Gå til innhold

hvilken testedag...på virkelig?

Anbefalte innlegg

Gjest x-woman :(

heisann dere, jeg bare lurer på hvilken dag som er den virkelige , eller garnaterte dagen man skal teste på ?????? Altså hvilken rugedag det er sikkert å ta testen på og vite at resultatet er riktig. Jeg er så usikker på om jeg kan være gravid og er blitt kjempedeppa p.g.a det. Har ikke klart å lese til eksamen i hele dag og det er helt krise :(

Nå har jeg tatt to tester , en senest i dag på 11 rugedag. Tror ikke jeg orker å ta flere enda før jeg vet at den vil bli den siste......

Dette er noe drit. Jeg er så forbanna på meg selv som ikke klarer å bli gravid. Dette er noe som jeg vil for alt i verden , hvorfor skal det da ikke kunne skje meg. Det er nok av folk som ikke har et så stort ønske om barn, eller som har som likevel klarer å få dem til på 1-2-3- Det er så urettferdig.

Håper at denne helgen fort vil gå over :(

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/106439-hvilken-testedagp%C3%A5-virkelig/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest ikke undertegnet

Hei.

Fra danmark har vi fått beskjed om at eggløsningsprøyten henger igjen i kroppen maks 14 dager etter at den var satt. Så du skal vel teroretisk sett kunne få riktig svar. MEN, noen produserer HCG-hormonet sent, og derfor lar de det gå til dag 14 etter innsetting som man skal teste. Så det kan være du er en av dem. Ønsker deg masse lykke til

Hei!

Jeg testet negativt på RFSU den dagen klinikken sa jeg skulle teste (13 dager etter innsetting), men to dager seinere var jeg gravid på Clear Blue, gitt!

Vet ikke helt om jeg hadde treig HCG-utvikling eller om RFSU-testen var upålitelig. Svangerskapet var uansett helt normalt, og det var babyen som kom ut også.

Lykke til!

Klem fra

På 14. rugedag skal man få positivt utslag hvis man er gravid. Alt før 14 dager kan være feil negativt. Men når det nærmer seg 14 dager, og det fortsatt er negativt, kan man i alle fall begynne å innstille seg på at det kanskje ikke går denne gangen.

Skjønner at tiden går langsomt for deg nå, men det er ikke annet å gjøre enn å vente og se. Som du sikkert vet, er det litt mindre sjanse for å lykkes med inseminasjon enn med vanlig IVF. Det betyr at når du evt. prøver med IVF neste gang, er sjansen mye større for at det skal ordne seg.

Ønsker deg lykke til med de siste rugedagene, og håper testen ombestemmer seg.

Klem

Gjest mamacass

Hei.

Fra danmark har vi fått beskjed om at eggløsningsprøyten henger igjen i kroppen maks 14 dager etter at den var satt. Så du skal vel teroretisk sett kunne få riktig svar. MEN, noen produserer HCG-hormonet sent, og derfor lar de det gå til dag 14 etter innsetting som man skal teste. Så det kan være du er en av dem. Ønsker deg masse lykke til

Du trenger ikke få positivt utslag på dag 14, selv om du er gravid.

Enkelte er meget sene til å produsere hcg og får ikke positiv test før senere enn dag 14.

Annonse

Hei!

Jeg testet negativt på RFSU den dagen klinikken sa jeg skulle teste (13 dager etter innsetting), men to dager seinere var jeg gravid på Clear Blue, gitt!

Vet ikke helt om jeg hadde treig HCG-utvikling eller om RFSU-testen var upålitelig. Svangerskapet var uansett helt normalt, og det var babyen som kom ut også.

Lykke til!

Klem fra

Skal man regne ruge-dag 1 som den dagen man blir befruktet på sykehuset, eller regner man dagen etterpå.

Må bare se at jeg kan telle :)

Takk for alle svar jeg har fått. Jeg har allerde begynt å innstille meg på at det ikke går denne gangen. Det er bare så synd at det er så lenge å vente til neste gang vi kan prøve......

Jeg bærer jo forsatt på et lite håp, har jo ikke begynt å blø ennå. Vet ikke når det er vanlig at det begynner...?

Det værste er usikkerheten, og alt som er nytt og uventet.

Jeg har nesten lyst å begynne å blø og få det overstått. Livet mitt må gå videre. Nå står det bare på " hold" liksom. Jeg har på følelsen at det ikke går så da kan det liksom bare bli ferdig..... :(

Det værste er å ikke ha full støtte i samboer. Han sier ingenting og spør veldig lite. Er sikker på at han ikke vet når jeg egentlig skal teste o.l. Han forteller aldri om følelsene sine og takler det så fint at det er helt kvalmene.

Ja,ja akkurat nå raser alle hormoner rundt i meg og jeg har bare lyst å grine meg i søvn. Jeg har så lyst til å slippe fasaden min og ha en som jeg kan grine og snakke med følelsene mine om. Men enda en gang må jeg takle alle følelser selv, får nå er han gått ut for kvelden!

Nå skal jeg ta meg selv litt hardt i nakken og trene litt så jeg får vekk alle de ekstra kiloene som har kommet med forøket. De har kommet for ingenting......nå skal de vekk også

Skal man regne ruge-dag 1 som den dagen man blir befruktet på sykehuset, eller regner man dagen etterpå.

Må bare se at jeg kan telle :)

Takk for alle svar jeg har fått. Jeg har allerde begynt å innstille meg på at det ikke går denne gangen. Det er bare så synd at det er så lenge å vente til neste gang vi kan prøve......

Jeg bærer jo forsatt på et lite håp, har jo ikke begynt å blø ennå. Vet ikke når det er vanlig at det begynner...?

Det værste er usikkerheten, og alt som er nytt og uventet.

Jeg har nesten lyst å begynne å blø og få det overstått. Livet mitt må gå videre. Nå står det bare på " hold" liksom. Jeg har på følelsen at det ikke går så da kan det liksom bare bli ferdig..... :(

Det værste er å ikke ha full støtte i samboer. Han sier ingenting og spør veldig lite. Er sikker på at han ikke vet når jeg egentlig skal teste o.l. Han forteller aldri om følelsene sine og takler det så fint at det er helt kvalmene.

Ja,ja akkurat nå raser alle hormoner rundt i meg og jeg har bare lyst å grine meg i søvn. Jeg har så lyst til å slippe fasaden min og ha en som jeg kan grine og snakke med følelsene mine om. Men enda en gang må jeg takle alle følelser selv, får nå er han gått ut for kvelden!

Nå skal jeg ta meg selv litt hardt i nakken og trene litt så jeg får vekk alle de ekstra kiloene som har kommet med forøket. De har kommet for ingenting......nå skal de vekk også

Kjære x-woman

Jeg tror man skal telle fra den dagen man får satt inn eggene. Det er det jeg har gjordt.

Det med at mannen er lite interessert kjenner jeg alt til. Jeg vet at mannen min har akkurat like lyst til å lykkes som meg. Men jeg har hørt flere venninner som har fortalt at mannen virker så lite "med". Tror det er mannens

måte å takle følelser på jeg - at de virker uintresann. Jeg har mange ganger rast til han og sagt at jeg vil han skal vise litt følelser. Det blir til at jeg gråter for meg selv, og da presterer han og spørre hva jeg gråter for (dette når det har gått galt altså) Ja, ja menn er noen rare dyr. Han er flink til å fortelle meg hva han føler for meg osv. Men akkurat i denne prosessen er han håpløs - synes jeg.

Men som sagt tror dette er bare et forsvarsverk jeg:-))

Krysser fortsatt fingre for deg jeg:-))

klem

Kjære x-woman

Jeg tror man skal telle fra den dagen man får satt inn eggene. Det er det jeg har gjordt.

Det med at mannen er lite interessert kjenner jeg alt til. Jeg vet at mannen min har akkurat like lyst til å lykkes som meg. Men jeg har hørt flere venninner som har fortalt at mannen virker så lite "med". Tror det er mannens

måte å takle følelser på jeg - at de virker uintresann. Jeg har mange ganger rast til han og sagt at jeg vil han skal vise litt følelser. Det blir til at jeg gråter for meg selv, og da presterer han og spørre hva jeg gråter for (dette når det har gått galt altså) Ja, ja menn er noen rare dyr. Han er flink til å fortelle meg hva han føler for meg osv. Men akkurat i denne prosessen er han håpløs - synes jeg.

Men som sagt tror dette er bare et forsvarsverk jeg:-))

Krysser fortsatt fingre for deg jeg:-))

klem

Jeg regnet med at det var fra første dag, det er også det jeg har regnet utifra. Jeg ble bare et øyeblikk litt usikker.

Tusen takk for innlegget ditt.Det er godt å ha sånne som deg her å klage til og få trøst :)

Jeg er veldig glad på dine vegne. Håper at du får et fint svangerskap. Ta det med ro og stell godt med deg selv i dagene framover.

*klem*

Jeg regnet med at det var fra første dag, det er også det jeg har regnet utifra. Jeg ble bare et øyeblikk litt usikker.

Tusen takk for innlegget ditt.Det er godt å ha sånne som deg her å klage til og få trøst :)

Jeg er veldig glad på dine vegne. Håper at du får et fint svangerskap. Ta det med ro og stell godt med deg selv i dagene framover.

*klem*

hei!

er du på dag 12 idag? skal du prøve og teste om et par dager? for du testet på dag 11 ikke sant? det er for tidlig til at det vises ofte. Mange produserer Hcg senere.

klem

hei!

er du på dag 12 idag? skal du prøve og teste om et par dager? for du testet på dag 11 ikke sant? det er for tidlig til at det vises ofte. Mange produserer Hcg senere.

klem

Hei jeg er åpå rugedag 12 og testet med rfsu i går og quick respons på fredag. Jeg håper at det var for tidlig, men jeg har ikke så mye tro på at det vil endre seg.....

Hei jeg er åpå rugedag 12 og testet med rfsu i går og quick respons på fredag. Jeg håper at det var for tidlig, men jeg har ikke så mye tro på at det vil endre seg.....

Hei!

Måtte le litt:-)) Du har jo valgt de testene som jeg har erfaring slår senest ut! Spander på deg en CB om et par dager du!!! RFSU slo senere ut enn CB med meg. Den slo ikke ut før mange dager etter!! Har du noen tegn?

klem

Hei!

Måtte le litt:-)) Du har jo valgt de testene som jeg har erfaring slår senest ut! Spander på deg en CB om et par dager du!!! RFSU slo senere ut enn CB med meg. Den slo ikke ut før mange dager etter!! Har du noen tegn?

klem

He,he bra med litt latter. Det er noe jeg ikke har overskudd på. Ja ,jeg skal spandere på meg en clear blue selv om den er sinnsykt dyr!!

Jeg har symptomer som morgenkvalme, hyppig vannlating og trøtthet, men det kan jo komme av så mangt???

brystene er jo så sinnsykt ømme også men det er vel av stikkpillen jeg tar.

Takk for at du delte historien din med meg, det er godt å vite at jeg ikke er aleine med en " håpløs" mann! De er jo ikke det, bare annerledes fra oss.

Jeg har lyst å ta en test i dag også men er så redd for en ny nedtur , så jeg tror jeg skal vente

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...