petter smart Skrevet 26. mai 2003 Del Skrevet 26. mai 2003 Jada, det høres jo rimelig ut, innimellom bleieskift og nattevåk, klesvask og grinete unger så skal vi også ronke gubben! Tror du er helt på jordet! Er ikke også han med på nattevåk og bleieskift? Hvorfor skal han ta hensyn til deg og dine behov? Du driter jo i hans. Er du ikke villig til å ofre noe for å glede mannen din og å redde forholdet? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/106377-hvor-ofte-maser-jeg/page/2/#findComment-623240 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ronk sjøl Skrevet 26. mai 2003 Del Skrevet 26. mai 2003 Er ikke også han med på nattevåk og bleieskift? Hvorfor skal han ta hensyn til deg og dine behov? Du driter jo i hans. Er du ikke villig til å ofre noe for å glede mannen din og å redde forholdet? Nei, jeg er ikke villig til å ronke gubben. Nei, han er ikke med på amming og bleieskift, nattevåk og barnegråt. Det eneste han er med på er sex! Hvorfor skulle jeg ronke han når det eneste jeg ønsker er at han skal reise dit peppern gror og aldri mer komme tilbake. Det er han som vil fortsette forholdet, ikke jeg. Hvorfor skal jeg ofre noe for hans skyld da. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/106377-hvor-ofte-maser-jeg/page/2/#findComment-623254 Del på andre sider Flere delingsvalg…
petter smart Skrevet 26. mai 2003 Del Skrevet 26. mai 2003 Nei, jeg er ikke villig til å ronke gubben. Nei, han er ikke med på amming og bleieskift, nattevåk og barnegråt. Det eneste han er med på er sex! Hvorfor skulle jeg ronke han når det eneste jeg ønsker er at han skal reise dit peppern gror og aldri mer komme tilbake. Det er han som vil fortsette forholdet, ikke jeg. Hvorfor skal jeg ofre noe for hans skyld da. Jeg snakker om normale forhold der en er glad i hverandre og ønsker å glede hverandre. Hvorfor er du sammen med denne mannen? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/106377-hvor-ofte-maser-jeg/page/2/#findComment-623269 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hilsen frustrert mann på 35 Skrevet 26. mai 2003 Del Skrevet 26. mai 2003 Jeg har IKKE lyst på sex nå! Jeg har faktisk ikke det. Pga fødsel og andre småbarn og hus og jobb og og og. MANGE grunner til at det ikke passer i DAG. Går med knute i magen fordi jeg VET at han håper og venter og lengter til jeg er klar. Det er ingen god følelse. Noe han gjorde jeg ble SÅ glad over: Ba meg ut, middag, kino, hele pakka. Før vi dro sa han: I kveld, kan DU ta initiativet hvis du har lyst. Jeg skal ikke be om annet enn en koselig kveld med deg. Jeg ble så LETTET at jeg holdt å begynne å gråte. Det ble ikke sex, men GJETT om jeg hadde det bra!!!! Det at han viste respekt for meg på den måten var så deilig. Det har gjort at jeg også har gjort "mitt" om du skjønner. Men altså, "masing" gjør bare samvittigheten ennå svartere, og lysten ennå mindre. Jeg FORSTÅR at det ikke er lett for gutta å takle. Du maser vel heller egentlig ikke, men det føles sånn for henne- og deg? Men vær tålmodig. Det løsner, garantert! Det bare tar så veldig lang tid noen ganger. Elskerinne skjønner jeg godt du vil ha, men det løser ikke problemene med kona.Og det er jo henne du er glad i- egentlig, ikke sant? Håper det beste for deg! Takker for alle innspill så langt. Måtte si meg litt enig i innleggene til Petter smart.... Man er to og man bør da ta hensyn og dele på oppgaver og gleder så godt man kan, men når følsen av at det blir veldig skjevt er vedvarende - hva skjer da? Jo man blir enda mer frustrert og til slutt deprimert. Det er BRA at det er litt humor i debatten her og at ting settes på spissen ;-) Nå er det faktisk jeg som steller hus og barn for tiden. Det er hun som kommer hjem til ferdig middag osv. Det skrives at kvinnene trenger tid, ikke mas, gjør slik og så kan du gjøre sånn. Når man prøver så godt man kan og ikke får respons tilbake, hva skal man gjøre? NEI,NEI,NEI jeg snakker ikke alltid om å elske/knulle/pule/ ha sex, men det begynner med en klem, nærhet og omtanke for den andre parten i et forhold -hvor blir det av? Jeg er forbi stadiet faktisk om å mase, jeg nevner ikke sex en gang lenger - personlig synes jeg det er helt tragisk at det har blitt sånn. Er det jeg som må vise mer omtanke, ta mer hensyn osv? Det føler jeg blir helt feil. Det er vel ikke noe fasitsvar akkurat på hva, hvor ofte osv. det er ikke det jeg er ute etter heller. Har lyst til å stille et spørsmål til..... Har ikke også kvinnen et visst ansvar med å finne tilbake til seg selv og sine lyster slik at det oppnås en balanse i et forhold når det gjelder intimitet ovenfor den andre part? Singnaturen min burde kanskje ha vært deprimert og frustert mann på 35!!! (LOL:-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/106377-hvor-ofte-maser-jeg/page/2/#findComment-623277 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest enig Petter Skrevet 26. mai 2003 Del Skrevet 26. mai 2003 Jeg er enig i mye av det du sier, men lurer på en ting - hvorfor er det alltid mannen som skal ta hensyn til hennes behov? Hun har behov for å slappe av, men han har behov for nærhet/sex. Menn blir alltid rådet til å la henne ta den tiden hun trenger, men hva med han? Hvorfor kan ikke hun også prøve litt for hans del? Det er ikke rart mange forhold ryker hvis det bare er den ene som skal det hensyn til den andre. Vet du ; jeg har flere unger , og en masete hverdag som gjør at jeg blir sliten og trøtt. Så det er ikke alltid at sex lysten er på topp. MEN ; jeg elsker mannen min og vet at han har sterkere behov til tider en meg , så jeg gir han ofte nok sex , så han også skal være fornøyd. Vi har til og med hatt sex bare en uke etter fødsel ,og en gang jeg lå en lengre periode på sykehuset , tok jeg han med på toalettet og ga han munn-sex! Og det er ikke bare for hans skyld , men for meg også! Er han fornøyd , så er jeg fornøyd. Dessuten , blir en jo fort nok kåt når en kommer igang... Begge skal kunne yte litt ekstra , hvis et forhold skal funke! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/106377-hvor-ofte-maser-jeg/page/2/#findComment-623278 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest kroppogsjel Skrevet 26. mai 2003 Del Skrevet 26. mai 2003 Takker for alle innspill så langt. Måtte si meg litt enig i innleggene til Petter smart.... Man er to og man bør da ta hensyn og dele på oppgaver og gleder så godt man kan, men når følsen av at det blir veldig skjevt er vedvarende - hva skjer da? Jo man blir enda mer frustrert og til slutt deprimert. Det er BRA at det er litt humor i debatten her og at ting settes på spissen ;-) Nå er det faktisk jeg som steller hus og barn for tiden. Det er hun som kommer hjem til ferdig middag osv. Det skrives at kvinnene trenger tid, ikke mas, gjør slik og så kan du gjøre sånn. Når man prøver så godt man kan og ikke får respons tilbake, hva skal man gjøre? NEI,NEI,NEI jeg snakker ikke alltid om å elske/knulle/pule/ ha sex, men det begynner med en klem, nærhet og omtanke for den andre parten i et forhold -hvor blir det av? Jeg er forbi stadiet faktisk om å mase, jeg nevner ikke sex en gang lenger - personlig synes jeg det er helt tragisk at det har blitt sånn. Er det jeg som må vise mer omtanke, ta mer hensyn osv? Det føler jeg blir helt feil. Det er vel ikke noe fasitsvar akkurat på hva, hvor ofte osv. det er ikke det jeg er ute etter heller. Har lyst til å stille et spørsmål til..... Har ikke også kvinnen et visst ansvar med å finne tilbake til seg selv og sine lyster slik at det oppnås en balanse i et forhold når det gjelder intimitet ovenfor den andre part? Singnaturen min burde kanskje ha vært deprimert og frustert mann på 35!!! (LOL:-) Hmmm. Hva sier hun egentlig? Når du spør på en ordentlig og voksen måte altså? Har hun det bra? At du er frustrert skjønner jeg jo... At kvinnen må ta ansvar for egen kropp og finne tilbake til det som var er jeg til dels enig i, men vet hun hvordan? Vi som svarer deg, vet jo bare hva DU tenker ikke sant? Men hvis du mener at du har prøvd det som prøves kan, bør kanskje en fagperson komme på banen? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/106377-hvor-ofte-maser-jeg/page/2/#findComment-623299 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kizza1365380506 Skrevet 26. mai 2003 Del Skrevet 26. mai 2003 De færreste har vel lyst til å rydde/vaske. Dersom han må gjøre alt er hun en dårlig kone, og dersom hun må gjøre alt er han en dårlig mann. Jeg er uenig med deg, sex er faktisk en nødvendighet i de fleste forhold for å få forholdet til å fungere. Jeg kunne i alle fall ikke klart meg uten sex (med mindre det var fysisk umulig å ha sex, av ulike grunner). Det er dette mange kvinner ikke forstår. De har ikke lyst og skjønner ikke at det er et problem for mannen. De gjør lite/ingenting for å bedre på situasjonen. De krever bare at han er mer forståelsesfull, eller hjelper til mer hjemme. Men ofte ligger ikke problemet der. Hun kan gjøre akkurat hva hun vil, men det må mannen også få gjøre. Dersom han ikke gjør noe hjemme vil forholdet sannsynligvis gå dukken. Er det da hans feil? Hvorfor er det da ikke hennes feil om det går dukken dersom hun aldri har lyst på sex? Nå er jo sex ett omtålig emne i de fleste ekteskap. Jeg måtte bli ganske voksen før jeg skjønte at jeg måtte tenke anderledes. Når du har hus, hjem og familie samt en jobb å passe så er du så sliten at du mange ganger ikke ser skogen for bare trær. Det er her kommunikasjonen kommer inn. Dersom det er ett omtålig emne, som det ofte er med dårlig samvittighet/sex, så går en gjerne i forsvar før motparten får snakket ut. Heldigvis for meg så skjønte jeg det før det gikk for langt. ) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/106377-hvor-ofte-maser-jeg/page/2/#findComment-623458 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kizza1365380506 Skrevet 26. mai 2003 Del Skrevet 26. mai 2003 Nei, jeg er ikke villig til å ronke gubben. Nei, han er ikke med på amming og bleieskift, nattevåk og barnegråt. Det eneste han er med på er sex! Hvorfor skulle jeg ronke han når det eneste jeg ønsker er at han skal reise dit peppern gror og aldri mer komme tilbake. Det er han som vil fortsette forholdet, ikke jeg. Hvorfor skal jeg ofre noe for hans skyld da. Det virker som om du har større problemer enn "bare" sexen. Selvfølgelig skal han ta sin del, men alt må deles ikke bare barne mas og hus stell. Dersom en har hus og bil skal jo dette holdes også og det er jo sett på som mannens plikt å holde. Dersom din virkelighet er at han kun krever sex av deg og du er nødt for å gjøre alt, og da mener jeg alt, det andre så er han ikke verd å samle på og hele diskusjonen blir da en annen. Klarer du deg finansielt bør du flytte eller be ham flytte. Du skal ikke satse din energi på ett forhold som ikke gir deg noe igjen. Ett forhold er å gi og få, ikke bare å få og ta. Håper at jeg har misforstått deg. *sympatiklem* fra 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/106377-hvor-ofte-maser-jeg/page/2/#findComment-623602 Del på andre sider Flere delingsvalg…
enamorado Skrevet 26. mai 2003 Del Skrevet 26. mai 2003 Det er stor forsjell på å rydde mot sin vilje og å ha sex mot sin vilje, og det vet jeg utifra tidligere inlegge skrevet av deg at du er innteligent nok til å forstå. Ja vi satt begge to ting på spissen, men når det er for rotete eller skittent er vedlig inviduelt fra person til person og er noe man som par kan bli enige om. Det er ikke alltid det er like enkelt å inngå kompremisser og da kommer man her på dol for å klage og håpe på medlidenhet;-) Hva slags planet lever dere på som i det hele tatt kan finne på å sammenligne sex og husarbeid????? Da kjæresten min og jeg fremdeles hadde det slik at jeg ga etter for mas og ga ham sex, kunne nok jeg også vært tilbøyelig til å sammenligne disse tingene. Og det er riktig slik en skrev ovenfor her, at dette er drepen på forholdet. Vi gikk fra hverandre fordi jeg ble forelsket i en annen, og med forelskelsen opplevde jeg seksuell tenning etter mange år som "følelsesløs" (men en god tregangeriukenkone...) Man mister nemlig all evne til å glede seg over sex hvis man regelmessig gir etter for den andres ønsker uten at man vil det selv. Heldigvis fant vi tilbake til hverandre - og har det nå deiligere enn noensinne. En ting er jeg imidlertid enig med "petter smart" i: begge parter har ansvar for å holde kjærlighetslivet ved like. Et tilfredsstillende sexliv har utrolig mye å se for hva slags følelser man har for partneren. Nemlig! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/106377-hvor-ofte-maser-jeg/page/2/#findComment-623852 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hilsen frustrert mann på 35 Skrevet 26. mai 2003 Del Skrevet 26. mai 2003 Hmmm. Hva sier hun egentlig? Når du spør på en ordentlig og voksen måte altså? Har hun det bra? At du er frustrert skjønner jeg jo... At kvinnen må ta ansvar for egen kropp og finne tilbake til det som var er jeg til dels enig i, men vet hun hvordan? Vi som svarer deg, vet jo bare hva DU tenker ikke sant? Men hvis du mener at du har prøvd det som prøves kan, bør kanskje en fagperson komme på banen? Hva sier hun? Ikke så mye jeg har spurt om hun ikke tenner på meg eller om det er noe annet. Svaret jeg får er rett og slett - HAR IKKE LYST LENGER..... uten noen mer begrunnelse. Nå er det vel ikke slik at alt bør/skal begrunnes, men jeg føler at jeg har prøvd alt for å få til en god kommunikasjon. Hva er grunnen???? Jeg er redd at dersom dette vedvarer (det begynner å bli år), så er forholdet over. Som tidligere nevnt så har jeg sluttet å "mase", men jeg nekter å legge mitt sexliv på hylla i en alder av 35. Ja jeg har også vært inne på tanken å oppsøke profesjonelle for å få hjelp. Er det noen tips å få? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/106377-hvor-ofte-maser-jeg/page/2/#findComment-624033 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest kroppogsjel Skrevet 27. mai 2003 Del Skrevet 27. mai 2003 Hva sier hun? Ikke så mye jeg har spurt om hun ikke tenner på meg eller om det er noe annet. Svaret jeg får er rett og slett - HAR IKKE LYST LENGER..... uten noen mer begrunnelse. Nå er det vel ikke slik at alt bør/skal begrunnes, men jeg føler at jeg har prøvd alt for å få til en god kommunikasjon. Hva er grunnen???? Jeg er redd at dersom dette vedvarer (det begynner å bli år), så er forholdet over. Som tidligere nevnt så har jeg sluttet å "mase", men jeg nekter å legge mitt sexliv på hylla i en alder av 35. Ja jeg har også vært inne på tanken å oppsøke profesjonelle for å få hjelp. Er det noen tips å få? Finnes det en sexolog i det området der du bor? Eller en familierådgiver? Du kan få nr via helsestasjonen der barna dine går til kontroll. Var fødselen traumatisk? Har hun fødselsdepresjon? Så lenge du elsker kona di, bør alt prøves. Får du inntrykk av at hun er glad i deg, men at det "kun" er sex det står på? Det er fint at du ikke gir deg, og har kuttet ut det som kan oppfattes som "mas". Håper du utsetter planene om elskerinne hvertfall, det vil bare føre til flere problemer, samt at du får samvittigheten din å plages med i tillegg. Har du noe alenetid om kvelden etter barna har lagt seg, for da har du jo evt mulighet til å ordne deg "på egenhånd" i mellomtiden. Det gjorde mannen min, og det var greit for meg så lenge jeg "slapp". Jeg skjønte jo at han hadde sine behov, mens jeg overhodet ikke hadde noen interesse. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/106377-hvor-ofte-maser-jeg/page/2/#findComment-624764 Del på andre sider Flere delingsvalg…
BettyBlue Skrevet 27. mai 2003 Del Skrevet 27. mai 2003 Vet du ; jeg har flere unger , og en masete hverdag som gjør at jeg blir sliten og trøtt. Så det er ikke alltid at sex lysten er på topp. MEN ; jeg elsker mannen min og vet at han har sterkere behov til tider en meg , så jeg gir han ofte nok sex , så han også skal være fornøyd. Vi har til og med hatt sex bare en uke etter fødsel ,og en gang jeg lå en lengre periode på sykehuset , tok jeg han med på toalettet og ga han munn-sex! Og det er ikke bare for hans skyld , men for meg også! Er han fornøyd , så er jeg fornøyd. Dessuten , blir en jo fort nok kåt når en kommer igang... Begge skal kunne yte litt ekstra , hvis et forhold skal funke! Veldig bra, "enig-petter"...!!! :-) Det er ikke bare kvinnen som skal tas hensyn til! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/106377-hvor-ofte-maser-jeg/page/2/#findComment-624957 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest malva Skrevet 28. mai 2003 Del Skrevet 28. mai 2003 Mener du sammenblande? :-) Legger ikke like mye følelser i det, men prinsippet gjelder for det. Hvorfor skal vi menn gjøre ting vi ikke liker/har lyst til, mens kvinner ikke skal ofre noe som helst. Skjønner en ikke at den andre (gjelder også andre veien) ønsker/trenger sex i et forhold og er villig til å prøve å gjøre noe med manglende lyst så gjør en svært lite for å holde på forholdet. Du kan ikke sammenligne lysten til å vaske opp med lysten på sex, kan du det, da? Å ha sex, handler om nærhet, om å åpne seg opp, bokstavlig talt. Midt i en småbarnsperiode, er man sliten. Menn fatter aldri hvor sliten man kan være! Dessuten er de fleste av dere mye sterkere enn oss, rent fysisk - det som for dere er "ikkeno'" er for oss overstigelige hindringer. Jeg har møtt min partner på halvveien i mange lange tider - og jeg hater og forakter ham for å ikke oppdage, i alt sitt sexbehov - at jeg lå der og ikke var med i det hele tatt. Skal jeg velge mellom ham og oppvasken, er jeg redd han er den tapende part, med all sin egoisme! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/106377-hvor-ofte-maser-jeg/page/2/#findComment-626040 Del på andre sider Flere delingsvalg…
petter smart Skrevet 28. mai 2003 Del Skrevet 28. mai 2003 Du kan ikke sammenligne lysten til å vaske opp med lysten på sex, kan du det, da? Å ha sex, handler om nærhet, om å åpne seg opp, bokstavlig talt. Midt i en småbarnsperiode, er man sliten. Menn fatter aldri hvor sliten man kan være! Dessuten er de fleste av dere mye sterkere enn oss, rent fysisk - det som for dere er "ikkeno'" er for oss overstigelige hindringer. Jeg har møtt min partner på halvveien i mange lange tider - og jeg hater og forakter ham for å ikke oppdage, i alt sitt sexbehov - at jeg lå der og ikke var med i det hele tatt. Skal jeg velge mellom ham og oppvasken, er jeg redd han er den tapende part, med all sin egoisme! Med andre ord, en kan ikke sammenligne menn og kvinners ønsker/behov. Vi skal gjøre som dere ønsker, mens dere ikke er villige til å gjøre som vi ønsker. Skjønner du ikke at menn (og kvinner) trenger sex i et forhold? Er du så blind at du kun krever dine behov oppfyllt, mens han får klare seg som best han kan? Selv om du ikke ønsker/orker sex så gjør kanskje han det. Tror du forholdet blir bedre av at hans behov ikke blir dekket? Kanskje han hater deg fordi du ikke var med på det. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/106377-hvor-ofte-maser-jeg/page/2/#findComment-626049 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest malva Skrevet 28. mai 2003 Del Skrevet 28. mai 2003 Sitter her og leser flere innlegg og tenker også, da, at hvis noen tror de mister lysten pga. p-pillene de bruker, kan vel nedsatt sexlyst etter fødsel også skyldes hormoner? Som igjen kan påvirkes av amming, søvnmangel, stress etc.etc., ikke sant? Og hva da? Ikke alt styres av lyst og vilje alene, vet du. Så kanskje det er viktig å få fagfolk på banen her. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/106377-hvor-ofte-maser-jeg/page/2/#findComment-626050 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest malva Skrevet 28. mai 2003 Del Skrevet 28. mai 2003 Med andre ord, en kan ikke sammenligne menn og kvinners ønsker/behov. Vi skal gjøre som dere ønsker, mens dere ikke er villige til å gjøre som vi ønsker. Skjønner du ikke at menn (og kvinner) trenger sex i et forhold? Er du så blind at du kun krever dine behov oppfyllt, mens han får klare seg som best han kan? Selv om du ikke ønsker/orker sex så gjør kanskje han det. Tror du forholdet blir bedre av at hans behov ikke blir dekket? Kanskje han hater deg fordi du ikke var med på det. Dersom du hadde hatt sex "for hans skyld" noen ganger og skjønner at det er hans behov han tenker på og ikke dine, den sorgen og selvforakten du da føler over å bli "brukt" -hvordan kan du sammeligne den følelsen med oppvasken og annet husarbeid? Eller kanskje du fylles av selvforakt over å gjøre husarbeidet "for hennes skyld", Petter? Føler deg "brukt"? Du vasker og rydder kanskje bare for hennes skyld, og for å få sex? (Nå er det jeg som setter på spissen her) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/106377-hvor-ofte-maser-jeg/page/2/#findComment-626052 Del på andre sider Flere delingsvalg…
petter smart Skrevet 28. mai 2003 Del Skrevet 28. mai 2003 Dersom du hadde hatt sex "for hans skyld" noen ganger og skjønner at det er hans behov han tenker på og ikke dine, den sorgen og selvforakten du da føler over å bli "brukt" -hvordan kan du sammeligne den følelsen med oppvasken og annet husarbeid? Eller kanskje du fylles av selvforakt over å gjøre husarbeidet "for hennes skyld", Petter? Føler deg "brukt"? Du vasker og rydder kanskje bare for hennes skyld, og for å få sex? (Nå er det jeg som setter på spissen her) Jeg vasker og rydder fordi det må gjøres, vi deler likt på dette. Hadde jeg måttet gjøre det for å få sex hadde jeg avsluttet forholdet. Vi har sex fordi vi er glade i hverandre og innser at den andres behov er viktige. Jeg ønsker at min samboer skal trives i forholdet og gjør ting for henne, hun gjør ting for meg. Er du ikke glad i mannen din? Hvorfor vil du ikke gjøre noe for å glede ham? Forstår du ikke at fravær av sex i et forhold både tyder på problemer og fører til problemer? Mener du at han skal klare seg uten sex fordi du ikke ønsker sex? Hvorfor ønsker du ikke sex? En kan ikke bare tenke på seg selv og hva en selv ønsker dersom en vil at forholdet skal fungere. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/106377-hvor-ofte-maser-jeg/page/2/#findComment-626062 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest malva Skrevet 28. mai 2003 Del Skrevet 28. mai 2003 Jeg vasker og rydder fordi det må gjøres, vi deler likt på dette. Hadde jeg måttet gjøre det for å få sex hadde jeg avsluttet forholdet. Vi har sex fordi vi er glade i hverandre og innser at den andres behov er viktige. Jeg ønsker at min samboer skal trives i forholdet og gjør ting for henne, hun gjør ting for meg. Er du ikke glad i mannen din? Hvorfor vil du ikke gjøre noe for å glede ham? Forstår du ikke at fravær av sex i et forhold både tyder på problemer og fører til problemer? Mener du at han skal klare seg uten sex fordi du ikke ønsker sex? Hvorfor ønsker du ikke sex? En kan ikke bare tenke på seg selv og hva en selv ønsker dersom en vil at forholdet skal fungere. Det jeg påpeker er at du så lettvint sammenligner et samleie med oppvasken. Du vasker og rydder for begges skyld - fordi det trengs. Er det derfor man skal ha sex, også? For begges skyld, fordi det trengs? Det gleder meg å høre at du med dine sammenligninger viser at du vasker opp med samme glede og iver som du har sex! Tør jeg spørre hvor gammel du er? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/106377-hvor-ofte-maser-jeg/page/2/#findComment-626066 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest synnøve solbakken Skrevet 28. mai 2003 Del Skrevet 28. mai 2003 Jeg vasker og rydder fordi det må gjøres, vi deler likt på dette. Hadde jeg måttet gjøre det for å få sex hadde jeg avsluttet forholdet. Vi har sex fordi vi er glade i hverandre og innser at den andres behov er viktige. Jeg ønsker at min samboer skal trives i forholdet og gjør ting for henne, hun gjør ting for meg. Er du ikke glad i mannen din? Hvorfor vil du ikke gjøre noe for å glede ham? Forstår du ikke at fravær av sex i et forhold både tyder på problemer og fører til problemer? Mener du at han skal klare seg uten sex fordi du ikke ønsker sex? Hvorfor ønsker du ikke sex? En kan ikke bare tenke på seg selv og hva en selv ønsker dersom en vil at forholdet skal fungere. Dersom det å gå inn i et forhold innebærer at jeg for resten av tiden skal ha sex når han vil fordi han "må ha det, bare må ha det" - han er jo mann - så er saken grei, den! Et nummer her, et nummer der -jeg er blitt klok av skade - menn får jo aldri nok, gjør de vel? Så heretter skal jeg ta for meg av det jeg vil ha - ikke noe forhold for meg. Jeg vil styre og ta ansvar for min egen seksualitet og ikke dikteres av menns uuttømmelige behov. Trodde forhold var mer enn 3x i uka, jeg! Men skjønner jo at det var sant, det de gamle sa: Menn vil egentlig bare en ting. Det er ikke dama de vil ha, men sexen. Og hjelp med oppvasken, da, selvfølgelig! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/106377-hvor-ofte-maser-jeg/page/2/#findComment-626068 Del på andre sider Flere delingsvalg…
petter smart Skrevet 28. mai 2003 Del Skrevet 28. mai 2003 Det jeg påpeker er at du så lettvint sammenligner et samleie med oppvasken. Du vasker og rydder for begges skyld - fordi det trengs. Er det derfor man skal ha sex, også? For begges skyld, fordi det trengs? Det gleder meg å høre at du med dine sammenligninger viser at du vasker opp med samme glede og iver som du har sex! Tør jeg spørre hvor gammel du er? Jeg "sammeligner" sex med alt det kvinner krever at menn skal gjøre for at de skal få lyst på sex. En har sex fordi sex er viktig for et forhold. Selv om du ikke har lyst må du kunne innse at din mann har det. Og er du glad i ham så ofrer du også noe for han, som han (evt) ofrer for deg ved å gjøre ting du ønsker/krever. Hvorfor er du ikke villig til å glede mannen du i teorien skal elske? Jeg vasker ikke opp med glede, men fordi det er nødvendig. Jeg har sex fordi jeg liker det, det samme gjelder min samboer. Men enkelte ganger har en lite lyst, men stiller opp for å glede den andre. Dette gjelder også andre ting enn sex. At du ikke evner å gjøre ting for din mann sier en del om forholdet deres. Du turte visst :-) Er 28. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/106377-hvor-ofte-maser-jeg/page/2/#findComment-626071 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.