mlm82 Skrevet 14. mai 2003 Del Skrevet 14. mai 2003 For et år siden fikk jeg "vanlige" smerter/stikking i brystet. Hadde hatt det før men ikke så mye som da.. jeg måtte legge meg ned og det forsvant, men etter det hadde jeg ca. 2 uker med tung pust. Og jeg trodde det var røykinga som skulle hevne seg på meg:). Men den tunge pusten forsvant og igjen sitter bare rare plager og ømhet i brystkassen. Som om noe trykker. Vis jeg trykker i brystet kjenner jeg det med en gang. Ingen synlige feil i brystkassen. Og jeg har hatt det i ca. ett år nå. mvh 21 år mann. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/105005-brystkasse-er-%C3%B8msmerter/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Luni1365380520 Skrevet 19. mai 2003 Del Skrevet 19. mai 2003 Hei Jeg tror det kan være "inter kostale smerter" altså smerter i triggerpunkter, nervebunter som "starter" de store brystmusklene. Det er mye som kan utløse dette. Det er ofte at triggerpunktene kommer i klem, og da vil muskelen "beskytte" disse nervebuntene som er naturlig. Det vil da bli en ond sirkel siden muskelen også "klemmer." Nerver og muskler henger sammen med skjelettet som du vet, men allmennleger er ikke så inne på dette feltet som de tror og de tyr vanligvis til den gode gamle medisinboka si og skriver ut et smertestillende. Det kan være lurt å gå til kiropraktor eller fyseoterapeut dersom du har hatt vondt i ryggen for eksempel, siden det er ofte noe annet som har indirekte innvirkning på smertene. (Det kan også funke om du maserer på nervebunten litt hardere etterhvert, det gjør bra vondt, men det var sånn jeg ble behandlet:) Vær kritisk til leger og kiropraktorer. Det er mange som tar "snarveier" og for mye timer. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/105005-brystkasse-er-%C3%B8msmerter/#findComment-614460 Del på andre sider Flere delingsvalg…
mlm82 Skrevet 21. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2003 Hei Jeg tror det kan være "inter kostale smerter" altså smerter i triggerpunkter, nervebunter som "starter" de store brystmusklene. Det er mye som kan utløse dette. Det er ofte at triggerpunktene kommer i klem, og da vil muskelen "beskytte" disse nervebuntene som er naturlig. Det vil da bli en ond sirkel siden muskelen også "klemmer." Nerver og muskler henger sammen med skjelettet som du vet, men allmennleger er ikke så inne på dette feltet som de tror og de tyr vanligvis til den gode gamle medisinboka si og skriver ut et smertestillende. Det kan være lurt å gå til kiropraktor eller fyseoterapeut dersom du har hatt vondt i ryggen for eksempel, siden det er ofte noe annet som har indirekte innvirkning på smertene. (Det kan også funke om du maserer på nervebunten litt hardere etterhvert, det gjør bra vondt, men det var sånn jeg ble behandlet:) Vær kritisk til leger og kiropraktorer. Det er mange som tar "snarveier" og for mye timer. takk.. det skal prøves. gikk lang tid før jeg fikk se dette svaret, men det har ikke gått over så.. takk! mvh 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/105005-brystkasse-er-%C3%B8msmerter/#findComment-675930 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.