Poly Cystic Ovarie Syndrom = betyr på norsk noe som Mange Vann Cyster og ordet Syndrom forklarer seg selv. Altså at det ikke er en sykdom, men heller kan bli for enkelte en lidelse eller for noen som ingenting.

Hvor har jeg dette fra? jo jeg har det fra leger/spesialister, og så har jeg lest meg til endel. Det er bare å søke seg frem til det på nettet. F.eks bruk søk oppe på den røde menylinjen, og du vil nok finne litt av hvert der tenker jeg. Lykke til.

Gjest ikke undertegnet

Så det har det?

Kanskje d er håp for meg også.

Jeg er jo ikke så plaget, at en SER at jeg har pcos.....

ER litt skeptisk til å begynne med p-piller, da jeg ikke har lyst å klusse mer med hormonene. Men hvis det er slikt at jeg KOMMER til å bli plaget før eller siden, men p-piller vil utsette det, må jeg jo vurdere det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...