Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest siwidi

Hei!

Husker et av de første spørsmål jeg stilte på forumet var akkurat dette og det var du som svarte :o)

C og E-vitamin kommer vel i tillegg til de du skriver. Har også lest at det kan være nyttig for mannen å ta folat! Mange anbefaler også tilskudd av et komplekst b-vitaminmiks.

Min mann spiser Nycomed Mann + ekstra tran og C-vitamin. Da får han riktig tilskudd av sink og selen også, tror jeg. Men jeg klarer ikke å lure i ham ekstra e-vitamin... Han vet for godt hvorfor jeg vil at han skal ta de... :o(

Harefrøken

Hei!

Husker et av de første spørsmål jeg stilte på forumet var akkurat dette og det var du som svarte :o)

C og E-vitamin kommer vel i tillegg til de du skriver. Har også lest at det kan være nyttig for mannen å ta folat! Mange anbefaler også tilskudd av et komplekst b-vitaminmiks.

Min mann spiser Nycomed Mann + ekstra tran og C-vitamin. Da får han riktig tilskudd av sink og selen også, tror jeg. Men jeg klarer ikke å lure i ham ekstra e-vitamin... Han vet for godt hvorfor jeg vil at han skal ta de... :o(

Hei.

Er det tanken på en baby til som gjør at du spørr :-))

Mannen min har gått på en coctail nå i 6 mnd. Det har vært. C- vit , E- vit, sink+ selen, folat og q 10. Jeg har hørt det sammen som siwidi at folat sammen med sink+selen vistnok skal forsterke virkningen at sinken.

Bare ikke gjør som hun damen det var snakk om i VG i helgen. Hun ville absolutt ha tvillinger å hadde fått beskjed i helsekosten at sink var tingen. Mannen hennes så ut som om han hadde fått vannkopper. Tydligvis en eller annen form for allergisk reaksjon :-)

Hilsen

Gjest vikinne

Hei på deg lilium!

Håper det går bra med deg og sønnen din.

Tenker iblant på deg, siden vi hadde forsøk samtidig en gang på RH. Dessverre har vi ikke lykkes enda...men forhåpentligvis ganske snart.

Når det gjelder å forbedre sædkvaliteten, finnes det mange muligheter.

En av dem er å ta vitamintilskudd.

Det viktigste er at man alltid tar et multivitamin-tilskudd i tillegg til mer spesielle tilskudd som sink, selen, c-vit. osv. Dette fordi det ofte hender at når man bare tar f.eks. sink, c-vit., folat osv. kroppen ikke klarer å ta opp andre viktige vitaminer bl.a. fordi visse enkeltdoser av vitaminer kan "spise opp" andre vitaminer.

De 2 viktigste vitaminene er sink, som stabiliserer hormonverdiene og enzym-reaksjoner og dermed forbedrer kvaliteten og omega-6-fettsyrer, deriblant CLA, som er viktig for kroppens dannelse av prostaglandiner som igjen er viktig for sæd- og hormonproduksjon.

En dosering på 50 mg sink er veldig bra, og av de andre vitaminene vanlig dosering, eventuelt en litt høyere dosering av c-vit. Ellers de vanlige som E-vit, folat, B-vit. og alle andre.

Det lønner seg også å ta tilskudd av protein (proteinpuler oppløst i væske) drikkes 1-2 ganger per dag.

Dessuten hjelper vanlige naturpreperater som er bra for kvinnen - de stimmulerer hormonsystemet hos menn og hjelper sædproduksjonen.

Håper jeg kunne hjelpe deg litt.

Lykke til med prøvingen!

Mvh

Hei!

Lykke til med blandingen - både lilium og siwidi ! Håper det blir skikkelig sus i serken av dette *s*.

Her er en super-kur som jeg har fått av min naturterapeut:

Bio-E vitamin 350 mg. (begge),

Bio-C vitamin 750 mg. (begge),

Bio Marine Pluss (begge),

Bio Selen+Zink (mannen),

Folat 400 mg. (kvinnen),

Solaray Spektro multivit. med jern (begge, Helsekosten)

Masse lykke til :)

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...