Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Kan noen av dere hjelpe meg. Jeg er så lei meg at jeg nesten griner. Kan noen fortelle meg hvorfor jeg har merket litt blod på toalettpapiret etter at jeg prøvde å sette inn en progestan ( stikkpille). Jeg var til inseminasjon i dag og skal sette en slik stikkpille to ganger daglig. Så jeg skulle begynne nå i kveld og klarte ikke få den skikkelig inn.jeg tror den ble liggene i åpningen. Etter en stund verket jeg slik og gikk på toalett, og jeg tror at pillen kom ut igjen , men så merker jeg at det blod på toalett- pairet. Hva er dette? noen som kan hjelpe meg ? Jeg er helt fortvilet? Er det pillen som gjorde at jeg blødde? Har dere noen tips på hvordan jeg skal få satt den skikkelig inn?

Har jeg begynt å " abortere" ?

Kan noen svare meg, jeg får ikke sove før......

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/105192-kan-noen-hjelpe-meg-n%C3%A5/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Hannemt

Kanske du har laget en liten rift. Det kan også være et lite blodkar som har sprukket.. Tror ikke du skal ta sorgene på forskudd ennå, det er altfor tidlig til at du skal få en normal blødning...

Skjønner godt at du blir litt usikker, man er jo nokså skjør i en slik situasjon... Men tro du meg... Det er iallefall for tidlig å si at løpet er kjørt...

Lykke til

Klem fra

Det kan jo hende hvis du klundret veldig med å få pillen inn,kan du jo ha ripet deg litt med neglen.

takk for svar hittil, dere har beroliget meg litt. Jeg håper bare at det er en rift jeg har laget med neglen. Skal man begynne med stikkpillen på innsettingsdagen eller dagen etterpå. De sa egentlig ingenting om det....

Nå skal jeg prøve å legge meg likevel.

God natt :)

Gjest hannemt

takk for svar hittil, dere har beroliget meg litt. Jeg håper bare at det er en rift jeg har laget med neglen. Skal man begynne med stikkpillen på innsettingsdagen eller dagen etterpå. De sa egentlig ingenting om det....

Natta..

Annonse

Jeg begynte med de den dagen eggene ble tatt ut,tror det er litt forskjellig fra sykehus.

Velkommen i rugeklubben !

For det første: du er helt sikkert ikke i ferd med å abortere. For å abortere, må egget først ha blitt befruktet, og feste seg i livmoren. Hvis/når det fester seg, blir du gravid, og kan evt. abortere. Det tar 2-4 dager fra inseminasjon til det befruktede egget evt. fester seg.

Hvis egget ikke befruktes, eller ikke fester seg, går det bare i oppløsning. For deg vil det bli som en i vanlig mensperiode. Det vil normalt medføre at du får en blødning ca. 2 uker etter inseminasjon. Det er ikke en "abort" men en vanlig menstruasjonsblødning.

Den blødningen du har fått nå, skyldes altså helt sikkert ikke noen "abort", men kommer antagelig fra skjeden eller livmortappen. Det er fort gjort at det oppstår småblødninger hvis man kommer borti med en negl eller noe annet.

Stikkpillene du tar (Progestan), skal hjelpe kroppen din til å føle seg gravid. Den skal dyttes så langt inn i skjeden som du kan få den. Det greieste synes jeg, er å bruke en sånn innføringshylse i plast. Hvis du ikke har fått det fra sykehuset, kan du spørre på apoteket. Fortell hva slags tabletter du skal bruke det til, så finner de riktig størrelse.

Stikkpillene inneholder hormoner som får deg til å føle deg gravid på alle måter, så du kan regne med at det blir litt bivirkninger av dem. Det er vanlig å ta dem frem til testing. Jeg har fått med nok tabletter til 20 dager fra min klinikk, og kommer til å ta alle hvis jeg tester positivt. Hvis jeg tester negativt, tror jeg ikke det er noen grunn til å fortsette med tablettene. Da er det jo ikke noe egg å hjelpe lenger.

Lykke til med rugingen !

Klem

Jeg har også vært til inseminasjon, for to dager siden, og jeg fikk ingen beskjed om å ta progestan-kapsler!!! har de glemt å gi meg denne viktige informasjonen eller er det forskjell på inseminasjon og inseminasjon. Ble litt engstelig jeg nå.... Noen som vet?

Heisann, jeg fikk utført inseminasjonen på KK i Bergen og de fortalte meg at det er så sjelden at de har inseminasjoner at de ikke har vanlige prosedyrer. Etter inngrepet, ganske så på slutten før legen skulle gå spurte jordmor legen om det hadde vært lurt at jeg også fikk disse stikkpillene. HUn sa at det kunne jeg få.

Såvidt jeg vet er ikke det forskjell på inseminasjon, for denne pillen skal bare få egget til å feste seg, hjelpe det på vei. Jeg skal ta pillen to ganger daglig i 10 dager, vet at andre tar den i 15, men legene var ikke sikre men de mente jeg kunne slutte etter 10 dager.

Hvis jeg var deg ville jeg hørt med legen som utførte inseminasjonen. Det er jo greit å kunne få den hjelpen man kan få :)

Men ikke bekymre deg, det går sikkert bra uten også!

Velkommen i rugeklubben !

For det første: du er helt sikkert ikke i ferd med å abortere. For å abortere, må egget først ha blitt befruktet, og feste seg i livmoren. Hvis/når det fester seg, blir du gravid, og kan evt. abortere. Det tar 2-4 dager fra inseminasjon til det befruktede egget evt. fester seg.

Hvis egget ikke befruktes, eller ikke fester seg, går det bare i oppløsning. For deg vil det bli som en i vanlig mensperiode. Det vil normalt medføre at du får en blødning ca. 2 uker etter inseminasjon. Det er ikke en "abort" men en vanlig menstruasjonsblødning.

Den blødningen du har fått nå, skyldes altså helt sikkert ikke noen "abort", men kommer antagelig fra skjeden eller livmortappen. Det er fort gjort at det oppstår småblødninger hvis man kommer borti med en negl eller noe annet.

Stikkpillene du tar (Progestan), skal hjelpe kroppen din til å føle seg gravid. Den skal dyttes så langt inn i skjeden som du kan få den. Det greieste synes jeg, er å bruke en sånn innføringshylse i plast. Hvis du ikke har fått det fra sykehuset, kan du spørre på apoteket. Fortell hva slags tabletter du skal bruke det til, så finner de riktig størrelse.

Stikkpillene inneholder hormoner som får deg til å føle deg gravid på alle måter, så du kan regne med at det blir litt bivirkninger av dem. Det er vanlig å ta dem frem til testing. Jeg har fått med nok tabletter til 20 dager fra min klinikk, og kommer til å ta alle hvis jeg tester positivt. Hvis jeg tester negativt, tror jeg ikke det er noen grunn til å fortsette med tablettene. Da er det jo ikke noe egg å hjelpe lenger.

Lykke til med rugingen !

Klem

Hei og tusen takk for innlegget ditt. Jeg har sluttet å blø nå så det er deilig. Innlegget ditt var veldig oppklarende så det setter jeg stor pris på. Legene på KK er kjempegreie , men det er alltid spørsmål man ikke har fått svar på.

Så takk til dere som er så kunnskapsrike. Godt å ha dere her!

Lykke til med rugingen din. Håper vi alle får "små" mager vi kan vise fram i bikini denne sommeren

Hei

Det er helt vanlig å blø bittelitt etter en inseminasjon. Når de inseminerer skal de forbi livmorhalsen- og da oppstår det ofte en liten blødning (fra livmorhals). Det er helt normalt og sikrer deg egentlig bare om at sæden er kommet der den skal :-))

Lykke til! Når skal du teste?

Hilsen

Annonse

Hei

Det er helt vanlig å blø bittelitt etter en inseminasjon. Når de inseminerer skal de forbi livmorhalsen- og da oppstår det ofte en liten blødning (fra livmorhals). Det er helt normalt og sikrer deg egentlig bare om at sæden er kommet der den skal :-))

Lykke til! Når skal du teste?

Hilsen

Heisann og takk for svarene dine. Jeg har heldigvis sluttet å blø, det var bare den dagen, og så stoppet det fort. Jeg fikk bare litt panikk!

Jeg tror jeg skal teste på lørdag ( dag 10 ), det er sikkert litt tidlig, men jeg vet ikke om jeg klarer å holde meg :)

Jeg er så spent. Er så klar for å bli gravid. Håper at det ordner seg. Når skal du ?

Heisann og takk for svarene dine. Jeg har heldigvis sluttet å blø, det var bare den dagen, og så stoppet det fort. Jeg fikk bare litt panikk!

Jeg tror jeg skal teste på lørdag ( dag 10 ), det er sikkert litt tidlig, men jeg vet ikke om jeg klarer å holde meg :)

Jeg er så spent. Er så klar for å bli gravid. Håper at det ordner seg. Når skal du ?

Hei igjen

Jeg har svart i et tidligere innlegg ( du har sikkert ikke lest det- tror det var under gladmelding)

hilsen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...