Gå til innhold

Må foreldrene vite om p-piller?

Anbefalte innlegg

Gjest Kathrine7054

Hei. Jeg er en jente på 15 år som lurer på om mamma må vite om at jeg går på p-piller. Jeg vil veldig gjerne begynne på p-piller da jeg og kjæresten min har regelmessig sex + at jeg har sterke smerter når jeg har mensen og har hørt at p-piller skal hjelpe. Er dette tilfelle og må mamma vite om det? Og må jeg i såfall ta en gynekologisk undersøkelse?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/105996-m%C3%A5-foreldrene-vite-om-p-piller/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan gå på helsestasjonen for ungdom for å få resept men du er for ung til å få dem gratis så du må betale dem selv.

Kanskje det er best å spørre moren din om hjelp? Hun blir sikkert glad for at du er så ansvarsfull at du vil ha p-piller når du har kjæreste og regelmessig sex.

Gjest Kathrine7054

Du kan gå på helsestasjonen for ungdom for å få resept men du er for ung til å få dem gratis så du må betale dem selv.

Kanskje det er best å spørre moren din om hjelp? Hun blir sikkert glad for at du er så ansvarsfull at du vil ha p-piller når du har kjæreste og regelmessig sex.

Okei. Men jeg blir 16 om bare noen få dager.

Nei, foreldrene må ikke vite det.

Du må til lege (eller helsestasjon for ungdom) for å få resept. Har du et sexliv (og kan ha utsatt deg for chlamydiasmitte) bør du ta en gynekologisk undersøkelse, det er ikke vondt og tar få minutter! Men vil du ikke, så må du ikke. Det viktigste er at dere får piller / en sikker prevensjon.

Du kan bruke søkefunksjonen oppe til høyre, for å lese hva legen skriver om gynekologisk undersøkelse etc.

Gjest Kathrine7054

Nei, foreldrene må ikke vite det.

Du må til lege (eller helsestasjon for ungdom) for å få resept. Har du et sexliv (og kan ha utsatt deg for chlamydiasmitte) bør du ta en gynekologisk undersøkelse, det er ikke vondt og tar få minutter! Men vil du ikke, så må du ikke. Det viktigste er at dere får piller / en sikker prevensjon.

Du kan bruke søkefunksjonen oppe til høyre, for å lese hva legen skriver om gynekologisk undersøkelse etc.

Hvor mye koster p-piller da?

Annonse

Okei. Men jeg blir 16 om bare noen få dager.

Hvis du går på helsestasjon for ungdom trenger du ike å betale noe for konsultasjonen heller...

Jeg ville prøvd meg der første gangen, jeg gikk der selv da.. Men neste gang jeg trenger resept har jeg tenkt å gå til legen istedenfor, har et inntrykk av at de ikke helt hva de driver med der nede, skriver ut resepter i hytt og pine uten å gå igjennom så mye..

Men det er så forskjellig fra sted til sted, så hvis de har det der du bor ville jeg gått der..

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...